تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چه کسی در معرض خطر ابتلا به شانکروئید قرار دارد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Shabnam]اگر شما از نظر جنسی فعال هستید، ممکن است در معرض خطر شانکروئید باشید. اگر شما به کشوری که فاقد منابع خاصی باشد سفر می کنید یا در آن زندگی می کنید، ممکن است بیشتر از افرادی که در مکان هایی با منابع فراوان زندگی می کنند، در معرض خطر شانکروئید باشید.

علائم شانکروئید چیست؟

علائم ممکن است در مردان و زنان متفاوت باشد، اما معمولا این علائم چهار تا 7 روز پس از مواجهه با باکتری شروع می شوند.اکثر افراد مبتلا به بیماری شانکروئید ، در ابتدا از 3 تا 10 روز پس از ابتلا به عفونت متوجه علائم می شوند.برخی از افراد هیچ گونه علائم قابل مشاهده ای از شانکروئید ندارند.متداول ترین علائم شانکروئید، برجستگی های دردناک و قرمز رنگ در ناحیه آلت تناسلی می باشد که تبدیل به زخم هایی باز می شوند.
اساس زخم می تواند خاکستری یا زرد باشد.زخم های شانکروئید اغلب در مردان بسیار دردناک هستند، اما در زنان درد خفیف تری دارند.علائم اضافی مرتبط با شانکروئید شامل موارد زیر می باشند:[/font]

[list]
[*]اورتریت، یا التهاب مجرای ادراری
[*]ترشحات غیر طبیعی واژن
[*]درد و خونریزی زخم
[*]سوزش ادرار ، بیماری که با التهاب مجرای ادراری ایجاد می شود.
[/list]
پیشگیری از ابتلا به شانکروئید


[list]
[*]شما می توانید با استفاده از کاندوم در طول تماس جنسی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.

[تصویر:  pink-condom.jpg]
[size][font][*]
درمان بیماران مبتلا به عفونت همزمان ایدز ، به ویژه با داروهای تک دوز، ممکن است بی اثر باشد. در این بیماران، بهبودی زخم ها 1 تا 2 هفته طول می کشد و لنفادنوپاتی ممکن است با سرعت آهسته تری برطرف گردد.

اگر بیمار ، آنتی بیوتیک های مؤثر مصرف می کند، غدد لنفاوی متورم را می توان برای تشخیص ، به طور ایمن نمونه برداری کرد . در صورتی که این افراد ، تماس جنسی با شریک جنسی خود 10 روز پیش از شروع علائم بیماری داشته اند، شرکای جنسی آنها باید بررسی و درمان شوند.بیماران مبتلا به شانکروئید باید طی 3 ماه آزمایش سرولوژیک برای سفلیس و ایدز انجام دهند.

[/font][/size]
[/list]