تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مزایای ورزش با هولاهوپ یا حلقه لاغری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حلقه زدن بطور منظم، می تواند به شما کمک کند تا ماهیچه شکم و دور کمرتان به سرعت تقویت شود و چربی های این نواحی که اغلب مشکل سازند، از بین بروند. مطالعات نشان می دهد که حلقه زدن، می تواند چربی هایی که برای مدت زیادی در بدن مانده و سفت شده، به سختی از ماهیچه ها جدا می شوند و برای قلب مضر است را به سوزاند. این موقعیتی است که آن را  برد- برد می نامیم.


مزایای ورزش با حلقه لاغری

هولاهوپ تمرینی برای کل بدن
تحقیقات اخیربه این نکته اشاره دارد که تمرین کردن با هولاهوپ باعث تقویت ۳۰ ماهیچه در بدن می شود. از ترکیب کردن بعضی حرکات باهم، می توانید به راحتی روی بازوها، ران ها و هسته بدن کار کنید. هولاهوپ باعث چربی سوزی می شود. اخیرا شورای ورزش آمریکا ثابت کرده است که هر یک ساعت حلقه زدن، بالای ۴۰۰ کالری می سوزاند. همچنین اگر بخش های دیگری مثل دست ها و پاها در تمرین با هولاهوپ درگیر شوند، در هر ساعت حلقه زدن، بیش از ۶۰۰ کالری خواهید سوزاند. بر طبق پژوهشی در سال ۲۰۰۹، حلقه زدن با شدت بالا برای ۸ دقیقه به شما یک تمرین عالی قلبی عروقی میدهد و باعث میشود ۵۰ کالری بسوزانید؛ یعنی ۶.۵ کالری در هر دقیقه! براساس مطالعات شورای ورزش آمریکا، با حلقه زدن ۷ کالری در دقیقه سوزانده می شود.

هولاهوپ برای قلب مفید است
حلقه زدن یک تمرین با شدت بالا برای ماهیچه ها است. به خصوص برای ماهیچه ای که از اهمیت خاصی برخوردار است؛ یعنی قلب! هر کسی که حلقه می زند، می داند که در همان دقیقه اول ضربان قلب بالا می رود. تمرین با هولاهوپ برای ۲۰ دقیقه در روز با شدت زیاد، یک فعالیت فیزیکی است که برای بهبود یافتن و حمایت کردن از سلامتی توصیه می شود.

تمرین با حلقه لاغری

هولاهوپ انعطاف پذیری و استحکام ستون فقرات را بهبود می بخشد
حرکاتی که با حلقه انجام می دهید، به دلیل تمرین دادن ستون فقرات، می تواند انعطاف پذیری شما را افزایش دهد و همچنین از آسیب دیدگی کمر و پشت جلوگیری کند. زمانیکه حلقه می زنید، خود را با ریتم خاصی به جلو و عقب تکان می دهید و کل وزنتان را در امتداد یک راه منتقل می کنید. این حرکت فشار را از استخوان خاجی و اطراف آن برمی دارد و در نتیجه ی بهتر شدن استخوان خاجی، ستون فقرات نیز اصلاح می شود، جریان خون در آن بهبود یافته و انعطاف پذیری کلی آن افزایش می یابد.

هولاهوپ هماهنگی بین چشم و دست و دیگر توانایی های حرکتی را بهبود می بخشد
مانند همه ورزش های دیگر، حلقه زدن هم بین چشم و دست هماهنگی ایجاد می کند و با این کار علاوه بر ماهیچه ها، مغز را نیز به چالش می کشد. حلقه زدن در جهت طبیعی و جهت معکوس، یک موقعیت عالی است که مغز را درگیر کرده و با چرخیدن به سمت غالب و سپس به سمت غیر غالب، تعادل بدنتان را تضمین می کند.

هولاهوپ، عامل شادی
در کنار مزایا بی نظیر فیزیکی و تناسب اندام که هولاهوپ برایتان به ارمغان می آورد، خیلی از ما عاشق آن می شویم؛ به این خاطر که به ما حس خوشحالی می دهد. در کنار اینکه با حلقه زدن آندروفین در بدن ترشح می شود، پس از تمرین با آن می توانید تاثیر مثبت این فعالیت را در روحیه تان احساس کنید.

هولاهوپ عامل شادی

بعد از ورزش با حلقه، اغلب ما احساس جوانی، قدرت و ا اعتماد به نفس خواهیم داشت، به بیان دیگر حس بهتری به خودمان داریم. ورزش با هولاهوپ هم مانند دویدن، می تواند یک فعالیت فردی یا گروهی باشد. تنها چیزی که به آن احتیاج دارید، یک حلقه است که در مرکز بدنتان قرار می گیرد و فعالیت سالم برای شروع یا پایان یک روز بلند است که می توانید با خانواده یا دوستان آن را انجام دهید. ۸ دقیقه حلقه زدن در روز، راهی برای رسیدن به تناسب اندام و روشی برای زندگی سالم است.

مضرات تمرین با حلقه لاغری و عوارض حلقه زدن
حلقه زدن، ورزشی است که به تقویت عضلات شکم و میانی بدن کمک می کند و در عین حال سبب سوزاندن چربی های اضافی این نقاط می شود ولی برای این ورزش باید نکات ایمنی را نیز در نظر داشت. استفاده از حلقه لاغری برای افرادی که تجربه آسیب دیدگی از ستون فقرات،دیسک کمر و یا شکستگی در این نقاط را دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود و افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند پیش از اقدام به فعالیت با حلقه ورزشی حتما باید با پزشک متخصص مشاوره کنند. استفاده از حلقه هایی با وزن بیش از ۲ کیلوگرم سبب فشار و کبودی در کمر می شود وبرای تمرین، انتخاب وزن مناسب حلقه خود یک فکتور مهم محسوب می شود. استفاده نا متعارف و بیش از اندازه سبب فشار در پهلوها و کمر خواهد شد و پیشنهاد می شود در روز بیشتر ۴۰ الی ۴۵ دقیقه با حلقه تمرین نشود. برای کم شدن فشار تمرین می توان هر ۵ دقیقه جهت گردش حلقه را تقییر داد که این عمل خود یک نوع تنوع در انجام تمرین است و می توان برای کم کردن فشار حاصل از تمرین بر روی زانوها، پاها را کامل صاف نگه نداشت و هر از گاهی حرکات ایستایی پا را عوض کرد. در صورت رعایت این اصول تمرینی حلقه ورزشی هیچ ضرری برای سلامت بدن نخواهد داشت و با انجام یک برنامه تمرینی مناسب می توان به تناسب اندام رسید.

چند نکته مهم قبل تمرین با حلقه ورزشی
قبل از شروع تمرین حلقه لباسی بپوشید که دقیقا اندازه بدنتان باشد تا انجام تمرین برای شما راحت تر باشد.
برای شروع تمرین حلقه ای انتخاب کنید که مناسب با شرایط فیزیکی شما باشد و در انتخاب آن فاکتورهایی مانند اندازه حلقه، مدل، حالت و حتی رنگ حلقه مهم است که در ادامه به آنها بیشتر خواهیم پرداخت.
به طور حتم در مراحل اولیه تمرین حلقه از کمر شما خواهد افتاد در این حالت از تمرین و تا یافتن تمرکز کافی برای ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید.
مهمترین نکته در حلقه زدن هنگامی است که شما بر آن تسلط پیدا می کنید در این هنگام است که شما بر آن شده اید تا از شر چربی های اضافی شکم و پهلوی خود رهایی پیدا کنید.