تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونگی تغییر روند قیمت خودرو داخلی تا پایان سال ۹۹
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به گزارش برنا، با توجه به نوسانات اخیر در بازار خودرو پیش بینی قیمت خودرو داخلی تا پایان سال کار چندان آسانی نخواهد بود. واضح است که اگر تولید خودرو تا پایان سال افزایش پیدا کرده و به عدد هدف تعیین شده یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد احتمالاً با یک ریزش قیمتی در بازار خودرو مواجه خواهیم بود. با این حال وجود یک نهاد نظارتی رسمی بر روی قیمت‌گذاری خودرو باعث شده است که مسیر آینده تعیین قیمت روز خودرو کاملاً تاریک به نظر برسد. 

[تصویر:  %D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.jpg]

چه چیزی باعث شده که خودروسازان تولید خودرو را متناسب با نیاز بازار انجام ندهند؟
همان‌طور که گفتیم یکی از اتفاقاتی که ممکن است منجر به کاهش قیمت خودرو داخلی تا پایان سال ۹۹ شود افزایش تولیدات است. با این حال خودروسازان بر این عقیده هستند که نهادهای مسئول برای تعیین قیمت خودرو داخلی شرایط آن‌ها را در نظر نگرفته و در نتیجه قیمت کارخانه بسیار کمتر از قیمت بازار است. خودرو‌سازان نمی‌توانند هزینه‌های مورد نیاز خود را فراهم کرده و در نتیجه ناچار هستند تا تیراژ تولید را پایین آورد. اما در واقع چه کسی مسئول تعیین قیمت روز خودرو در کشور ماست؟
 
مسئله قیمت گذاری سناریوهای دیگری برای خروج بازار خودرو از رکود دارد؟
این بازار متوقف کرده و یا به حداقل برسانند. بنابراین تا حد زیادی از ترافیک خرید و فروش در این بازار کاسته شده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که تنها راه برای خروج خودرو از رکود متناسب کردن تولید با تقاضا باشد. به عبارت بهتر خودروسازان باید حداقل تعهدهای معوق خود را در زمینه خودروهای پیش فروش شده برآورده کنند. از سوی دیگر بهتر است برای خروج این بازار از رکود تحویل خودروهای پیش فروش شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد. یعنی این مدت زمان از سه ماه به کمتر از یک هفته کاهش پیدا کند. داشتن چنین تعهدی خودروسازان را موظف خواهد کرد که سرعت تولید خود را بالا برده تا بتوانند به تقاضای بازار پاسخ دهند. اما آنچه که در بازار امروز شاهد آن هستیم تولید و عرضه خودرو با یک آهنگ پایدار و آهسته است.
 
قیمت خودرو تا پایان سال چه مسیری را طی خواهد کرد؟
در حال حاضر خودرو در حال خارج شدن از مسیر کالاهای سرمایه‌ای است. به همین دلیل انتظار می‌رود که رفته‌رفته بازار خودرو از حضور دلال‌ها و واسطه‌ها خالی شده و به یک ثبات نسبی برسد. از سوی دیگر برخی از کارشناسان خود را معتقد هستند که ضرب الاجل سازمان بازرسی کل کشور برای تخلیه پارکینگ خودروسازان از خودروهای دپو شده می‌تواند باعث افزایش عرضه در بازار و در نتیجه ادامه یافتن روند نزولی قیمت خودرو داخلی شود. با این شرایط حتی می‌توان در آشفته بازار شب عید نیز شاهد کاهش قیمت روز خودرو و یا حداقل ثبات آن بود.
قیمت خودرو داخلی با نگاهی خوش‌بینانه روبه‌پایین حرکت می‌کند. ضرب‌الاجل رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تخلیه خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها نیز می‌تواند گامی مؤثر در جهت ثبات قیمت خودرو و یا حتی ریزش دوباره قیمت‌ خودروهای داخلی باشد.

برای مطالعه بیشتر در این مورد اینجا کلیک کنید.
 
(31-12-2020, 02:55 AM)MortezaSHSH نوشته است: [ -> ]به گزارش برنا، با توجه به نوسانات اخیر در بازار خودرو پیش بینی قیمت خودرو داخلی تا پایان سال کار چندان آسانی نخواهد بود. واضح است که اگر تولید خودرو تا پایان سال افزایش پیدا کرده و به عدد هدف تعیین شده یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد احتمالاً با یک ریزش قیمتی در بازار خودرو مواجه خواهیم بود. با این حال وجود یک نهاد نظارتی رسمی بر روی قیمت‌گذاری خودرو باعث شده است که مسیر آینده تعیین قیمت روز خودرو کاملاً تاریک به نظر برسد. 

[تصویر:  %D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.jpg]

چه چیزی باعث شده که خودروسازان تولید خودرو را متناسب با نیاز بازار انجام ندهند؟
همان‌طور که گفتیم یکی از اتفاقاتی که ممکن است منجر به کاهش قیمت خودرو داخلی تا پایان سال ۹۹ شود افزایش تولیدات است. با این حال خودروسازان بر این عقیده هستند که نهادهای مسئول برای تعیین قیمت خودرو داخلی شرایط آن‌ها را در نظر نگرفته و در نتیجه قیمت کارخانه بسیار کمتر از قیمت بازار است. خودرو‌سازان نمی‌توانند هزینه‌های مورد نیاز خود را فراهم کرده و در نتیجه ناچار هستند تا تیراژ تولید را پایین آورد. اما در واقع چه کسی مسئول تعیین قیمت روز خودرو در کشور ماست؟
 
مسئله قیمت گذاری سناریوهای دیگری برای خروج بازار خودرو از رکود دارد؟
این بازار متوقف کرده و یا به حداقل برسانند. بنابراین تا حد زیادی از ترافیک خرید و فروش در این بازار کاسته شده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که تنها راه برای خروج خودرو از رکود متناسب کردن تولید با تقاضا باشد. به عبارت بهتر خودروسازان باید حداقل تعهدهای معوق خود را در زمینه خودروهای پیش فروش شده برآورده کنند. از سوی دیگر بهتر است برای خروج این بازار از رکود تحویل خودروهای پیش فروش شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد. یعنی این مدت زمان از سه ماه به کمتر از یک هفته کاهش پیدا کند. داشتن چنین تعهدی خودروسازان را موظف خواهد کرد که سرعت تولید خود را بالا برده تا بتوانند به تقاضای بازار پاسخ دهند. اما آنچه که در بازار امروز شاهد آن هستیم تولید و عرضه خودرو با یک آهنگ پایدار و آهسته است.
 
قیمت خودرو تا پایان سال چه مسیری را طی خواهد کرد؟
در حال حاضر خودرو در حال خارج شدن از مسیر کالاهای سرمایه‌ای است. به همین دلیل انتظار می‌رود که رفته‌رفته بازار خودرو از حضور دلال‌ها و واسطه‌ها خالی شده و به یک ثبات نسبی برسد. از سوی دیگر برخی از کارشناسان خود را معتقد هستند که ضرب الاجل سازمان بازرسی کل کشور برای تخلیه پارکینگ خودروسازان از خودروهای دپو شده می‌تواند باعث افزایش عرضه در بازار و در نتیجه ادامه یافتن روند نزولی قیمت خودرو داخلی شود. با این شرایط حتی می‌توان در آشفته بازار شب عید نیز شاهد کاهش قیمت روز خودرو و یا حداقل ثبات آن بود.
قیمت خودرو داخلی با نگاهی خوش‌بینانه روبه‌پایین حرکت می‌کند. ضرب‌الاجل رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تخلیه خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها نیز می‌تواند گامی مؤثر در جهت ثبات قیمت خودرو و یا حتی ریزش دوباره قیمت‌ خودروهای داخلی باشد.

برای مطالعه بیشتر در این مورد اینجا کلیک کنید.
 [/url]
[url=https://www.itna.ir/news/63756/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D8%B1%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF]https://www.itna.ir/news/63756/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D8%B1%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт