تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دوربین مداربسته
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دوربین‌ مدار بسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نامم Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته است.

اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP و شبکه برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرداستفاده از دوربین‌های تحت شبکه به علت بالا رفتن قابلیت‌های آنهاا نسبت به گذشته روز به روز درحال افزایش است.برای تهیه دوربین مداربسته میتوانید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید
لنز (Lens) دوربین مداربسته چیست؟
لنز دوربین مداربسته (CCTV Lens) به ترکیبی از عدسی ها گفته می شود که از آن برای تنظیم و ارسال نور محیط بر روی چیپ تصویر استفاده می شود.

چیپ تصویر چرا به لنز نیاز دارد؟

تصویر محیط بسیار بزرگ است، و چیپ تصویر معمولا اندازه ای کمتر از یک سانتیمتر مربع دارد. در صورتی که بخواهید یک تصویر را بدون لنز ثبت کنیم باید چیپ تصویری به اندازه تصویر بسازیم. به دلیل این که این کار از نظر ممکن است. مجبور کل نور محیط را دریافت کرده و در یک محیط متمرکز کنیم، تا بتوانیم تصویر کل محیط را در یک فضای کوچک بسازیم.

مشخصه های مهم لنز[font=iransans] دوربین مداربسته چیست؟[/font]

لنز دوربین های مداربسته معمولا به پیشرفتگی لنز دوربین های فیلمبرداری و عکس برداری نیست. در این دوربین هر لنز سه مشخصه مهم دارد:

فاصله کانونی: بسته به اینکه فاصله کانونی یک لنز چقدر است می تواند تصویر محیط را بیشتر و بیشتر متمرکز کند. هرچقدر تصویر بیشتر  متمرکز شده باشد لنز تصویر محیط را بزرگتر نشان میدهد (اصطلاحا بیشتر زوم می کند). پس از طریق تغییر فاصله کانونی لنز می توان زاویه دید تصویر را تغییر داد.
نوع ساختار کانونی لنز: نوع ساختار کانونی لنزها می تواند بسیار متفاوت باشد. در دوربین های مداربسته معمولا لنزها از نظر فاصله کانونی یا ثابت هستند، یا تنظیم دستی (Vari-focal) و یا تنظیم خودکار یا موتوردار (Motorizedd). لنزهای ثابت همیشه فاصله کانونی ثابتی دارند. این یعنی زاویه دید آنها ثابت است و نمی توان آن را تغییر داد. لنزهای وریفوکال امکان تغییر فاصله کانونی به صورت دستی در بازه یا مشخص را دارند. لنزهای موتوردار از راه دور فاصله کانونی را تغییر می دهند و اصطلاحا زوم دار هستند.
مشخصه های مرتبط با ضریب عبور و اعوجاج: در دوربین های مداربسته معمولا خیلی وارد جزئیات فنی مرتبط با لنزها نمی شوند. همه مشخصه های فنی دیگر لنز به صورت مگا پیکسل آن نوشته می شود. مثلا لنزی که 33 مگا پیکسل است برای استفاده در دوربین هایی تا این رزولوشن مناسب است. اگر رزولوشن دوربین بالاتر باشد باید از لنز بهتری استفاده کرد.

دوربین های هایک ویژن (Hikvision) از چه لنزی استفاده می کنند؟
دوربین های مداربسته هایک ویژن با انواع متفاوتی از لنزها ساخته می شوند. بسته به کاربری دوربین، شما می توانید لنز مناسب خود را از نظر فاصله کانونی یا نوع بر روی دوربینی خاص انتخاب کنید. در کاتالوگ دوربین ها معمولا برای راحتی کار در کنار فاصله کانونی لنز، زاویه دید آن هم نوشته شده است.
به سایت ما هم سر بزنید ممنون
https://www.sakhtemoon.com/list/cctv-camera/
مطلب خوبی بود ممنون
دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های امنیتی بکار می رود.مزایا دوربین مداربسته :
۱. کاهش هزینه های بیمه ساختمان و سرقت
۲. ایجاد امنیت
۳. قیمت مناسب دوربین ها در بازار و نصب آسان و مقرون به صرفه
 ۴. کارایی این دوربین ها بسیار گسترده می باشد.
کاربرد این دوربین ها در فرودگاه و مراکز خرید و مغازه و بزرگراه ها و ایستگاه های مترو و.... برحسب نوع کاربرد نوع دوربین مورد نظر متفاوت می باشد.
انواع [font=Tahoma, sans-serif]دوربین های مداربسته :[/font]
۱.دوربین های مداربسته دام یا گنبدی:

بیشترین استفاده را در نظارت و امنیت فضاهای بسته دارد. نام این دوربین ها از شکل نیم دایره ی پایه ای که دوربین روی آن قرار می گیرد، گرفته شده است. این نوع پایه ها و شکل ظاهری برای جلب توجه کمتر دوربین استفاده می شوند. البته این پوشش ها دوربین را مخفی نمی کنند. پایه های نیم دایره ای شکل، زاویه دید دوربین را مخفی می کنند ؛ از این رو سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند. قسمت هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را فراهم می کند، “اسپید دام” نامیده می شوند. این دوربین ها حتی در نور کم هم کاری می کنند.  

۲.دوربین مداربسته بولت :
دوربین های مدار بسته بولت دارای شکلی استوانه ای و مخروطی هستند که شکلی مشابه با گلوله تفنگ دارند. این دوربین ها اغلب برای دیدن فواصل طولانی استفاده می شوند. این دوربین ها معمولا تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند.دوربین مداربسته بولت قابلیت نصب بر روی دیوار و سقف را دارند و هم برای مکان بسته و هم برای فضای باز استفاده می شوند. دوربین های مداربسته بولت اگر در پوششی محافظ قرار بگیرند، ضد آب می شوند. این پوشش، دوربین را از گردوغبار، بارش برف و باران، تگرگ و دیگر عناصر تخریب کننده دور نگه می دارند.این نوع از دوربین‌ ها قابلیت دید در شب (بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند درشرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند.

۳. دوربین مداربسته دید در شب یا فرو سرخ :
دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز استفاده می کنند و مناسب فضاهای باز و کم نور هستند. با به کارگیری دوربین‌ های دید در شب می‌ توان در تاریکی شب، یک شخص را از فاصله ۱۸۳ متری مشاهده کرد. تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها به دو روش عمل می‌کنند.
 آشکارسازی تصویر : در قسمت پایینی طیف نوری مادون قرمز نور کمی وجود دارد که جمع شده و طوری تقویت می‌ شود که ما بتوانیم آن را مشاهده کنیم.
تصویربرداری حرارتی : در این حالت طیف نوری مادون قرمز در قسمت بالایی جمع‌آوری شده و طیف به صورت نور منعکس نشده بلکه به صورت گرما منتشر می‌ شود. اجسام گرم این نور را به اجسام سردتر مثل میز یا یک ساختمان متصاعد می‌ کنند.

۴[font=Tahoma, sans-serif]دوربین مداربسته [/font]شبکه ای و آی پی:
این دوربین ها نوع بی سیم و با سیم دارند. نوع اینترنتی آن ها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می کنند.

نصب دوربین های IP آسان تر از دوربین های آنالوگ است، زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه وتقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافت های طولانی منتقل می کنند.

۵. دوربین مدار بسته گردان یا ptz :
این دوربین ها مشابه دوربین های گنبدی هستند و دارای قابلیت گردش در جهت مختلف و (معمولا) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. همچنین این دوربین ها دارای یک بدنه دام شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب نیز هستند..

۶[font=Tahoma, sans-serif]دوربین مداربسته [/font]با کیفیت HD
این دوربین ها برای مکان های حساس مثل بانک ها و طلا فروشی ها مناسب هستند. این دوربین ها امکان زوم کردن روی تصاویر و چهره  با وضوح بسیار بالا را دارا می باشند.
سازه افزار www.sazeafzar.com
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо