تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پلاگین های افزایش سرعت وردپرس
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از روشهایی که جهت افزایش سرعت سایت های وردپرس استفاده می شود، پلاگین ها هستند. موضوع خوبی که در مورد وب سایت های وردپرس وجود دارد این است که ابزار ها و پلاگین های زیادی برای ارتقاء سرعت وب سایت وجود دارد. برخی از این پلاگین ها عبارتند از:

W3-total cache برای ذخیره سازی مؤثر
W3-total cache یک افزونه ی بسیار محبوب در بین توسعه دهندگان وب سایت و جامعه ی وردپرس می باشد. این پلاگین از طریق ترکیب CDN، سرعت وب سایت و عملکرد آن را افزایش می دهد و همچنین سئو و تجربه ی کاربر را نیز بهبود می بخشد. این پلاگین بسیار مورد اعتماد است و توسعه دهندگان زیادی در دنیا از آن استفاده می کنند.

پلاگین های بهبود سرعت سایت وردپرس باعث بهبود صفحه برای موتور های جستجو می شوند و عملکرد وب سایت را تا 10 برابر بهتر می کنند. باعث صرفه جویی در پهنای باند تا 80% و افزایش ماندگاری کاربران در صفحه و نرخ تبدیل می شوند.

CDN شبکه ی توزیع یا تحویل محتوا به مجموعه ای از سرور ها که در یک منطقه ی جغرافیایی خاص پخش شده اند، گفته می شود. هدف CDN تحویل سریعتر محتوا بر اساس نزدیکتر بودن سرور ها به کاربران می باشد.

Wp super minify برای فشرده سازی فایل های html و css و جاوااسکریپت
وب سایت هایی که فایل های فشرده دارند، سریعتر بارگذاری می شوند. Wp super minify با ترکیب، کوچک کردن و ذخیره کردن فایل های html و css و جاوااسکریپت باعث بهبود سرعت بارگذاری صفحه می شوند.

استفاده از این پلاگین خیلی ساده است. فقط کافی است این پلاگین را نصب کنید و در فایل دایرکتوری بارگذاری کنید و از طریق منوی پلاگین ها در وردپرس آن را فعال کنید.

Wp smush برای بهینه سازی تصاویر
تصاویر باعث جذابیت وب سایت ها می شوند و جزء جدایی ناپذیر وب سایت ها هستند. اما تصاویر با حجم بالا می توانند سرعت وب سایت را تحت تأثیر قرار دهند.

Wp smush افزونه ایست که برای فشرده سازی تصاویر استفاده می شود. این افزونه کمک می کند تا حجم تصاویر بدون از دست دادن کیفیت، کاهش یابد.

Wp smush از تمام فرمت های استاندارد تصویر مانند png، jpeg و gif پشتیبانی می کند.

Wp smush رنگ های غیر قابل استفاده را از روی تصاویر حذف می کند.

Wp smush قابلیت سازگاری با سایر افزونه ها را دارد و هر تصویر در دایرکتوری را فشرده سازی می نماید.

Wp smush به طور همزمان می تواند 50 عکس را فشرده سازی نماید.

Wp super cache
این افزونه رایگان و استفاده از آن آسان است. امکانات پیشرفته ی آن به شما اجازه می دهد تا:

فشرده سازی GZip انجام می دهد.

محتوا و مطالب را از قبل در حافظه ی cache بارگذاری نمایید.

بتوانید یک CDN راه اندازی کنید.

Bj lazy load
این افزونه نیز باعث افزایش سرعت سایت وردپرس می شود. اما متأسفانه آخرین برورزرسانی آن مربوط به چند سال قبل می باشد.

این افزونه به جای نمایش یکباره ی محتوا به کاربران، محتوا و مطالب را اولویت بندی می کند و ابتدا آنهایی را نمایش می دهد که کاربران زودتر می بینند. عکس ها در صورتی بارگذاری می شوند که در مرورگر کاربر قابل مشاهده باشند.

پلاگین lazy load social media
رسانه های اجتماعی می توانند ترافیک خوبی برای وب سایت ها به ارمغان بیاورند و از اهمیت استفاده از دکمه های رسانه های اجتماعی در وب سایت ها نمی توان چشم پوشی کرد.

اما برای هر دکمه ی اضافی که شما در وب سایت خود برای رسانه های اجتماعی قرار می دهید در واقع از سرور خود می خواهید که یک فایل گزارش http بیشتر اجرا کند. یعنی مثلاً اگر شما چهار تا دکمه ی رسانه ی اجتماعی در هر پست در قسمت های بالا  و پایین به حالت شناور داشته باشید، در واقع سرور باید 12 گزارش بیشتر اجرا کند. در تعداد پست های بالا این موضوع می تواند باعث افت چشمگیر سرعت وب سایت شود.

افزونه ی اجتماعی dig dig برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی از راه حل بارگذاری تنبل استفاده می کند. این افزونه به طور خیلی ساده، دکمه های رسانه های اجتماعی را در محل نمایش می دهد. این افزونه تقاضای گزارش های اضافی از سرور نمی کند و فقط زمانی که یک کاربر بر روی دکمه های رسانه های اجتماعی حرکت می کند، دکمه ها بارگذاری می شوند. این به بارگذاری اولیه ی هر صفحه کمک زیادی می کند.

پلاگین پایگاه داده: wp-optimizatopn
هر پست، نظر و صفحه و هر ویرایشی که انجام می دهید در پایگاه داده وردپرس وب سایت شما ذخیره سازی می شود. وقتی کاربر می خواهد به پستی در صفحه ی شما دسترسی پیدا کند باید از این پایگاه داده واکشی شود. هر چه پایگاه داده ی شما ار موارد مختلف اضافی و بیشتر، پر شده باشد، سرعت وب سایت شما بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. هر چه در صرفه جویی در ذخیره سازی پایگاه داده ی وب سایت خود و بهینه سازی آن بیشتر بکوشید، مطمئناً سرعت وب سایت شما نیز بهبود می یابد.

افزونه ی wp-optimization کاربری زیادی در این زمینه دارد. در واقع این افزونه به شیوه های مختلف به پاک کردن پایگاه داده کمک می کند. با استفاده از این پلاگین می توانید بازبینی پست های اضافه ای که دیگر به آنها نیازی ندارید و نظرات اسپم  را پاک کنید.

این پلاگین می تواند به شما بگوید که حجم پایگاه داده ی فعلی شما چقدر است و با بهینه سازی چقدر خواهد شد.

بهینه سازی سرعت سایت موضوع مهمی است که اصلاً نباید نادیده گرفته شود. برای دریافت خدمات بهینه سازی سرعت سایت می توانید از خدمات مشاوره و سئو شرکت معتبر طراحی سایت دارکوب استفاده نمایید.