تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر، عمران و حقوقی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
قطعا انتخاب رشته یکی از مهم ترین تصمیمات هر فردی است و تمام آینده فرد را حت تاثیر قرار میدهد. انتخاب رشته از کلاس نهم گرفته تا گرایش ها یممختلف دانشگاه که هرکدام به نوبه و در جایگاه خود اهمیت ویژه ای دارند. سیستم اموزشی کشور ما بدین صورت است که شما تا کلاس هشتم مثل تمام دانش آموزان دیگر درس های مشابه ای را میخوانید و پاس میکنید. کتاب ها و مجبورا علایق همه شما تا کلاس هشتم درمورد درس و مطالعه به یک اندازه هست و همه شما باید حتی درس هایی هم که علاقه ندارید رو بخواتید و نمره قبولی را دریافت کنید. مثلا فردی که به علوم تجربی علاقمند نیست باید این کتا ب را بخواند یا برعکس کسی که به حفظیات علاقه ای ندارد باید درس هایی مثل تاریخ و جغرافیا و ... را بخواند و نمره قابل قبولی کسب کند.
ولی وقتی به کلاس هشتم میرسید ومیخواهید وارد پایه نهم شوید قضیه فرق میکند. شما درگر تا این مقطع متوجه علاقه خود شدید و باید رشته ای را باتوجه به علاقتان انتخاب کنید. یا حتی میتوانید مدرسه خود را نظری، فنی و حرفه ای و یا کارو دانش تغییر دهید. البته باید عرض کنیم که هستند افرادی که وقتی به این مقطع میرسند هنوز سردرگمم و نمیدانند به چه رشته ای علاقه دارند که به این افراد پیشنهاد میشود که حتما از یک مشاوره تحصیلی کمک بگیرند چون قرار است تصمیم مهمی را بگیرند.
این اولین قدم است برای قدم گذاشتن در مسیر مشخص که اینده شغلی شما را شکل خواهد داد. در این مقاله قصد داریم ایند شغلی سه رشته مهندسی کامپیوتر، رشته عمران و رشته حقوق را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.
خوب اولین مسیری که شما در ان گام برمیدارید انتخاب رشته مقطع هشتم متوسط است. بعضی از افراد به این موضوع فکر میکنند که در اینده میتوانیم رشته را تغییر دهیم اما این طرز فکر بسیار غلط است چون طبق آمار ها تعداد کسایی که تصمیم گرفتن رشته شان را تغییر دهند بسیار کم هستند چون مراحل بسیاری را باید طی کنند دلیل دومم هم این است که اگر شما رشته تان را تغییر دهید هیچ اطلاعات پایه ای در رابطه با رشته مورد نظر ندارید و با کسایی که از رشته خودشان وارد این رشته شدند از لحاظ سطح علمی بسیار متفاوت هستید البته چه بسا افرادی که این کار را انجام دادند و با کمک مشاوران تحصیلی توانستند مدیریت کنند.
به هر حال شما کنکور میدهید و میخواهید انتخاب رشته کنید و مهم ترین نکنه ای که باید به ان توجه کنید اینده شغلی هرکدام از رشته ها است که اگر از مباحث توانایی، استعداد و علاقه بگذریم باید در انتخاب خود بسیار واقع بینانه تر عمل کنید.
 
اینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر
 
رشته های مهندسی کامپیوتر از رشته های محبوب به شمار می آید که سالانه افراد بسیاری از آن فارغ التحصیل می شوند و آماده ورود به بازار کار مشاغل کامپیوتر و IT می گردند. اگرچه یک مهندس کامپیوتر و کارشناس رشته های مرتبط به آن می توانند در اکثر صنایع بکار گرفته شوند، طبیعتاً بیشترین فرصت های شغلی این رشته ها متعلق به صنایع رایانه و خدمات پردازش اطلاعات است.
از آنجاییکه دنیای کامپیوتر در زندگی امروزی ما نقش بسیار پر رنگی دارد نیاز به نیروی کارشناس در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات به وفور احساس می گردد و آینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر از نظر کارشناسان بسیار خوب است.. می توان گفت که مهندسان کامپیوتر و IT به خصوص مهندسین نرم افزار تقریباً با معضل بیکاری مواجه نخواهند بود به شرطی که علاقمند به کار بوده و مهارت های خود را بالا ببرند. گستردگی مشاغل رشته کامپیوتر به حدی است که بازار کار کامپیوتر علاوه بر استخدام فراغ التحصیلان این رشته ظرفیت پذیرش دانشجویان دو سال آخر را هم دارد.
دسته بندی های اصلی رشته کامپیوتر در بازار کار به شرح زیر است که سایت کامپیوتر جابز به تفصیل مشاغل هر دسته را معرفی نموده است:
نرم افزار
کسب و کار
برنامه نویس
علوم کامپیوتر
کارشناس فروش
شبکه کامپیوتری
طراحی وب سایت
سرور و مجازی سازی
امنیت شبکه و اطلاعات
گرافیست و مالتی مدیا
مدرس دوره های آموزشی
فناوری اطلاعات (IT & ICT)
 
