تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ۵مورد از بهترین روش ها برای حفظ محیط زیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
۱- گیاه‌خوار شوید.
دانشمندان معتقدند که برای مقابله با بدترین تأثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی، مردم باید در سراسر دنیا سبک زندگی گیاهخواری را در پیش بگیرند. امروزه روی آوردن به سبک زندگی گیاهخواری جهت کاهش گرسنگی، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، جلوگیری از جنگل زدایی و گرمایش جهانی، رهایی از قحطی آب، ممانعت از آلودگی و فرسایش خاک از مهم‌ترین عواملی است که در جهت حفظ محیط زیست مؤثرند.

۲- زباله های کمتری تولید کنید.
زباله ها به سرزمین ما حمله کرده اند! تحقیقات پژوهشگران در رابطه با میزان زباله تولید شده در ایران نشان می‌دهد ایرانی ها هر ساله حدود بیست میلیون تن زباله تولید می‌کنند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، متوسط تولید زباله در جهان روزانه ۳۰۰ گرم می‌باشد و بر اساس گزارش هایی از طرف وزارت کشور، مردم ایران روزانه ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کنند یعنی تقریباً سه برابر استاندارد جهانی! جالب است بدانید که در یک روز به ازای هر نفر حدود ۱۳۴ کیلو کالری غذا هدر می‌رود و همچنین ۳۵ درصد محصولات کشاورزی تولیدی به زباله تبدیل می‌شوند. پس باید توجه کنید همراه غذاهایی که هدر می‌دهید یا دور می‌ریزید، صدها لیتر آبی که برای کشت و پخت آن مصرف شده است را نیز دور می‌ریزید.

۳- از جنگل زدایی جلوگیری کنید.
بازیافت کاغذ بهترین راه حل برای مقابله با جنگل زدایی و حفظ محیط زیست می‌باشد. هر فرد قادر است برای جلوگیری از جنگل زدایی زباله های مختلفی از جمله کاغذ، مقوا، پلاستیک، آلومینیوم و شیشه را بازیافت نماید و با نوشتن یا چاپ روی هر دو طرف کاغذ نهایت استفاده را از آن بکند. همچنین شما می‌توانید با  تهیه محصولات با آرم FSC (شورای نظارت بر جنگل)، صحبت با شهرداری برای حمایت از سیاست های سازگار با محیط زیست، پیاده روی و دوچرخه سواری، شرکت در برنامه های سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست برای توقف جنگل زدایی اقداماتی انجام داده و قدم هایی بردارید.

۴- از پلاستیک استفاده نکنید.
باید بدانید که حدود ۱۴ درصد از کل پلاستیک های دنیا قابل بازیافت می‌باشد، حال وقت آن است که فردی با نوآوری و خلاقیت با ۸۶ درصد باقی مانده روبرو شود، اینکار می‌تواند درآمدی حدود ۸۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلاری به بار آورد. حقیقت این است که ما سهواً به وسیله پلاستیک ها آسیب جدی به خود و محیط زیست وارد می‌نماییم. ما معتقدیم که دولت ها و سازمان های مردم نهاد باید سعی کنند تا کم کم مردم را به سوی زندگی بدون پلاستیک و استفاده از مواد غیر پلاستیکی تشویق کنند و با تصویب برخی تبصره ها و قوانین بهره گیری از پلاستیک های یکبار مصرف را ممنوع اعلام نمایند.

۵- دوچرخه سواری کنید.
شما می‌توانید به جای استفاده از اتومبیل شخصی خود از وسایل حمل و نقل عمومی همانند اتوبوس ها و متروها استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای مسافت های کوتاه تر دوچرخه را جایگزین اتومبیل شخصی خود نمایید تا علاوه بر حفظ محیط زیست، از آلودگی هوا و جنگل زدایی نیز جلوگیری کنید. اگر مشکل مالی  نداشته باشید ماشین های الکتریکی (hybrid) می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. این ماشین ها فقط با برق کار می کنند و دارای سوختی تجدیدپذیر می‌باشند