تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط برای تحصیل در المان یا کانادا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با نمره بالای 6.5 و یا تافل با نمره بالای 85 می باشد.اما شرایط دانشگاهها متفاوت است و بعضا با نمرات پایین تر زبان هم پذیرش انجام می شود و لی هر چه نمره زبان شما بالاتر باشد، شانس شما برای پذیرش بیشتر است.




در تعداد معدودی از دانشگاههای آلمان مقطع کارشناسی تحصیل در آلمان یا هزینه تحصیل در آلمان یا شرایط تحصیل در المان نیز به زبان انگلیسی برای برخی از رشته ها ارائه می شود. اما تعداد این دانشگاهها و رشته ها زیاد نیستند.

اگر می خواهید به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنید، داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است







کالج دانشگاهی

اگر در ایران فقط دیپلم سه ساله دبیرستان نظام جدید و یا دیپلم و پیش دانشگاهی دارید، باید ابتدا کالج دانشگاهی بروید. پس از گذراندن یک سال دوره کالج و موفقیت در آن، می توانید وارد دانشگاه شوید. کالج های دانشگاهی (Studienkolleg) دولتی آلمان همگی آلمانی زبان هستند و برای ورود به آنها باید علاوه بر مدرک زبان آلمانی مورد نظر، دانش زبان آلمانی شما نیز بالاتر از سطح B2 باشد




 

اگر دو ترم تحصیلی و یا 38 واحد در دانشگاههای ایران پاس کرده باشید، نیاز به گذراندن کالج در آلمان ندارید




تاثیر معدل در پذیرش از دانشگاههای آلمان

از نظر معدل، برخی از دانشگاهها برای پزشکی آلمان پذیرش تحصیلی برای ایرانیان معدل بالای 17 می خواهند، برخی دیگر بالا ی 15 و تعدادی هم معدل زیر 15 را قبول می کنند. اینکه چه دانشگاهی چه معدلی را می خواهد، هیچ ارتباطی به رنکینگ و اعتبار دانشگاه در آلمان ندارد و معمولا دانشکده ها هستند که این شرایط را اعلام می نمایند.

معمولا شرایط سنی برای تحصیل در دانشگاههای آلمان وجود ندارد و فقط کالج ها ی دانشگاهی  هستند که بعضا بالای 27 و یا 28 سال را برای ورود به کالج قبول نمی کنند.




محدودیت سنی

به خاطر داشته باشید که شما با هر شرایط سنی می توانید در دانشگاههای آلمان تحصیل کنید زیرا دانشگاههای آلمان معمولا برای صدور پذیرش تحصیلی شرایط سنی خاصی ندارند. فقط کالج ها ی دانشگاهی و برای ویزای تحصیلی آلمان هستند که بعضا بالای ۲۷ و یا ۲۸ سال را برای ورود به کالج قبول نمی کنند. ک البته تعداد معدودی در آنها دیده می شود که شرایط سنی داشته باشند.







سن و شرایط سنی برای سفارت آلمان هنگام ویزا دادن  مهم است؛ نه برای تحصیل در دانشگاه های آلمان و دریافت  پذیرش تحصیلی از آنها
مزایای تحصیل در آلمان




یکی از دلایلی که سبب گردیده کشور آلمان و تحصیل در این کشور، از اهداف، مقاصد و بهترین و اولین انتخاب ایرانیان باشد، مزایای بی شمار این کشور برای متقاضیان کار و تحصیل در آلمان می باشد.




کشوری که در آن تحصیل برای همه افراد و در همه مقاطع تحصیلی برای کار در آلمان رایگان بوده و بازار کار بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد، قطعا" یکی از الویت های اصلی متقاضیان قرار خواهد گرفت. کشوری صنعتی که یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارد و در زمینه تجارت نیز جزو ده کشور برتر دنیا می باشد که با اکثر کشورهای هزینه زندگی دانشجویی در المان دنیا رابطه تجاری بالایی داشته و کارخانجات، صنایع و شرکتهای تجاری و صنعتی آن در اکثر کشورها نیز دارای نمایندگی فعال می باشند.




از مزایای تحصیل در آلمان به طور خلاصه به موارد زیر می توان اشاره نمود:

رایگان بودن تحصیل:

طبق قانون اساسی آلمان تحصیل برای تمام افراد آلمانی و مدارک لازم برای تحصیل در آلمان خارجی رایگان میباشد که می تواند مزیت بسیار خوبی برای دانشجویان باشد

رنکینگ و اعتبار بالای دانشگاهها:

دارای دانشگاههایی با قدمت بالا و اعتبار و رنکینگ جهانی بوده و مدارک تحصیلی دانشگاهای آن در تمام دنیا معتبر می باشد

ارتباط بین صنعت و دانشگاه:

بین دانشگاهها و صنایع آلمان رابطه تنگاتنگی وجود دارد و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، ضمن آموزش تئوری در دانشگاه، تجربه عملی نیز در صنایع بدست می آورند

در دانشگاههای آلمان امکانات و تجهیزات پژوهشی:

کارگاهها، آزمایشگاههای مجهز و پیشرفته برای تمام رشته های تحصیلی وجود دارد و دانشجویان در ضمن تحصیل، با حضور اجباری در این مراکز ، پس از فارغ التحصیلی ، از تجربه عملی بالایی نیز برخوردار می شوند.

اعتبار ویزای دانشجوئی آلمان:

ویزای دانشجوئی آلمان که در ضمن تحصیل دارید، بسیار معتبر بوده و می توانید با آن در کل اتحادیه اروپا بارها سفر نمائید

تبادل فرهنگی با دانشجویان دیگر کشورها:

در دانشگاههای آلمان دانشجویان خارجی از کشورهای برای تحصیل در کانادا مختلف مشغول به تحصیل هستند و شما در دوران تحصیل با فرهنگ های مختلف کشورها آشنا می شود که می تواند در زندگی و آینده شما تاثیر به سزائی داشته باشد

فرصت 18 ماهه برای پیدا کردن کار در آلمان:

پس از اتمام تحصیلات خود در هر مقطعی، ۱۸ ماه فرصت دارید که در آلمان بمانید و برای خود کاری پیدا کنید و زندگی جدیدی را در آلمان شروع کنید

با اقامت کاری بین سه تا ۵ سال:

و یا کلا ۶ سال اقامت در آلمان (تحصیلی و کاری) می توانید درخواست اقامت دائم آلمان را بدهید.

درصد پایین بیکاری در آلمان:

 آلمان با درصد پایین بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بین کشورهای دنیا، می توانید به عنوان بستر امنی برای کار و زندگی باشد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی:

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار برای کارشناسی ارشد در آلمان دانشجوئی در دوران تحصیل فراهم است و می تواند پوشش دهنده کلیه‌ی مخارج زندگی دانشجویی شما باشد.

می توانید همسر و فرزندان:

خود را در زمان تحصیل، به همراه خود به آلمان ببرید.

اجازه کار همسر در آلمان:

همسر شما در زمان حضور در آلمان، اجازه کار کردن تمام وقت را در آلمان دارد. اگر همسر شما کار تمام وقت