تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نکات مهم برای جذب مشتری در بازاریابی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1- برای جذب مشتری جدید در ابتدا، اهداف خود را تعیین کنید.
تعیین اهداف برای هر شغلی حیاتی است. حتی اگر به نظر می رسد یک کار خسته کننده است، اما تعیین هدف می تواند در شما انگیزه ایجاد کند و به جذب مشتری در بازاریابی شما کمک شایانی کند.

با تعیین اهداف خود این نکات را بخاطر بسپارید: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای جذب مشتری جدید را یادداشت کنید. با تلاش برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت، که می تواند منجر به دستیابی به اهداف بلند مدت شما شود، شروع کنید.

اهداف SMART را تعیین کنید:
خاص: چند مشتری جدید می خواهید بدست آورید؟ با استفاده از کدام کانال ها (رسانه های اجتماعی، مراجعه ، جستجوی گوگل و غیره)؟
قابل اندازه گیری: معیارهایی را که استفاده می کنید تعیین کنید تا به اهداف خود برسید.
دست یافتنی: هر هدف را تجزیه و تحلیل کنید و امکان تحقق آن را تعیین کنید.
مربوط: مشخص کنید که کدام اهداف در اولویت کاری شما قرار دارند.
محدوده زمانی: برای رسیدن به هر هدفی یک بازه زمانی تعیین کنید.

2- مشتریان خود را بشناسید.
اگر مشتریان خود را نشناسید، نمی توانید در بازار موفق شوید. قبل از پیشبرد هر برنامه ای، توسعه شخصیت خریدار مفید است. شخصیت های خریدار به سادگی نمایه مشتری ایده آل شرکت شما هستند. گرچه مهم نیست که بیش از حد شخصیت های خریدار ایجاد کنید، اما داشتن یک یا دو تصویر خریدار می تواند نحوه هدف قرار دادن تجارت شما در بازار و جذب آگهی ها را بهبود بخشد.

3- بهترین کانالهای خود را برای جذب مشتری جدید تعیین کنید.
بهتر است مشاغل با مشتریان بالقوه خود در کانالهایی که بیشترین میزان بازدید را دارند ملاقات کنند. آیا آنها در شبکه های اجتماعی هستند؟ آیا آنها ایمیل را ترجیح می دهند؟ ملاقات حضوری؟ با جمع آوری اطلاعات از مشتریان فعلی خود می توانید نحوه تماس با مشتریان خود را تعیین کنید. با این حال، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. مشتریان هر روز به چندین سیستم عامل جدید می پیوندند. یک استراتژی بازاریابی چند کاناله برای جذب مشتریان جدید همیشه بهترین است.

4- روند خرید را بفهمید.
دریابید که مشتریان شما برای خرید محصول خود چگونه به شما نزدیک می شوند. هنگامی که این کانالهای ورودی را شناختید، می توانید مکان خود را مشخص کنید و تمرکز کنید (همچنین کانالهایی که ممکن است به کار خاصی نیاز داشته باشند).

در اینجا چند سوال برای تعیین روند خرید مشتری در سیاست بازاریابی شما وجود دارد: ورود مشتری ها به وب سایت شما چگونه است؟ آیا از طریق رسانه های اجتماعی ، SEO ارگانیک یا روش های دیگر است؟ ابتدا در چه صفحه ای قرار می گیرند؟ وقتی روی صفحه قرار گرفتند چه کار می کنند؟ آنها قبل از خرید چه محتوا یا صفحاتی را مرور می کنند؟

5- پرسنل مستعد استخدام کنید.
مخفی نیست که کارمندان عالی یک تجارت را عالی می کنند. یک کارمند خوب می تواند به شرکت شما کمک کند ۱۰ مشتری جدید بدست آورد. برعکس، یک شخص بد می تواند آن ۱۰ مشتری را از این کشور دور کند و شما باید کارمندان بیشتری استخدام کنید تا مشتریان از دست رفته خود را دوباره بدست آورید.

بعلاوه، بیشتر صاحبان مشاغل یا مدیر در دستیابی به اهداف خاص به تنهایی مشکل خواهند داشت. برای آن، شما به متخصصان ماهر، باتجربه و آموزش دیده نیاز خواهید داشت. کارمندان مناسبی پیدا کنید و آنها زمینه را برای رشد پر جنب و جوش شما فراهم می کنند.

