تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: قالب بندی فلزی ستون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پردیس فناوری کیش - طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت- گروه فنی مهندسی عمران
[font=iranyekan, sans-serif]روش اجرای قالب ستون
رایج ترین قالب بندی ستون در سازه های بتنی در ایران چیست؟
یکی از رایج ترین روش های قالب بندی ستون در ایران، استفاده از قالب فلزی مدولار هست.
مدولار یعنی اینکه ابعاد قالب کاملا متغییر است و از تکه های مختلفی تشکیل شده که می توان برای هر سازه ای با هر ابعاد ستونی استفاده کرد.
قالب فلزی به وفور یافت می شود و بیشترین استفاده برای قالب بندی ستون را در ایران دارد.
یکی از دلایل استفاده آن استحکام قالب فلزی است. البته معایبی هم دارد که چون جایگزین مناسب تری تا بحال برای آن در ایران رواج پیدا نکرده است(قالب های دیگری هم هست فقط رواج پیدا نکرده)، از این معایب چشم پوشی شده است.
این قالب ها در کارخانه های قالب سازی ساخته می شود و در ابعاد مختلفی طراحی می شود.
بعضا افرادی هم این قالب ها را در کارگاههایی توسط دستگاههای کارگاهی می سازند که البته کیفیت جوشکاری و رنگ آن مانند مدل های ساخته شده در کارخانه ها نیست.
این قالب چه بخشهایی دارد؟
۱-مهمتری بخش قالب فلزی خود قالب اصلی است که معمولا طول همه آنها یک متر می باشد(البته در گاهی اوقات با طول ۱/۵ یا ۲ متر هم ساخته می شود) و عرض آنها متغییر است که می تواند عرض  ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰ ، ۳۵، ۴۰، ۴۵ و ۵۰ سانتیمتری داشته باشد.
۲-انواع کنج های قالب فلزی که در گوشه های قالب بندی استفاده می شود که متواند کنج داخلی یا بیرونی، کنج پخی ،کنج ماهیچه ای ،کنج صفر باشد.
۳-در پشت قالب فلزی باید از انواع پشت بند و حمایت کننده مانند سولجر، قیدستون، پلتفرم، دوپیچ بزرگ وکوچک، لوله های داربستی، قید نگهدارنده ستون)و انواع اتصالات که در اندازه های مختلف وجود دارد استفاده کرد.
[/font]


[font=iranyekan, sans-serif]روش بستن قالب فلزی ستون چگونه است؟
ابتدا با ریسمان کشی امتداد ستونها، رامکای ستونها را نصب می کنیم.
[/font]

[font=iranyekan, sans-serif]بعد از نصب رامکا قالب ستون ها را با توجه به ابعاد هر یک و توجه به نوع کنج قالب بتن که کنج صفر داشته باشد یا کنج پخ انتخاب می کنیم.
[/font]

کنج پخ برای زمانی است که بتن ستون در نهایت در دید معماری قرار می گیرد و یا اینکه بخواهیم با پخ کردن بتن گوشه ستون از تخریب آن لبه های ستون بعد از باز کردن قالب جلوگیری شود.
[font=iranyekan, sans-serif]در اینجا از کنج های بیرونی استفاده می شود.
قالب های فلزی را باید با روغن چرب کرد تا بتن به آنها نچسبد، البته روغن زیادی نباید استفاده کرد که به داخل بتن نفوذ کند.
[/font]

روغن های مخصوصی برای این کار وجود دارد. البته در ایران در ۹۰ درصد کارها از روغن سوخته استفاده می شود که می توان از تعویض روغنی ها تهیه نمود.(منظور از روغن سوخته روغنی هست که از ماشین خارج می کنند و قابل استفاده برای خودرو نیست، در اصطلاح در اثر گرمای موتور سوخته شده است.)
با توجه به ارتفاع ستون قالب بندی را با استفاده از پین و گوه های قالب فلزی نصب می کنیم.
برای فهمیدن عرض هر یک از قالبها نیاز به اندازه گیری با متر نیست، بلکه اگر به لبه های قالب نگاه کنید و تعداد سوراخ های جای پین ها را بشمارید می توانید عرض قالب را متوجه شوید. فاصله هر سوراخ تا سوراخ بعدی ۵ سانتیمتر است.
[font=iranyekan, sans-serif]بطور مثال قالبی که ۴ عدد سوراخ دارد یعنی قالب عرض ۲۰ است.
چگونه قالب را شاقول کنیم؟

بعد از نصب قالب فلزی در صورتی که ابعاد ستون بزرگ تر از ۵۰ در ۵۰ هست از قید های لوله ای استفاده کنیم تا ستون تابیدگی پیدا نکند.
سپس در پشت قالب با استفاده از جک و یا سیم، ستون ها را شاغول می کنند.
[/font]

