تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 15 اشتباه فاحش در هنگام خرید موس بی سیم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خرید موس بی سیم را مثل یک حرفه‌ای به سرانجام برسانید. با پرهیز کردن از این 15 خطای معمول، از اتلاف وقت و پول خود جلوگیری کنید و یک ماوس خوش دست و کاربردی بخرید.

[تصویر:  digiro-0742-750x430.jpg]
یک ماوس کند، بد دست و غیر ارگونومیک ساعات کاری شما را به کابوس تبدیل می‌کند. هنگام انتخاب و خرید موس بی سیم باید به فاکتورهای زیادی توجه داشته باشید. نادیده گرفتن هر کدام از این نکات ممکن است به دردسر ختم شود؛ از سندروم تونل کارپال و آسیب مچ دست گرفته تا خرد شدن اعصاب شما هنگام بازی یا تولید محتوا. از این 15 اشتباه رایج در خرید موس وایرلس بر حذر باشید و از کاربرد یک موس خوش دست، سریع و مجهز لذت ببرید.
1- خرید موس بی سیم!: وقتی نیاز شما با خرید ماوس با سیم، به سادگی و با هزینه کم برطرف می‌شود، دلیلی ندارد موس بیسیم بخرید! بنابراین قبل از خرید، به این فکر کنید که آیا مزایای موس وایرلس (آزادی عمل، خلوت شدن میز) به معایب آن (قیمت بالاتر، نیاز به دانگل و باتری) می‌چربد یا نه.
2- توجه بیش از حد به DPI: اولین سئوالی که هر گیمر مبتدی و تازه‌کار در هنگام خرید ماوس بی سیم می‌پرسد، مقدار DPI موس است. توجه داشته باشید که DPI فقط و فقط حساسیت سنسور ماوس را نشان می‌دهد. این عدد صرفا می‌گوید اشاره‌گر ماوس شما با هر اینچ جابجایی دستگاه، چند پیکسل به اطراف حرکت می‌کند. فرض کنید ماوس گیمینگ ریزر شما 20 هزار DPI حساسیت دارد. اگر آن را 5 سانتی‌متر حرکت دهید، اشاره گر دستگاه 20 هزار پیکسل جابجا می‌شود! این سرعت فوق‌العاده بالا تنها زمانی کاربرد دارد که از یک تلویزیون یا نمایشگر 8K برای بازی استفاده می‌کنید. بنابراین هنگام خرید ماوس، رزلوشن نمایشگر خود را همواره مد نظر داشته باشید.

3- کم یا زیاد بودن تعداد دکمه‌ها: ساده‌ترین و ارزان‌ترین ماوس‌های بازار، دو دکمه کلیک راست و چپ و یک عدد اسکرولر دکمه دار دارند. همین سه دکمه برای یک کاربر خانگی یا اداری کفایت می‌کند. حتی نیاز بسیاری از گیمرهای خانگی نیز با این تعداد دکمه، برطرف خواهد شد. اما اگر به کارهایی همانند گرافیک، تدوین فیلم، آهنگسازی، نقشه کشی یا بازی‌های استراتژیک مشغولید، دکمه‌های بیشتر، کمک شایانی به شما خواهد کرد. شما می‌توانید این دکمه‌ها را برای زدن میانبرهای کیبورد برنامه‌ریزی کنید. بدین ترتیب با یک کلیک، فرمان‌های پیچیده و وقت گیر شما به اجرا در می‌آیند. همیشه هنگام خرید موس بیسیم، به تعداد دکمه‌های آن توجه داشته باشید تا با نیازتان سازگار باشد.
4- فریب طراحی ماوس را نخورید: طراحی و ارگونومی، دو بحث مرتبط اما متفاوت هستند. ماوس ارگونومیک طوری طراحی شده است که با کاربرد آن، احساس خستگی نخواهید کرد. هنگام خرید ماوس بیسیم به این نکته دقت داشته باشید که موس ارگونومیک لزوما طراحی مخوف و عجیب و غریبی ندارد. این در حالی است که طرح‌های فضایی و مفهومی، که به خصوص در موس های گیمینگ ارزان قیمت مشاهده می‌شود، هیچ تاثیری در راحتی دست شما ندارند و بیشتر چشم شما را می‌نوازند. بنابراین، گول ظاهر موس را نخورید و به راحتی دست، بیشتر از راحتی چشم اهمیت دهید!
5- خرید ماوس بلوتوث: در ساخت موس بیسیم از دو فناوری بلوتوث یا ارتباط 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌شود. مدل‌های 2.4 گیگاهرتزی همگی از دانگل USB استفاده می‌کنند. برخی کاربران به خیال اینکه خرید موس بلوتوث به دلیل عدم نیاز به دانگل، بر مدل‌های وایرلس ارجحیت دارد، آن را تهیه می‌کنند. فراموش نکنید که پهنای باند محدود فناوری بلوتوث، موجب کاهش سرعت ماوس می‌شود. موس بلوتوث تاخیر زمانی قابل توجهی دارد و چنانچه سرعت واکنش ماوس برایتان مهم است، یک موس وایرلس 2.4 گیگاهرتزی بخرید.
6- بی توجهی به سرعت ارتباط: سرعت ارتباط یا Polling Rate چیزی است که گیمرها هنگام خرید موس گیمینگ باید به آن توجه کنند! این مشخصه نشان می‌دهد که ماوس در هر ثانیه، چند بار موقعیت خود را به کامپیوتر گزارش می‌کند. بدین ترتیب نرخ پالینگ بالاتر به معنای تاخیر زمانی کمتر خواهد بود. اما توجه داشته باشید که پیام‌های ماوس باید توسط پردازنده یا CPU تحلیل شوند. بنابراین وقتی ماوس شما در هر ثانیه 1000 بار با کامپیوتر ارتباط برقرار می‌کند، باید پردازنده قدرتمندی نیز داشته باشید تا کامپیوترتان کند نشود.
