تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روش های استخدام در آموزش و پرورش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
استخدام آموزش و پرورش از دو طریق مثل سالیان قبل امکان پذیر است. شما برای استخدام در بزرگ ترین وزارتخانه ایران و خاورمیانه، ۲ راه دارید.
یکی ثبت نام در آزمون سراسری و قبولی در این آزمون (رشته های مربوط به دانشگاه فرهنیگان و انتخاب کدرشته محل های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) و دیگری قبولی در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی (استخدام پیمانی) که احتمالا در آبان ماه برگزار می شود.
یعنی برای استخدام در آموزش و پرورش ، از این دو روش امکان پذیر است. فعلا روش دیگری وجود ندارد. شما برای انتخاب کدرشته های دانشگاه فرهنیگان و تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری سالانه به منظور استخدام در وزارت آموزش و پرورش، بایستی حداکثر ۲۲ سال سن داشته باشید.
اما برای قبولی و ثبت نام در دیگر رشته های آزمون سراسری در گروه های آزمایش ۵ گانه، شرط سنی خاصی وجود ندارد. شرکت در آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی ، راه دیگری است که برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی تا دکتری توصیه می شود.
باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش درباره شرکت در آزمون مشترک فراگیر سال جدیدد باشیم. اما توجه کنید، اگر مهندس مکانیک سیالات هستید، انتظار نداشته باشید که برای دبیری جغرافیا یا هنر یا آموزگار ابتدایی انتخاب شوید. شرایط سنی قبولی در آزمون بدین صورت است که :  مدرک دیپلم، حداکثر ۳۰ سال فوق دیپلم، حداکثر ۳۵ سال لیسانس، حداکثر ۴۰ سال فوق لیسانس و حداکثر ۴۵ سال دکترا.
این آزمون استخدام آموزش و پرورش شامل دو بخش آزمون عمومی و تخصصی است. مواد آزمون عمومی عبارتند از فناوری اطلاعات مهارت هفت گانهICDL، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی، عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی وحقوق اساسی، هوش و توانمندی‌های عمومی. مواد آزمون تخصصی هر یک از مشاغل نیز در جدول شماره یک دفترچه راهنمای آزمون که در سایت سازمان سنجش وجود دارد قابل مشاهده است.
شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش
 
۱ .داشتن تابعیت ایران
۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند
۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح
۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند
10.شرط سنی داوطلبان برای شرکت در هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی بدین شرح است: حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۲۵ سال برای
شرایط اختصاصی استخدام آموزش و پرورش
 
1.    مدرک تحصیلی علاقه مندان به شرکت در عناوین شغلی هنرآموز، باید فوق دیپلم پیوسته باشد اما اگر مدرک فوق دیپلم آن ها ناپیوسته باشد باید مدرک دیپلم هنرستان داشته باشند.
2.    امکان تغییر محل خدمت تعیین شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پس از قبولی نهایی و پیش از استخدام و اشتغال به کار وجود ندارد و پس از اشتغال نیز بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان می باشد.
3.    داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی قرار می گیرند، موظف هستند که پیش از شروع دوره مهارت آموزی یک ساله، تعهدی مبنی بر 10 سال خدمت در محل پذیرفته شده به آموزش و پرورش بدهند.
4.    معلمان جدیدالورود باید قبل از اشتغال به کار، سوگند معلمی را ادا کنند و سوگندنامه مربوطه را نیز امضا نمایند. متن و امضای سوگندنامه در پرونده معلم ها حفظ می شود.
5.    فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
6.    پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در یک دوره مهارت آموزی یک ساله که توسط دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود، شرکت کنند.
7.    افرادی به عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش محسوب می شوند که در دوره مهارت آموزی شرکت کنند و موفق به کسب حدنصاب امتیاز لازم در آزمون جامع آن گردند.
8.    داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی و همچنین آزمون جامع شرکت نکنند به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود و می بایست مبلغی را به عنوان جریمه و هزینه دوره آموزشی پرداخت نمایند.
9.    قسمتی از هزینه های دوره مهارت آموزی بر عهده داوطلب می باشد و در صورت انصراف او در مدت یک ساله آموزشی، وزارت آموزش و پرورش بنا بر صلاح دید خود، می تواند نسبت به محاسبه و دریافت هزینه های مربوطه اقدام کند.
10. داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی عنوان شغلی های هنرآموز هستند می بایست برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش به سایت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی srttu.edu مراجعه کنند و پذیرفته شدگان نهایی عناوین شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی نیز برای اطلاع از موارد مذکور باید به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه نمایند.
مکان دوره مهارت آموزی با توجه به شغل محل و پس از اعلام نتایج قطعی، مشخص می گردد.
تغییر محل دوره مهارت آموزی تنها در صورت وجود شغل مورد نظر و با رعایت جنسیت، از سوی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار می گیرد.
داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی، مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و همچنین مدرک ICDL خود را ارائه دهند. در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه نمایند.
دانشگاه هایی که دوره مهارت آموزی در آن ها اجرا می شود، مسئولیتی در برابر تهیه مسکن و تغذیه افراد ندارند اما در صورت تقاضای داوطلبان، می توانند خدماتی را با دریافت هزینه مربوطه ارائه کنند.
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru