تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: رابطه میان محیط زیست با سلامت انسان ها چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برای همگی ما نیاز اساسی به شرایطی ایمن، که در آن آب سالم، غذا و سرپناه کافی مهیا باشد و افراد مختلف بتوانند در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند، یکسان است.

رشد جمعیت،خود باعث ایجاد مشکلاتی در تهیه آب، غذا و سرپناه مورد نیاز برای سلامتی میشود به خصوص اینکه غالباً رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه یعنی جایی که دسترسی به منابع، ناکافی است رخ می دهد. علاوه بر این مصرف نامتعادل در اکثر کشورهای ثروتمند، باعث تحلیل رفتن سریع منابع تجدیدناپذیر جهان میشود. بنابراین محیط زیست حامی زندگی، بطور فزاینده ای تحت فشارهای ناشی از تغییرات آب و هوا، از دست رفتن تنوع موجودات زنده، جنگل زدایی و بیابانی شدن قراردارد.


بنابراین محیط زیست حامی زندگی، بطور فزاینده ای تحت فشارهای ناشی از تغییرات آب و هوا، از دست رفتن تنوع موجودات زنده، جنگل زدایی و بیابانی شدن قراردارد. در هر کشوری، فقرا و محرومان بدترین شرایط بهداشتی را تجربه میکنند و این بی عدالتی ها باید به جوامع و حکومت ها در سطح ملی و محلی ربط داده شوند. 

متخصصین بهداشتی باید برنامه ها و منابع کافی همبستگی نیروها در بخش محیطی و ایجاد باورهای سلامت و محیط به عنوان اساس اولیه در برنامه های توسعه پایدار تاکید کنند. در مقیاس وسیع تر، شرکت گسترده تمامی بخشهای جامعه باید تضمین شود. البته این در صورتی است که بخواهیم راه حل ها و راهکارهایی که سبب ایجاد و بهبود پایداری وضعیت سلامتی می شود ، قاعده مند گردد.


درسالهای اخیر مطالعات بسیاری در زمینه اثرات هوای آلوده بر سلامت انسانها در شهرهای کشورهای توسعه یافته انجام شده است. این مطالعات در ارتباط مشاهده شده بین تغییرات حاصله در سطوح ذرات معلق در هوا و تغییرات به دست آمده در میزان مرگ و میر، استمرار قابل توجهی را نشان می دهد.

 امید می رود مطالعات آینده، تفاوتهای هوای محیط بسته و هوای محیط باز را روشن کند و در کشورهای در حال توسعه نیز تعمیم یابد. مواد زائد به طور مستقیم یا غیر مستقیم و در چندین مرحله از چرخه زباله، در تماس با انسان قرار دارند. بنابراین گروههای در معرض خطر وسیع و متعدد بوده است.


براین اساس و بررسی های صورت گرفته حضور در یک محیط زیست سالم تأثیر مستقیم بر روح و روان انسان دارد. محیط زیست پاکیزه منجر به داشتن جسم سالم در افراد می شود به عنوان مثال :

هنگامی که افراد در معرض بیماری یا یک اختلال ساده مانند سرماخوردگی قرار می گیرند از نظر روانی نیز دچار کم حوصلگی و یا حتی در مواردی افسردگی می شوند و یا نقطه مقابل این مسأله اگر انسان دچار حالت های افسردگی و اضطراب شود از نظر جسمانی نیز دچار مشکل می شود و همه این مسائل نشان دهنده تأثیر متقابل حالت های روانی و حالت های جسمانی بر یکدیگر است. در صورتی که فرد در یک محیط زیست سالم پرورش یابد حالت های روانی و جسمانی خوب و قابل ستایشی دارد. 

امیدواریم مردم و مسئولان مربوطه با توجه به تأثیر فراوان محیط زیست بر جسم و روان نهایت تلاش خود را در راستای حفظ و صیانت از این موهبت الهی به کار بندند..