6- رقبای خود را بشناسید.
تجزیه و تحلیل رقابت به یک قسمت اساسی در هر تجارت تبدیل شده است. شناخت رقبا به معنای سرقت ایده های آنها نیست. بلکه همه اینها شناختن نقاط قوت و ضعف آنها است. جمع آوری این اطلاعات به شما کمک می کند تا از رویکرد شغلی خود را آگاه شده و  برای جذب مشتری در بازاریابی برنامه ریزی کنید. هنگام تجزیه و تحلیل رقبای خود، مهم است بدانید که به دنبال چه می گردید و چگونه این اطلاعات می تواند به تجارت شما کمک کند.

به عنوان مثال، آیا رقابت شما فاقد راه حلی است که مخاطب شما بدنبال آن است؟ و آیا تجارت شخصی شما در موقعیتی است که بتواند این راه حل را ارائه دهد؟ در اینجا چند روش برای جمع آوری اطلاعات در مورد رقابت خود آورده شده است: گزارشات صنعت را تحلیل کنید محصولات و خدمات فعلی آنها را بررسی کنید وب سایت و استراتژی های سئو سایت رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید. به نقاط قوت و ضعف آنها توجه کنید (به عنوان یک ارائه دهنده خدمات، در شبکه های اجتماعی و غیره) به استراتژی بازاریابی محتوای آنها نگاه کنید، نظرات و امتیازات مشتری آنها را بخوانید .

7- برای جذب مشتری از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید.
بازاریابی با پاسخ مستقیم مشتریان بالقوه را قادر می سازد تا اقدامات خاص و سریع را در محل انجام دهند. از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند لیست ایمیل شما را انتخاب کنند یا سایر اطلاعات تماس را از طریق فرم جذب سرب به شما بدهند. این به شما امکان می دهد از طریق روش ها به آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را نسبت به خرید خریدار کنید. در ازای دریافت اطلاعات تماس، ارائه اطلاعات رایگان مانند کتاب الکترونیکی یا الگوی بارگیری را در نظر بگیرید و مطمئن باشید که پیام رسانی خود را به مهمترین نقاط درد مخاطب ایده آل خود هدف قرار دهید. هدف از بازاریابی پاسخ مستقیم تأمین نیازهای مشتری بالقوه شما از طریق پیام رسانی فوری و نشان دادن ارزشی است که تجارت شما ارائه می دهد.
وقتی بخواهید یک استارت آپ راه بندازید یا اینکه بخوایید در استارت آپ استخدام شوید ، کارلیب میتونه کمک کننده شما باشه .
توانمندی‌های مهم خود را دریابید.
وقتی قصد مصاحبه در یک استارتاپ را دارید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که فقط رزومه شما نیست که باعث استخدامتان می‌شود. معمولاً سایر مراجعه‌کنندگان مدرک تحصیلی یا مهارت‌های مورد نیاز را که توسط شرکت درخواست می‌شود، در بین مدارک خود دارند. پس به برخی مهارت‌های خاص یا توانمندی‌هایی که سبب تمایز شما از دیگران می‌شود کاملاً واقف شوید. برخی از این توانمندی‌ها عبارتند از:

1. توانایی و مهارت حل مسئله؛
استارتاپ‌ها کسب و کارهای جدیدی هستند که ممکن است موانع زیادی را بر سر راه خود داشته باشند. توانایی حل مسئله در بین کارمندان یکی از نیازهای این مشاغل است.
2. قدرت تصمیم‌گیری و ابتکار عمل؛
اگر این توانمندی را داشته باشید، قطعاً در مواقعی که باید مسائل کاری را سریع‌تر حل کنید، به شما و کسب و کارتان کمک شایانی می‌کند.
3. سابقه شغلی مرتبط؛
تجربه، در هر کاری به خصوص استارتاپ‌ها به علت تعداد نیروی انسانی کم اهمیت بالایی دارد. سابقه شغلی مرتبط با کسب و کار مورد نظرتان سبب می‌شود تا مهارت بیشتری در انجام کارها داشته باشید.
4. یادگیری سریع و علاقه به فراگیری موضوعات جدید؛

یکی از خصوصیات استارتاپ‌ها فراهم آوردن زمینه رشد بالاست، ولی رشد بدون یادگیری موضوعات جدید نمی‌تواند ممکن شود.
5. مسئولیت‌پذیر و قابل اطمینان بودن؛
داشتن یک کارمند مسئولیت‌پذیر و متعهد سبب راحتی خیال کارفرما شده و زمینه رشد و پیشرفت شغلی کارمندان را فراهم می‌کند.
6. انعطاف‌پذیری و مهارت کار گروهی؛
ممکن است نیاز باشد در یک استارتاپ کارها با شیوه جدیدتر و به صورت گروهی انجام گیرد؛ پس انعطاف‌پذیری سبب می‌شود تا سریع‌تر خودتان را با این تغییرات وفق دهید. ویژگی‌های شخصیتی که ذکر شد باعث می‌شوند تا بتوانید در مشاغل جدید به خوبی بدرخشید و رضایت کارفرما را جلب کنید.
اکثراً افراد مصاحبه‌کننده این نکات را در نظر می‌گیرند و با سؤال‌هایی مرتبط، شخصیت شما را در این زمینه‌ها محک می‌زنند. علاوه بر این نکاتی را در زمینه کسب و کار نیز باید بدانید تا در روز مصاحبه شغلی از آن‌ها بهره ببرید.


مقالات karlib.com رو دنبال کنید
1- برای جذب مشتری جدید در ابتدا، اهداف خود را تعیین کنید.
تعیین اهداف برای هر شغلی حیاتی است. حتی اگر به نظر می رسد یک کار خسته کننده است، اما تعیین هدف می تواند در شما انگیزه ایجاد کند و به جذب مشتری در بازاریابی شما کمک شایانی کند.

با تعیین اهداف خود این نکات را بخاطر بسپارید: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای جذب مشتری جدید را یادداشت کنید. با تلاش برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت، که می تواند منجر به دستیابی به اهداف بلند مدت شما شود، شروع کنید.

اهداف SMART را تعیین کنید:
خاص: چند مشتری جدید می خواهید بدست آورید؟ با استفاده از کدام کانال ها (رسانه های اجتماعی، مراجعه ، جستجوی گوگل و غیره)؟
قابل اندازه گیری: معیارهایی را که استفاده می کنید تعیین کنید تا به اهداف خود برسید.
دست یافتنی: هر هدف را تجزیه و تحلیل کنید و امکان تحقق آن را تعیین کنید.
مربوط: مشخص کنید که کدام اهداف در اولویت کاری شما قرار دارند.
محدوده زمانی: برای رسیدن به هر هدفی یک بازه زمانی تعیین کنید.

2- مشتریان خود را بشناسید.
اگر مشتریان خود را نشناسید، نمی توانید در بازار موفق شوید. قبل از پیشبرد هر برنامه ای، توسعه شخصیت خریدار مفید است. شخصیت های خریدار به سادگی نمایه مشتری ایده آل شرکت شما هستند. گرچه مهم نیست که بیش از حد شخصیت های خریدار ایجاد کنید، اما داشتن یک یا دو تصویر خریدار می تواند نحوه هدف قرار دادن تجارت شما در بازار و جذب آگهی ها را بهبود بخشد.

3- بهترین کانالهای خود را برای جذب مشتری جدید تعیین کنید.
بهتر است مشاغل با مشتریان بالقوه خود در کانالهایی که بیشترین میزان بازدید را دارند ملاقات کنند. آیا آنها در شبکه های اجتماعی هستند؟ آیا آنها ایمیل را ترجیح می دهند؟ ملاقات حضوری؟ با جمع آوری اطلاعات از مشتریان فعلی خود می توانید نحوه تماس با مشتریان خود را تعیین کنید. با این حال، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. مشتریان هر روز به چندین سیستم عامل جدید می پیوندند. یک استراتژی بازاریابی چند کاناله برای جذب مشتریان جدید همیشه بهترین است.

