تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کلیه درمان و کاهش سریع درد کلیه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شاید شما دردی را در پهلوی خود احساس کنید، اما دلیل و علت آن کلیه های شما نباشد. تشخیص درد کلیه از درد کمر بسیار سخت است.
درد کلیه معمولا عمیق تر بوده و در قسمت بالاتری از پشت بدن و در زیر دنده ها احساس می شود. در این مقاله دکتر ولی پور جراح کلیه ، به بررسی علائم و علل درد کلیه و همچنین بیماری هایی که سبب بروز درد کلیه می شوند، می پردازد.
کلیه ها دو عضو در بدن هستند که عملکرد عمده آنها دفع مواد زائد، دفع آب اضافی بدن و تولید هورمون هایی جهت متعادل سازی فشار خون، تولید گلبول های قرمز و میزان اسیدی بودن خون می باشد. کلیه ها همچنین بر متابولیسم کلسیم، سدیم، پتاسیم و دیگر الکترولیت ها تاثیر می گذارند.
[font=IRANSans]زمان مراجعه به پزشک
[/font]

فرد نباید ملاقات خود با پزشک را جهت معاینه درد کلیه یا درد پهلو به تعویق اندازد. با اینکه درد پهلو اغلب با مشکلات زمینه ای در ارتباط با کلیه دیده می شود، اما بیماری های دیگر بسیاری وجود دارند که می توانند دردی مشابه با درد کلیه را ایجاد کنند.
[font=IRANSans]پزشک می تواند به انجام تشخیصی دقیق از مشکلاتی زمینه ای که منجر به درد پهلو یا درد کلیه شده اند کمک کند. هرگونه بروز درد شدید در پهلو یا کلیه باید سریعا معاینه شود.[/font]

[font=IRANSans]درد کلیه کجاست؟
[/font]

ناحیه اصلی که درد کلیه در آن دیده می شود، در پهلوی فرد است که شامل قسمت میانی تا بالای کمر در هر دو طرف ستون فقرات می شود.
[font=IRANSans]احساس درد در کلیه بیشتر به این خاطر است که از اعماق بدن احساس می شود تا به نسبتِ یک احساس دردناک که درست در زیر پوست رخ می دهد.[/font]

[تصویر:  kidneypain6.dreamstime.jpg]
[font=IRANSans]بهترین مسکن برای درد کلیه

[/font]

عفونت حاد و مزمن کلیه معمولا با درد همراه است. در عفونت حاد کلیه بیمار می تواند به تب مبتلا شود، در حالی که عفونت مزمن می تواند بدون تب باشد. ورم زیر چشم نیز یکی دیگر از نشانه های مشکلات کلیوی است. درد کلیه نباید با خوردن مسکن هایی مانند ژلوفن سرکوب شود.
[font=IRANSans]در صورتی که فرد احساس کرد که به کلیه درد دچار شده باید بلافاصله به اورژانس بیمارستان مراجعه کند. یکی از کارهای اشتباهی که در زمان کلیه درد رایج شده، مصرف قرص ژلوفن است. خوردن این قرص می تواند باعث نارسایی و حتی از کار افتادن کلیه ها شود.
[/font]

در صورتی که کلیه مشکوک به آسیب ناشی از یک ضربه باشد (مانند حادثه رانندگی، زخم ناشی از شلیک گلوله یا له شدگی ناشی از یک ضربه در فوتبال یا آسیب در محل کار) این آزمایشات به طور معمول انجام می شوند.
این روزها سنگ کلیه به یکی از بزرگترین نگرانی های سلامتی تبدیل شده است. به گفته دانشمندان و همچنین پزشکان، تعداد افرادی که در طول چند سال گذشته از سنگ کلیه رنج می برند ، تقریباً 10 برابر افزایش یافته است. در حالی که اکثر ما معتقدیم که عمل جراحی بهترین راه درمان فوری سنگ کلیه است، چند نوشیدنی معجزه آسا برای سنگ کلیه وجود دارد. مسلماً آب، دشمن سنگ کلیه است. اما تاکنون از اثر ماءالشعیر تلخ برای سنگ کلیه چیزی شنیده اید؟
[font=IranYekan]جوشانده جو یا ماءالشعیر تلخ نه تنها از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند ، بلکه به حل کردن سنگ های موجود نیز کمک می کند. چگونگی آن در اینجا آمده است:[/font]
[list=1]

[*]مصرف منظم ماءالشعیر تلخ بدون قند به عنوان یکی از موثرترین داروهای طبیعی برای سنگ کلیه در نظر گرفته می شود زیرا می تواند فشار مناسب مثانه را ایجاد کرده و روند درمان سنگ کلیه را آسان تر کند.

[*]عصاره جو به حفظ تعادل pH در بدن با قلیایی کردن آن کمک می کند. سرانجام تولید سنگ کلیه را محدود می کند.

[*]این ماده در تغذیه کلیه ها و سالم نگه داشتن آنها نقش اساسی دارد ، که برای جلوگیری از مشکلات مختلف دستگاه ادراری از جمله عود مجدد سنگ کلیه ضروری است.

[*]نوشیدن ماءالشعیر تلخ با دفع  انواع مواد سمی از بدن از طریق ادرار در پاکسازی کلیه ها کمک می کند.

[*]جو سرشار از فیبر غذایی است که برای کاهش دفع کلسیم در ادرار ما لازم است.
[/list]
[list=1]

[*]عصاره جو ویتامین B6 کافی را برای بدن ما فراهم می کند ، که توده های اگزالات کلسیم موجود در کلیه های ما را تجزیه می کند.

[*]جو حاوی مقدار زیادی منیزیم است که باعث تسریع در تجمع رسوبات اگزالات کلسیم می شود.

[*]جو یکی از ارزان ترین غلات ها است و می توانید در هر زمان و هر مکان از آن استفاده کنید.
[/list]طرز تهیه محلول دفع سنگ کلیه جو و آب لیمو
در اینجا روش گام به گام دستور العمل تهیه آب جو برای سنگ کلیه آورده شده است:
[list]

[*]یک لیتر آب آشامیدنی تازه را درون یک ظرف بریزید. یک قاشق غذاخوری دانه جو را برداشته و آن را به آب اضافه کنید. ظرف را بر روی اجاق گاز قرار دهید.

[*]حالا حرارت را روشن کنید و بگذارید مخلوط حداقل 30 دقیقه با شعله کم جوش بیاید. هنگامی که نصف ظرف بخار شد ، ظرف را از روی گاز بردارید.

[*]آن را خنک کنید و در طول روز بنوشید.

[*]عصاره جو معمولاً بی مزه است. بنابراین در صورت تمایل می توانید آب لیمو تازه یا یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید تا آن را خوش مزه تر کنید.
منبع: https://drkidneystones.com/1881[/list]