7- عدم خرید ماوس پد: این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که نه تنها در خرید ماوس وایرلس، بلکه هنگام استفاده از هر نوع موشواره، گریبان شما را می‌گیرد. کاربرد ماوس بدون موس پد در طولانی مدت به مچ دست شما فشار وارد می‌کند و ممکن است عواقب ناگواری در سلامت دستانتان داشته باشد. استفاده از موس روی سطح میز، بدون یک پوشش نرم و ریزبافت همچنین موجب ساییدگی کف ماوس می‌شود. این پدیده کم‌کم ماوس را از تراز خارج می‌کند و موجب پرش یا خطاهای دیگر در حرکت اشاره‌گر می‌شود. همواره از یک موس پد مناسب استفاده کنید و اثر معجزه‌آسای آن روی دقت و آسانی حرکت اشاره گر را به چشم ببینید.
8- خرید ماوس لیزری برای دقت بالاتر: دومین موضوع چالش‌برانگیز در خرید موس بی سیم، بحث سنسورهای لیزری است. در گذشته که سنسورهای اپتیکال معمولی دقت بالایی نداشتند، ماوس‌های لیزری گزینه بهتری بودند. اما هم اکنون حسگرهای اپتیکال LED گوی سبقت را از موس لیزری ربوده‌اند. دقت پویش عجیب ماوس لیزری هنگام حرکت دادن سریع دستگاه، مشکلاتی به بار می‌آورد. این ماوس‌ها کوچکترین خلل و فرج سطوح را گزارش می‌دهند که نتیجه آن، تند و کند شدن پیاپی حرکت اشاره‌گر در هنگام حرکات سریع و مانورهای ناگهانی است.
9- خرید موس نامتقارن: فقط و فقط وقتی نسبت به این کار اقدام کنید که راست دست هستید! تعداد انواع موس چپ‌دست در بازار بسیار محدود است و در نتیجه کاربران چپ دست تنها می‌توانند با مدل‌هایی کار کنند که تقارن کامل دارند. به همین دلیل هنگام خرید موس بی سیم، مشخصات فنی آن را کامل بخوانید و از قابلیت استفاده به عنوان ماوس چپ دست اطمینان حاصل کنید.
10- ماوس دارای نورپردازی: نورپردازی در ماوس، چیز بدی نیست و به شما امکان می‌دهد هنگام بازی یا استفاده از کامپیوتر، ظاهری جذاب و جالب به میز کامپیوتر خود بدهید. اما زمانی که موس بی سیم شما از باتری انرژی می‌گیرد، می‌تواند عمر باتری دستگاه را کاهش دهد. اگر نورهای رقصان روی بدنه ماوس برایتان اهمیت دارد، سعی کنید با خواندن نقد و بررسی موس بی سیم، از قابلیت خاموش شدن آن، مطمئن شوید.
11- خرید ماوس شارژی: بیشتر انواع ماوس بی سیم موجود در بازار از یک یا دو باتری قلمی برای تامین انرژی استفاده می‌کنند. اما برخی مدل‌ها از باتری شارژی نیرو می‌گیرند و با کابل USB شارژ می‌شوند. دقت داشته باشید که باطری‌های لیتیومی قابل شارژ، پس از 2 تا 3 سال کارکرد، دچار افت قابل توجهی می‌شوند. بدین ترتیب ماوس شارژی شما پس از این مدت، دوباره با سیم خواهد شد، چون باید دائم به شارژ وصل باشد.
12- خرید موس بزرگ: هنگام خرید موس وایرلس، حتما اندازه دستان خود را در نظر بگیرید. اگر دستان کوچکی دارید، از خرید ماوس بزرگ بپرهیزید چون با آن راحت نخواهید بود. عکس این موضوع نیز صدق می‌کند و کاربرانی که دستان بزرگ دارند، با موس مخصوص لپتاپ اصلا راحت نیستند.
13- نخواندن نقد و بررسی ها: استفاده از نظر دیگران، بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید ماوس وایرلس است. بهتر از آن، مطالعه نقد و بررسی های تخصصی است که تمام ویژگی‌های دستگاه را از زیر ذره بین رد می‌کنند. در این بررسی‌ها می توانید همه چیز، از قابلیت برنامه‌ریزی دکمه‌ها تا خوش‌دست بودن و کیفیت ساخت دستگاه را مشاهده کنید. خواندن نقد و بررسی ماوس بی سیم قبل از خرید، خیال شما را از بابت کارایی آن، راحت می‌کند.
14- خرید ماوس غیر اصل: هزینه ساخت تجهیزات الکترونیکی در سال‌های اخیر، به شدت کاهش یافته است. همین امر موجب شده است تا بسیاری از کارخانجات گمنام و خرده پا، محصولاتی بی کیفیت و غیر استاندارد را روانه بازار کنند. هنگام خرید موس بی سیم حتما به برند سازنده آن توجه داشته باشید و کالای اورجینال را با ضمانت اصالت بخرید.
15- خرید ماوس با قیمت گران: قیمت موس بیسیم نیز همانند سایر تجهیزات الکترونیکی کمابیش یکسان است. اما برخی فروشگاه‌ها، محصولات خود را به صورت دوره‌ای در لیست پیشنهادات ویژه قرار می‌دهند. کافیست مدل دلخواه خود را نشان کنید تا به محض قرارگیری در فروش ویژه، آن را با تخفیف بالا و قیمت مناسب بخرید. اگر می خواهید موس بی سیم ارزان بخرید پیشنهاد می شود از موس بی سیم تسکو استفاده کنید.
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо