تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی کتاب برند محبوب اثر روبرتز کوین
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چه چیزی باعث وفاداری شما به برندی خاص می‌شود؟ عشق عاملی است که برای نجات برندها نیاز داریم. ایجاد ارتباطات عاطفی با مصرف‌کنندگان، برند محبوب را به‌وجود می‌آورد.

دغدغه‌ی امروز هر تجارتی محبوبیت میان مصرف‌کنندگان است. امروز دیگر مانند گذشته نیست که بتوان ازطریق نیازهای متعدد افراد، تمایزی برای برند خود در بازار پیچیده و غیرواقعی جهانی ایجاد کرد. نیازهای افراد را برندهای متعددی پوشش می‌دهند و آنچه برندها باید روی آن تمرکز کنند، ایده است؛ ایده‌هایی که دنیا را تکان بدهد و آن را به‌جای آسوده‌تر و لذت‌بخش‌تری برای زندگی انسان‌ها تبدیل کند. این اتفاق درصورتی رخ می‌دهد که عشق را همراه‌با احترام وارد دنیای تجارت کرده باشید.
خلاصه‌ی کتاب

کتاب «برند محبوب» به این سؤال اساسی در دنیای تجارت پاسخی متفاوت می‌دهد: «چرا مردم عاشق محصولات یک برند می‌شوند؟» این سؤالی است که هر برند تجاری که محبوبیت برایش مهم است، باید از خود بکند و به‌دنبال یافتن جوابش باشد. در فلسفه‌ی تجارت، می‌توانیم کتاب روبرتز کوین را کتابی پیش‌گام بدانیم؛ چون شیوه‌هایی بسیار جدی در این کتاب بیان شده که برای تبدیل به برند محبوب ضروری به‌نظر می‌رسند. کوین با تحلیل هریک از برندهای محبوب دنیا به‌خوبی نشان داده است اصلی مهم در تمام آن‌ها نقشی انکارناپذیر بازی می‌کند.


[تصویر:  70f31f57-e712-4797-a28e-466900e5f61c.jpg]
روبرتز کوین با نگاه متفاوت و تازه‌ای به تجارت جهانی، یک عامل را مهم‌ترین اصل در موفقیت آینده‌ی تجارت دنیا می‌داند و آن «عشق» است. او می‌گوید همه‌ی ما عشق و اشتیاق را می‌فهمیم و باید آن را در دنیای تجارت هم وارد کنیم. هرچه به عشق معتقد باشیم، چه به‌عنوان شخص و چه گروه یا تیم یا حتی ملت، انسان‌های شادتر و خوشبخت‌تری خواهیم بود و انسان‌های شادتر سخت‌تر و بهتر کار می‌کنند. کوین ورود عشق به دنیای تجارت را به این دلیل اصلی مهم خوانده که دنیای امروز را دنیای مبهم و بدون ثبات و نامعلومی می‌داند.
از دیدگاه کوین، افرادی برنده و الهام‌بخش می‌شوند که به عمل و رؤیاپردازی به یک میزان اهمیت می‌دهند و به شور و احساس عقیده دارند. او برندها را به احساس و شخصیت افراد کاملا مرتبط می‌داند. دیدگاه کوین این است که برندها باید ارتباطی احساسی با مخاطبانشان برقرار کنند. محبوبیت برند از این ارتباط و استفاده‌ی درست از توجهی نشئت می‌گیرد که به خود جلب می‌کند.