آینده شغلی رشته عمران
 
کسانی که فارغ التحصیل رشته ریاضی-فیزیک در دبیرستان هستند و به طراحی ساختمان ها همچنین ساخت و ساز علاقه دارند، مهندسی عمران رشته پیشنهادی برای آنهاست. همچنین کسانی که به سمت رشته مهندسی عمران می روند، افرادی هستند که هندسه خوبی دارند و توانایی بالایی در تجسم اجسام سه بعدی دارند.
فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران دامنه کار بالایی دارند و می توانند در موقعیت های شغلی مختلفی مشغول به کار شوند. فرد با توجه به مهارت ها و علمی که از مهندسی عمران دارد می تواند در شرکت های : پیمانکاری، مشاوره و پروژه های تحقیقاتی به عنوان مهندس اجرایی و سرپرست کارگاه، مهندس ناظر، نقشه بردار و … آغاز به کار کنند. هم چنین فارغ التحصیلان می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و در جایگاه های بالاتر به کار ادامه دهند. بعد از سپری کردن مقطع کارشناسی ارشد، فرصا های شغلی فرد عبارتند از : کار در شرکت های مدیریت منابع آب، راه سازی و ترافیک شهری، کار در شرکت آب و فاضلاب ، تصفیه خانه، سواحل، ساخت پل و سد و…
در پیش بینی آینده شغلی رشته عمران افرادی که فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران هستند بسیار زیاد است. طراحی وساخت کار های عمرانی شامل: راه، پل، سد و.. هم چنین تعداد زیادی از کار های اداری و دولتی مانند وزارت خانه ها جزو کار هایی است که مهندسین عمران می توانند به دنبال آن بروند.
در سال های اخیر بازار کار مهندسی عمران نسبت به گذشته افت کرده است. اما همچنان بازار آن پر رونق است. این افت بازار به دلیل این است که ایران بعد از سری کردن دوران جنگ نیاز به ساخت و ساز و آبادانی داشته است و به همین دلیل کار مهندسین عمران بسیار زیاد بوده است.
 
آینده شغلی رشته حقوق
 
این رشته برای افرادی مناسب است که علاقه‌مند به یادگیری موضوعات حقوقی هستند. افرادی که می‌‌خواهند رشته حقوق را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنند، باید برای موفق شدن، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن بیان خوبی داشته باشند. شاید افراد زیادی بتوانند مدرک کارشناسی حقوق را اخذ نمایند، اما در فعالیت‌های حقوقی نتوانند موفق باشند؛ زیرا افراد موفق در علم حقوق، نباید صرفا به مباحثی که در دانشگاه تدریس می‌‌شود اکتفا کنند. یک دانشجوی حقوق برای اینکه در رشته خود موفق باشد، باید به ادبیات فارسی مسلط باشد، چون منطق حقوق علاوه بر اینکه شباهت زیادی به منطق ریاضی دارد، یک منطق اقناعی و خطابی نیز هست؛ بنابراین یک حقوقدان باید بتواند کسانی را که مورد خطاب او قرار می‌‌گیرند، با زبانی رسا قانع کند.
مباحث حقوقی، آمیخته با مباحث فقهی است و لذا کسانی که به فقه و اصول فقه علاقه‌مند هستند، راحت‌‌تر مباحث حقوقی را می‌‌آموزند. از آنجا که اکثر مشاغل حقوقی، پر از استرس است، اشخاصی که فشارهای روحی و روانی را نمی‌‌توانند تحمل نمایند، در فعالیت‌‌های حقوقی معمولا موفق نیستند.
آینده شغلی رشته حقوق نسبتا خوب است و فرصت شغلی گسترده‌‌ای پیش روی فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد.
رشته حقوق در کشور ایران، نسبت به سایر رشته‌‌های علوم انسانی، بازار کار بهتری دارد و در آزمون‌‌های استخدامی که سالانه برگزار می‌‌شود، ظرفیت قابل توجهی برای فارغ‌التحصیلان این رشته در نظر گرفته می‌‌شود. کشور ما در حال حاضر نیاز مبرمی به فارغ‌التحصیلان برخی گرایش‌‌هایی مانند حقوق نفت و حقوق ارتباطات دارد. به ندرت می‌‌توان کسی را یافت که فارغ‌التحصیل ارشد یا دکتری رشته حقوق باشد و هنوز شاغل نشده باشد.
یکی از مشاغل اصلی که دانشجویان حقوق به آن علاقه‌مند هستند، وکالت است. در سال‌‌های گذشته، ظرفیت پذیرش وکیل از سوی کانون وکلا محدود شد، اما مرکز مشاوران قوه قضائیه این ضعف کانون وکلا را مرتفع نمود و سالانه اقدام به جذب تعداد قابل توجهی وکیل می‌‌کند. همچنین قوه قضائیه که با کمبود قاضی مواجه است، سالانه تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق را برای تصدی منصب قضا جذب می‌‌کند.
در آخر تمام افرادی که میخواهد انتخاب رشته انجام دهند باید با دقت و با توجه به شخسیت خود و این در چه کاری مناسب هستند انجام دهند. در نهایت علاقه  و استعداد خود هم نادیده نگیرید و اگر در این راه دچار تردید شدید حتما با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید.
 
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru