تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چند قاعده ی سئو در برنامه نویسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برای آنکه وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه مناسبی داشته باشد می بایست اصول و قواعد طراحی و سئو را در پیاده سازی آن رعایت شده باشد در زیر چند اصل اولیه مهم را برای شما بیان می نمایم:

کد نویسی HTML وب سایت می بایست بر پایه تگ DIV پیاده سازی شده باشد و از تگ TABLE برای صفحه بندی استفاده نگردد. تگ TABLE فقط می بایست برای داده های جدولی مورد استفاده قرار بگیرد.

آدرس دهی صفحات می بایست بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEF) باشد. در این نوع آدرس دهی برای هر دسته بندی یک فلدر در نظر گرفته می شود و نام صفحات بر اساس عنوان صفحه در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال برای آنکه نام صفحه شبیه به index.php?id=10 داشته باشیم از نام صفحه page-title.html استفاده می نماییم. استفاده از نام صفحه فارسی تاثیر بهتری در ایندکس صفحات وب سایت در موتور جستجو خواهد داشت.

کد نویسی وب سایت می بایست استاندارد w3c باشد و پس از اتمام طراح وب سایت حتما وب سایت را می بایست در W3c Validator بررسی نموده و خطاهای سایت را بر طرف نمایید. در صورتی که خطاهای وب سایت رفع گردد این وب سایت پیغام تبریکی را به شما نمایش می دهد. نکته: این وب سایت صفحات وب سایت را به صورت جداگانه اعتبارسنجی می نمایید بنابراین کار تست می بایست بر روی تک تک صفحات وب سایت انجام گردد.

در نظر گرفتن عنوان برای صفحات وب سایت و استفاده از تگ های H1,H2,H3 و .. در سایت
در کنار رعایت اصول اولیه و مقدماتی، اصول و موارد پیشرفته تری وجود دارند دارند که رعایت آنها در کد نویسی صفحات باعث بالا رفتن رنک وب سایت در موتورهای جستجو می گردد که در زیر اصول را برای شما بیان می نمایم:

ایجاد نسخه موبایلی وب سایت تاثیر بسیار متبتی بر رنک وب سایت در موتورهای جستجو خواهد داشت، زیرا که کاربران بسیاری از موبایل و تبلت برای جستجوی وب استفاده می نمایند و نمایش درست و مناسب سایت در موبایل و تبلت باعث می شود تا کاربر با ابزارهای موبایلی مدت زمان بیشتری در سایت بماند و همین مسئله تاثیر بسیار مثبتی در رنک سایت خواهد داشت
استفاده از اسنیپت ها (rich snippets and structured data) باعث بالا رفتن خوانایی سایت در موتورهای جستجو می گردد. در صورتی که از rich snippets و structured data استفاده نموده اید می توانید آن را در Google Structured Data Testing Tool - Google Help بررسی نمایید، فقط کافی است آدرس صفحه مورد نظر خود را در این سایت وارد نموده تا اسنیپت های بکار رفته در این صفحه را به شما نمایش دهد.

انتخاب عنوان مناسب برای صفحه:
عنوان صفحه که در بالای مرورگر نمایش داده می شود مهترین آیتمی است که موتورهای جستجو توسط آن متوجه موضوع صفحه می شوند. برای آنکه بهترین عنوان را برای صفحات وب سایت خود برگزینید به نکات زیر توجه نمایید:

عنوان صفحه را برای کار وب سایت طراحی کنید و نه برای موتورهای جستجو. عنوان می بایست برای کاربر جذابیت داشته باشد
از کلمه کلیدی حتی المکان یک بار در عنوان استفاده گردد کافی است. از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده ننمایید و سعی نمایید هر صفحه و مقاله شما بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد
در انتهای عنوان نام برند خود را حتما ذکر نمایید

لازم نیست مترادف ها را در عنوان بیاورید، کافی است مترادف های کلمه کلیدی را در بدنه مقاله خود استفاده نمایید
مهترین صفحه وب سایت صفحه اصلی سایت می باشد. در انتخاب کلمه کلیدی برای این صفحه بسیار دقت نمایید. کافی است مهترین کلمه کلیدی خود را که سایر کلمات را تحت پوشش قرار می دهد در ابتدا و در انتها نام برند خود را ذکر نمایید

یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت:
یکی از مهترین کارهایی که برای سئو سایت می بایست انجام داد یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت می باشد که می بایست توسط سئو کار انجام گردد و برای عنوان صفحات وب سایت و همچنین تولید محتوا برای وب سایت به کار برده شود. شما زمینه فعالیت خود را می دانید به عنوان مثال یکی از زمینه های فعالیت دارکوب سئو می باشد. برای آنکه کلمات کلیدی مرتبط به این کلمه را بیابید کافی است این کلمه را در دو نرم افزار گوگل به نام های Google Trends و Google Keyword Planner وارد نمایید تا کلمات کلیدی مرتبط به کلمه کلیدی اصلی شما بتوسط این ابزارها ارائه گردد.

میزان استفاده از کلمات کلیدی در بدنه مقاله
لازم نیست از کلمه و یا کلمات کلیدی خود در صفحه بسیار استفاده نمایید و صفحه خود را پر از کلمه کلیدی نمایید. مقاله می بایست برای کاربر نوشته شود و نه موتورهای جستجو. استفاده یک بار هم برای یک صفحه کافی است و مهم آن است که مقالات و صفحات سایت شما حس خوبی در کاربر ایجاد نمایید. در صورتی که کاربر وارد صفحه ای شود و صفحه پاسخ گویی جستجوی انجام شده کاربر نباشد کاربر در صفحه مورد نظر باقی نخواهد ماند و این به ضرر رنک وب سایت می باشد. بنابراین مهترین مسئله ارائه اطلاعات مفید و مورد نیاز به کاربر می باشد.