4- روند خرید را بفهمید.
دریابید که مشتریان شما برای خرید محصول خود چگونه به شما نزدیک می شوند. هنگامی که این کانالهای ورودی را شناختید، می توانید مکان خود را مشخص کنید و تمرکز کنید (همچنین کانالهایی که ممکن است به کار خاصی نیاز داشته باشند).

در اینجا چند سوال برای تعیین روند خرید مشتری در سیاست بازاریابی شما وجود دارد: ورود مشتری ها به وب سایت شما چگونه است؟ آیا از طریق رسانه های اجتماعی ، SEO ارگانیک یا روش های دیگر است؟ ابتدا در چه صفحه ای قرار می گیرند؟ وقتی روی صفحه قرار گرفتند چه کار می کنند؟ آنها قبل از خرید چه محتوا یا صفحاتی را مرور می کنند؟

5- پرسنل مستعد استخدام کنید.
مخفی نیست که کارمندان عالی یک تجارت را عالی می کنند. یک کارمند خوب می تواند به شرکت شما کمک کند ۱۰ مشتری جدید بدست آورد. برعکس، یک شخص بد می تواند آن ۱۰ مشتری را از این کشور دور کند و شما باید کارمندان بیشتری استخدام کنید تا مشتریان از دست رفته خود را دوباره بدست آورید.

بعلاوه، بیشتر صاحبان مشاغل یا مدیر در دستیابی به اهداف خاص به تنهایی مشکل خواهند داشت. برای آن، شما به متخصصان ماهر، باتجربه و آموزش دیده نیاز خواهید داشت. کارمندان مناسبی پیدا کنید و آنها زمینه را برای رشد پر جنب و جوش شما فراهم می کنند.

6- رقبای خود را بشناسید.
تجزیه و تحلیل رقابت به یک قسمت اساسی در هر تجارت تبدیل شده است. شناخت رقبا به معنای سرقت ایده های آنها نیست. بلکه همه اینها شناختن نقاط قوت و ضعف آنها است. جمع آوری این اطلاعات به شما کمک می کند تا از رویکرد شغلی خود را آگاه شده و  برای جذب مشتری در بازاریابی برنامه ریزی کنید. هنگام تجزیه و تحلیل رقبای خود، مهم است بدانید که به دنبال چه می گردید و چگونه این اطلاعات می تواند به تجارت شما کمک کند.

به عنوان مثال، آیا رقابت شما فاقد راه حلی است که مخاطب شما بدنبال آن است؟ و آیا تجارت شخصی شما در موقعیتی است که بتواند این راه حل را ارائه دهد؟ در اینجا چند روش برای جمع آوری اطلاعات در مورد رقابت خود آورده شده است: گزارشات صنعت را تحلیل کنید محصولات و خدمات فعلی آنها را بررسی کنید وب سایت و استراتژی های سئو سایت رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید. به نقاط قوت و ضعف آنها توجه کنید (به عنوان یک ارائه دهنده خدمات، در شبکه های اجتماعی و غیره) به استراتژی بازاریابی محتوای آنها نگاه کنید، نظرات و امتیازات مشتری آنها را بخوانید .

7- برای جذب مشتری از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید.
بازاریابی با پاسخ مستقیم مشتریان بالقوه را قادر می سازد تا اقدامات خاص و سریع را در محل انجام دهند. از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند لیست ایمیل شما را انتخاب کنند یا سایر اطلاعات تماس را از طریق فرم جذب سرب به شما بدهند. این به شما امکان می دهد از طریق روش ها به آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را نسبت به خرید خریدار کنید. در ازای دریافت اطلاعات تماس، ارائه اطلاعات رایگان مانند کتاب الکترونیکی یا الگوی بارگیری را در نظر بگیرید و مطمئن باشید که پیام رسانی خود را به مهمترین نقاط درد مخاطب ایده آل خود هدف قرار دهید. هدف از بازاریابی پاسخ مستقیم تأمین نیازهای مشتری بالقوه شما از طریق پیام رسانی فوری و نشان دادن ارزشی است که تجارت شما ارائه می دهد.
برای راهنمای استخدام بازاریاب و مارکتینگ کارلیب این مقاله را مطالعه فرمایید .