برای اینکه بدانیم ستون شاغول شده می توان از ریسمان و وزنه سنگینی که به آن آویزان شده استفاده کرد.
[font=iranyekan, sans-serif]فاصله ریسمان تا قالب در بخش بالایی معمولا ۲۰ سانتیمتر می گیرند، سپس در پایین قالب هم این فاصله را با متر اندازه گیری می کنند که اگر همان ۲۰ سانتیمتر باشد یعنی قالب شاغول است.
این کار برای هر دو وجه عمود بر هم ستون باید انجام داد.
بعد از بتن ریزی هم ممکن است با فشار بتن قالب بندی ستون کمی ناشاغول شود که در شما بعد از بتن ریزی تا زمانی که هنوز بتن خشک نشده شاغول بودن را چک کنید

[/font]
[font=Vazir][font=IRANSans, IRANSans]تیم نمادیزاین تیمی جوان و متخصص در حوزه‌ی نماست که  فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کرده و تا به امروز با تحویل ۴۸ پروژه‌ی موفق در زمینه‌ی طراحی، اجرا و نورپردازی نما توانسته است اعتماد بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.
نمای ساختمان خود را به نما دیزاین بسپارید و تجربه‌ی کار با یک تیم حرفه‌ی را تجربه کنید![/font]

[font=IRANSans, IRANSans][font=Vazir]نمادیزاین بیش از ۸ سال است که فعالیت خود را در زمینه‌ی ساختن نمای ساختمان آغاز کرده است.
تجربه‌ی این سال‌های فعالیت در حوزه‌ی نما به ما نشان داده است که نمای ساختمان نقشی اصلی و اساسی را در تعیین ارزش ساختمان و مشتریان مراجعه کننده بازی می‌کند!
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فعالیت تخصصی خود را در زمینه‌ی طراحی، اجرا و بازسازی نمای ساختمان آغاز کنیم تا بتوانیم نقشی هر چند کوچک را در زیباسازی نمای ساختمان‌های شما داشته باشیم!
[/font]
[/font]

[font=IRANSans, IRANSans][font=Vazir]تیم نما دیزاین، تیمی متشکل از متخصصان حرفه‌ای و پر از انگیزه‌ای است که سعی دارند با استفاده از به روزترین دانش و بهترین متریال‌های روز دنیا، طراح و مجری نمای ساختمان شما باشند.
نمادیزاینی‌ها فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۹۲ به صورت رسمی آغاز کرده‌اند و تا کنون موفق به اجرای ۴۲ پروژه‌ی تجاری، اداری و مسکونی موفقیت‌آمیز شده‌اند!
شما می‌توانید پروژه‌های طراحی، اجرا و بازسازی نمای ساختمانتان را به متخصصان نما دیزاین بسپارید!
[/font]
[/font]

[font=IRANSans, IRANSans][font=Vazir]تیم نمادیزاین افتخار دارد اعلام کند که فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کرده و تا به امروز با تحویل ۴۸ پروژه‌ی موفق در زمینه‌ی طراحی، اجرا، بازسازی و مشاوره‌ی نما، اعتماد مشتریان بسیاری را به خود جلب کند.
نمای ساختمان خود را به نما دیزاین بسپارید و به کمتر از عالی رضایت ندهید!
تیم نمادیزاین در نظر دارد تا با ارائه‌ی یک جلسه مشاوره‌ی رایگان با تیم مشاوره، بتواند شما را در مسیر رسیدن به یک نمای عالی و بی‌نقص برای ساختمانتان یاری کند.
پس بهتر است از این فرصت خارق‌العاده استفاده کنید و اگر هرگونه سوالی در زمینه‌ی طراحی، اجرا و بازسازی نمای ساختمانتان دارید؛ از کارشناسان نمادیزاین بپرسید!
[/font]
[/font]

[font=IRANSans, IRANSans][font=Vazir]نمای ساختمان اولین بخش از هر ساختمان است که به چشم می‌آید و در حقیقت نشان‌دهنده‌ی کیفیت ساختمان شماست!
از این حرف ما به راحتی عبور نکنید!
این یعنی این که اگر شما از بهترین طراحان و به روزترین مصالح برای ساخت داخل ساختمانتان استفاده کنید اما نتوانید نمای زیبایی را برای ساختمانتان طراحی و اجرا کنید؛ ساختمان شما نمی‌تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.
در این شرایط اگر کسی هم ساختمان شما را از بیرون ببیند؛ نمای غیرحرفه‌ای آن به شدت در ذوقش خواهد زد و حتی کنجکاو هم نمی‌شود که بیاید و ببیند که در ساختمان شما چه خبر است!
نمای ساختمان شما در حقیقت باید معرف کاربری ساختمان شما نیز باشد!
منظورمان این است که اگر مثلا قصد ساخت یک نمای تجاری یا اداری را دارید؛ باید نمای ساختمانتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که حتی اگر هیچ نوشته‌ای بر روی ساختمان شما نباشد؛ بینندگان با دیدن نمای ساختمان شما بفهمند که درون آن چه خبر است!
نمادیزاین در خدمت شماست تا با استفاده از جدیدترین متد طراحی روز دنیا و با در نظر گرفتن ضوابط شهرداری، نمایی بهینه، زیبا و مدرن را برای شما طراحی کند!
[/font]
[/font]

