تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روغن گيربكس ادينول داراي چه ويژگي هايي است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
يكي از مهم ترين روغن هايي كه در خودرو مورد استفاده قرار مي گيرد روغن گيربكس مي باشد. اين روغن نقش بسياري مهم در تامين ايمني در خودرو را برعهده دارد. براي همين نياز است كه از بهترين نوع اين روغن ها استفاده شود. روغن گيربكس ادينول از پرطرفدارترين نوع اين روغن ها در بازار مي باشد.
روغن گيربكس چيست؟
شايد بسياري از افراد از روغن هاي مصرفي در خودروها اطلاعات كمي داشته باشند و بعضي نيز تنها  روغن موتور را روغن مصرفي در خودرو بدانند اما براي اين كه يك خودرو هم حركت سريع و بدون مشكلي داشته باشد  و هم از ايمني بالايي برخوردار باشد نياز به استفاده از روغن هاي متفاوتي در قسمت ها مختلف خود دارد.
از مهمترين روغن ها در خودرو، روغن گيربكس مي باشد. خودرو ها معمولا به دو روش نيرو را از فرمان به چرخ ها انتقال مي دهند. جعبه دنده دستي و جعبه دنده اتومات از سيستم هاي به كار گرفته شده در خودروها مي باشد.
براي اين كه اين قسمست از خودرو نيز به سادگي حركت نمايد نياز است كه از روغن مناسب براي پوشش دهي سطح قطعات و همچنين كم نمون اصطكاك در اين بخش استفاده شود. روغن گيربكس ادينول يك روغن با كارايي بسيار بالا و كيفيت مرغوب در هر دو نوع از خودرو ها اين نياز را تامين مي نمايد.
روغن گيربكس ادينول
شركت ادينول يكي از بزرگ ترين شركت هاي توليد كننده محصولات نفتي مي باشد كه با توليد انواع روغن به كاركرد بهينه خودرو ها كمك زيادي كرده است. اين شركت با توليد دو نوع روغن گيربكس براي خودروهايي كه با دنده دستي حركت مي نمايند و خودروهايي كه داراي دنده اتومات هستند در بازار رقابت از ديگر رقباي خود بسيار پيش است.
روغن گيربكس خودروهايي كه با سيستم دنده دستي طراحي شده اند به نام واسكازين در بازار عرضه مي شود و روغن خودروهاي دنده اتومات با روغن گيربكس ادينول اتومات در بازار موجود مي باشد. هر كدام از اين محصولات داراي ويژگي ها و مزايايي است كه به بررسي آن ها مي پردازيم.
روغن گيربكس واسكازين ادينول
اين نوع روغن گيربكس براي روانكاري قسمت گيربكس جعبه دنده دستي و ديفرانسيل خودرو بسيار مناسب بوده و از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است. در اين نوع مواد افزودني ويژه اي وجود دارد كه حركت چرخ دنده ها  و قسمت هاي مربوط به آن را در برابر فشار محافظت مي نمايد. گرانروي كم و سازگاري با فلزاتي مانند: فولاد و آلياژ مس كه بيشتر قسمت ها خودر با آن توليد مي شود از ديگر ويژگي هاي اين نوع روغن گيربكس ادينول مي باشد.
اين نوع روغن نيز بعد از زمان معيني نياز به تعويض دارد. تعويض اين روغن باعث كم شدن درجه حرارت در گيربكس و همچنين كاهش سرو صداي اين قسمت مي شود. با تعويض روغن گيربكس ادينول به بالا بردن عمر قطعات خودرو در اين قسمت كمك زيادي مي نماييد.
روغن گيربكس دنده اتومات ادينول
امروزه خودرو ها بيشتر به صورت دنده اتومات توليد مي شوند. اين نوع خودروها داراي كارايي بهتر و سرعت عمل بيشتر در رانندگي هستند. اما براي اين كه اين قسمت از خودرو نيز به راحتي حركت نمايد و ايمني و آرامش بيشتري براي سرنشينان خودرو به همراه  داشته باشد نياز به روغن گيربكس اتومات دارد. اين نوع روغن با پوشش دهي كليه قسمت هاي قطعات گيربكس  از اصطكاك در اين قسمت جلوگيري و از فرسودگي و سائيدگي دنده ها و قطعات وابسته به آن تا مقدار زيادي ممانعت به عمل مي آورد.
از ويژگي هاي روغن گيربكس ادينول مي توان به اين موارد اشاره نمود.
[list]

[*]عملكرد بالا

[*]روان كاري قطعات گيربكس

[*]ممانعت از اكسيد شدن در دماهاي بسيار بالا

[*]ايجاد يك لايه محافظ جهت مقاومت در برابر خوردگي و زنگ زدگي قطعات

[*]جلوگيري از رسوب مواد مضر در اين قسمت

[*]افزايش طول عمر قطعات گيربكس اتومات
[/list]
 
انواع روغن گيربكس ادينول
اين نوع روغن گيربكس ايدنول به دو نوع مينرال و سنتتيك توليد مي شود. نوع مينرال آن براي خودروهايي با گيربكس اتومات بسيار مناسب است. اما نوع سنتتيك اين روغن گيربكس براي آخرين نوع از خودروها يي كه امروزه به بازار عرضه شده است و از آخرين نسل گيربكس اتومات در آن بهره برده شده است بسيار مناسب مي باشد. از اين نوع خودروها مي توان به مگان، ال نود،206 و 207 اشاره نمود.
نحوه خريد روغن هاي ادينول
براي خريد انواع روغن گيربكس ادينول بايد از افراد با تجربه در اين زمينه كمك بگيريد. سايت ما  با عرضه انواع روغن ادينول براي خودروها با دنده دستي و دنده اتومات با مناسب ترين قيمت و بهترين كيفيت به مشتريان گرامي خدمات ارائه مي نمايد. براي اطلاع از نحوه خريد و يا مشاهده ليست قيمت انواع اين روغن ها به اين سايت مراجعه فرماييد. كارشناسان در اين بخش آماده پاسخگويي به شما عزيزان مي باشند.