تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خواص مختص به منو پتاسیم فسفات
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
منو پتاسیم فسفات ماده ای است که خلوص بالا و حلالیت فوق العاده ای دارد. منو پتاسیم فسفات به مقدار کمی در اتانول حل می شود و محلول در آب است.

کود منو پتاسیم فسفات حاوی فسفر و پتاس و عاری از نیتروژن می باشد. در آب کاملاً محلول است و مصرف آن برای تعداد زيادی از گياهان باغبانی مفيد می باشد. این کود بهترین منبع تأمین فسفر و پتاسیم برای گیاهان در مرحله رشد است. منو پتاسیم فسفات مؤثر در رشد رویشی، یکنواختی شکوفه ها، افزایش مقاومت گیاه، افزایش کیفیت رنگ و طعم میوه می باشد.

از کود منو پتاسیم فسفات می توان در کليه سيستم های آبياری نظیر هيدروپونيک (آبکشت)، قطره ای، بارانی، دوار مرکزی، خطی و چرخدار استفاده کرد. اين کود را می توان با کليه کودهای قابل حل در آب (بجز کودهای کلسيمی قابل حل و محلول های غليظ منيزيومی) ادغام کرد. وجود ترکيبات فسفری در محلول های تهيه شده از اين کود، اسيديته (pH) را در حد 5/4 ثابت نگه می دارد و اثر بخشی آفت کش ها را افزايش می دهد.

منو پتاسیم فسفات بدون کلر، سديم و فلزات سنگين می باشد و عاری از موادی است که برای گیاهان مضر است؛ مانند کلراید، سدیم و … . این کود تمامی مواد غذایی مورد نیاز گیاهان را داراست.