بازسازی نمای ساختمانجمعه 19 دی 1399 ساعت 22:59
[/font]


بازسازی نما
[font=Vazir][font=iran-yekan, IranSANS]نمای ساختمان، اولین بخش از هر ساختمان است که به چشم بیننده می‌آید.
اما متاسفانه پس از گذشت چند سال از عمر ساختمان، نما فرسوده شده و آن جلوه و زیبایی اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد و ممکن است ساکنین و رهگذران را دلزده کند.؛ زیرا نمای ساختمان نشان‌دهنده‌ی هویت ساکنانی است که در آن‌جا زندگی می‌کنند.
علاوه بر این، فرسودگی نما خطر سقوط مصالح را نیز به دنبال خودش دارد.
در چنین شرایطی بعضی از ساکنین تصمیم به اسباب کشی می‌گیرند و اقدام به عوض کردن کل خانه می‌کنند.
اما تعویض خانه در شرایط اقتصادی فعلی کار هر کسی نیست و به همین دلیل عده‌ای به فکر می‌افتند تا نمای ساختمان را بازسازی کنند.
ما در تیم تخصصی نما دیزاین، نمای ساختمان شما را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان، با استفاده از بهترین متریال و وسایل بازسازی می‌کنیم و خانه‌ی شما را زیباتر از روز اول، به شما تحویل می‌دهیم![/font]

[font=Vazir][font=iran-yekan, IranSANS]بازسازی آپارتمان[/font][/font]

[/font]

پس از گذشت چند سال از طول عمر ساختمان، نمای ساختمان هم مانند دیگر
قسمت‌های ساختمان دچار تغییرات ناخوشایندی در ظاهر و کالبد نما می‌شود.
به همین دلیل بسیاری از ساکنان تصمیم می‌گیرند که نمای ساختمانشان را بازسازی کنند.

اگر شما هم تصمیم به بازسازی نمای ساختمانتان گرفته‌اید؛ احتمالا دلیلتان از موارد زیر خارج نیست:
[list]

[*]می‌خواهید کاربری ساختمانتان را تغییر دهید؛

[*]از ظاهر نما دلزده شده‌اید؛

[*]نمای فرسوده‌تان دچار ریزش و استهلاک شده و به همین دلیل تصمیم دارید آن را بازسازی کنید؛

[*]می‌خواهید استحکام نما را افزایش دهید؛

[*]قسمت‌هایی از نما به دلیل گذر زمان تخریب شده و تمایل دارید با بازسازی، این قسمت‌ها را هم ترمیم کنید!
[/list]به هر کدام از دلایل بالا که تصمیم به بازسازی نمای ساختمانتان گرفته باشید؛ فرقی نمی‌کند!
[font=Vazir]نما دیزاین
 در هر صورت در خدمت شماست و با فراهم آورده بهترین مصالح و بازسازی نمای ساختمان شما در کمترین زمان ممکن، می‌تواند نمایی خارق‌العاده را به شما تحویل دهد![/font]

[font=Vazir][font=iran-yekan, IranSANS]تعمیر نما[/font][/font]

اگر روزی نمای ساختمان شما [font=Vazir]نیاز به تعمیر پیدا کرد؛ اصلا نگران نباشید!
نمای یک ساختمان هر چقدر هم که حرفه‌ای ساخته شود و از بهترین مصالح برای ساختن آن استفاده شود؛ باز هم روزی می‌رسد که نیاز به تعمیر خواهد داشت.
خوشبختانه متخصصان بسیاری در زمینه‌ی تعمیر نما وجود دارند که می‌توانند نمای ساختمان آسیب دیده‌ی شما را تعمیر کنند و در ازای دریافت مبلغی برای حق زحمت و مصالح، نمای ساختمانتان  را زیباتر از روز اول به شما تحویل دهند.
تیم نمادیزاین با بیش از ۴۸ پروژه‌ی موفق در زمینه‌ی تعمیر نما، می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب شما برای تعمیر نمای ساختمانتان باشد![/font]

[font=Vazir]بازسازی نمای سنگی[/font]
[font=Vazir]پس از گذشت مدتی از اجرای نمای سنگی، نما فرسوده شده و مصالح سنگی از سطح نما سقوط می‌کند.
توجه داشته باشید که شما با رعایت اصول و ضوابط در طراحی نمای سنگی خود می‌توانید از فرسوده شدن زودهنگام این نما جلوگیری کنید.
برای بازسازی این نوع نما می‌توان سنگ‌ها را با پیچ و رول‌پلاک در جای خود محکم کرد.[/font]


بازسازی نمای آجری
[font=Vazir]نمای آجری هم پس از گذشت مدت زمانی از طول عمر مفید نما، دچار فرسودگی می‌شود و ممکن است ظاهر آجرها آسیب ببیند یا آن‌ها هم مانند سنگ ها دچار ریزش شوند![/font]
نمای کامپوزیتی به دلیلی مزیت‌هایی که نسبت به سایر متریال‌های ساختمانی دارد، بیشتر مورد توجه مجریان نما قرار می‌گیرد و اگر شما تصمیم به بازسازی نمای فرسوده‌ی اداری یا تجاری خود دارید پیشنهاد ما این است که حتما از نمای کامپوزیت استفاده کنید!
سرعت اجرای نمای کامپوزیت بسیار بالاست، تنوع رنگی آن زیاد است و فرآیند زیرسازی آن بسیار آسان و سریع انجام می‌شود.
از طرف دیگر در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است و در مقابل نور آفتاب و رگبار باران، تغیر رنگ نمی‌دهد!

[font=Vazir]معمولا رنگ نما پس از مدت کوتاهی فرومی‌ریزد، کثیف می‌شود یا خراب می‌شود.
به همین دلیل نیاز به بازسازی خواهد داشت. اما بازسازی آن به تنهایی و بدون کمک یک تیم مجرب، غیر ممکن است!
در بازسازی نمای رنگ شده باید مد نظر داشته باشید که رنگی که برای نمای ساختمانتان انتخاب می‌کنید، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی تغییر کند.
پیشنهاد نمادیزاینی‌ها به شما این است که رنگ‌های خیلی روشن و خنثی را انتخاب نکنید.
انتخاب رنگ‌های خیلی روشن مانند سفید یا خاکستری روشن، با این که سطح نما را وسیع‌تر نشان می‌دهد؛ اما اولا که خاصیت چرک تابی بالایی ندارند و مجورید هرچند وقت یک بار یکبار در این هوای آلوده‌ی تهران نمای خود را بشویید!
علاوه بر این، طیف رنگی خاکستری، پس از گذشت مدت زمانی به پایه‌ی اصلی خود یعنی سبز یا آبی بدرنگ گرایش پیدا می‌کنند و فکر نمی‌کنیم این اصلا رنگی باشد که شما برای ساختمان خود بپسندید!
پس دوباره مجبور به رنگ‌آمیزی نمای ساختمانتان خواهید شد و این پروسه برای شما خرج بالایی خواهد داشت![/font]
[font=Vazir]اگر می‌خواهید که درباره‌ی خدمات بازسازی نما اطلاعات بیشتری کسب کنید اینجا کلیک کنید.[/font]
 طبق استانداردهای جهانی ، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده روغن سوخته را اینگونه تعریف می کند:
روغن سوخته به روغنی گفته می شود که از روغن خام ، تصفیه شده یا سنتز شود و پس از استفاده ، توسط ناخالصی های فیزیکی یا شیمیایی آلوده شود.
به بیان ساده ، روغن سوخته ، همانطور که از نامش پیداست ، روغنی است که در واقع همان روغن خام است اما در طول استفاده عادی در موتور ناخالصی هایی مانند گرد و غبار ، تراشه های ریز فلزی اصطحکاکی ، آب یا مواد شیمیایی با آن روغن مخلوط شده است.
[تصویر:  333333-1024x502.jpg]
به بیان دیگر روغن سوخته بنوعی جز ضایعات است که به دو دسته خوراکی و غیر خوراکی تقسیم میشود
در این زمان ، روغن دیگر نمی تواند اثر روانکاری خوبی داشته باشد و بمرور کارائی خود را از دست خواهد داد.
و تنها راه چاره این است که روغن باید با روغن جدید جایگزین شود و یا بازیافت بشود.
روغن سوخته غیر خواکی روغنی است که در موتورها استفاده میشود
روغن سوخته خوراکی روغنی است که برای پخت و پز استفاده میشود.
حال سوال اینجاست که منابع روغن سوخته چه منابعی هستند ؟
در جواب به این سوال بایست وارد تعریف روغن موتور شد :
روغن موتور یکی از مشتقات نفت خام است که بعنوان روان کننده در صنعت بکار میرود و عمده ترین کاربرد آن در موتور های احتراق داخلی مثل موتور وسایل نقلیه ماشین ، موتور سیکلت ، قایق ، تراکتور ، لیفتراک ، هواپیما ، قطار ، دیزل ، کشتی ، … میباشد که نقش تامین نیرو آنها را برعهده دارد .
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru