تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زگیل مقعدی و خطرات آن چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زگیل مقعدی یا کوندیلوما آکومیناتا Condyloma acuminata معمولا خود را به صورت زائده های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی نشان می دهد. این زائده ها بیشتر در افراد همجنس باز و یا دارای روابط جنسی مقعدی مشاهده می شوند. در این مقاله ابتدا در مورد علت به وجود آمده زائده ‌های گوشتی در اطراف مقعد می‌پردازیم و سپس به بررسی بیشتر زگیل مقعد خواهیم پرداخت.
[font=DanaFN, sans-serif]علت زائده های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی
[/font]

زائده های گوشتی در اطراف مقعد همیشه زگیل نیستند و می‌تواند به علت وجود یکی از موارد زیر پدید آید:

شقاق مقعدی

شقاق مقعد ، بریدگی های کوچک یا دانه‌هایی هایی است که در قسمت مقعد یا روی آن رخ می دهد. شقاق مقعد ممکن است ناشی از عبور مدفوع سخت باشد ، که می تواند پوست ظریف مقعد را پاره کند.

بواسیر

زائده گوشتی اطراف مقعد ممکن است بواسیر باشد. بواسیر بزرگ شدن بافت مقعد است. این عارضه ناشی از ورمهای متعدد در روده بزرگ و مقعد هستند و ممکن است داخلی یا خارجی باشند.

جوش مقعدی

جوش ها می توانند روی مقعد شکل بگیرند – به طور معمول وقتی یک یا چند منافذ با چربی و سلولهای مرده پوست بسته می شوند. منافذ مسدود شده ممکن است با چرک پر شود ، در نتیجه یک جوش ایجاد می شود.

زگیل مقعد

زگیل مقعد رشد بافتهایی است که در اثر عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) حاصل می شود و میتواند زائده گوشتی اطراف مقعد به وجود آورد.

مولوسکوم کنتاژیوزوم

مولوسکوم کنتاژیوزوم و یا زگیل آبکی یک بیماری ویروسی است که باعث ایجاد ضایعاتی به نام پاپول ها بر روی مقعد می شود.
[font=DanaFN, sans-serif]زگیل مقعدی در زنان و ناباروری

در بسیاری از موارد زگیل تناسلی مقعدی زنان با عفونت های بدون علامت نظیر عفونت های کلامیدیایی همراه است که این آلودگی می تواند باعث ایجاد التهاب دررحم و لوله های رحمی شده و حتی ناباروری گردد. شایان ذکر است سالپنژیت درمان نشده ناشی از عفونت های کلامدیایی یکی از علل شایع ناباروری در زنان می باشد. بنابراین شناسایی زودهنگام و درمان به موقع عفونت های کلامیدیایی در زگیل مقعدی در زنان نقش بسیار موثری در پیشگیری از نازائی در آینده بیمار خواهد داشت.


[/font]