تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Practical-masters-exam-2.jpg]
نقل‌قول: سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
استان تهران: 9092305538 سراسر کشور: 9099071647

 
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید
هر ساله داوطلبان زیادی جهت ارتقاء مراتب تحصیلی در رشته های خود اقدام به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می کنند. متقاضیان برای ادامه تحصیل در برخی از رشته ها علاوه بر آزمون کتبی مستلزم شرکت در آزمون شفاهی مرحله دوم نیز می باشند. منظور از مرحله دوم، همان آزمون عملی است که متقاضیان جهت پذیرش در مقطع ارشد رشته های دارای شرایط خاص می بایست پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی، در جلسه مصاحبه نیز شرکت کنند. لازم است بدانید که زمان برگزاری این مرحله پس از  اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سراسری مشخص می شود.
سالانه سازمان سنجش آموزش کشور جهت دسترسی داوطلبان به اطلاعات لازم در خصوص نحوه و شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد و همچنین رشته های دارای آزمون عملی، دفترچه ای را با عنوان “راهنمای آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد” منتشر می کند. در این مقاله قصد داریم جزئیاتی پیرامون آزمون عملی کارشناسی ارشد ارائه نماییم.
پذیرفته شدگان رشته های دارای شرایط خاص آزمون کارشناسی ارشد می بایست جهت شرکت در آزمون عملی، به سایت اطلاع رسانی دانشگاه محل پذیرش خود و یا سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

زمان برگزاری آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400
سالانه زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد توسط هر یک از دانشگاه های محل پذیرش شرکت کنندگان اعلام می گردد. داوطلبان بعد از کسب نمره قابل قبول در آزمون کتبی، می توانند در موعد مقرر اطلاعات و نشانی سایت های مربوط به دانشگاه های مختلف را مبنی بر زمان برگزاری آزمون عملی در سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت نمایند. زمان برگزاری کنکور ارشد 1400 6 و 7 خرداد ماه اعلام شده است که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد و انجام فرآیند انتخاب رشته، پذیرفته شدگان رشته های دارای شرایط خاص می توانند جهت شرکت در مرحله دوم آزمون، با مراجعه سایت اختصاصی دانشگاه محل قبولی در مدت زمان مقرر به تکمیل فرآیند ثبت نام خود بپردازند.
لیست رشته های دارای آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400
داوطلبان جهت ارتقاع مراتب تحصیلی خود در برخی از رشته های کارشناسی ارشد علاوه بر آزمون کتبی نیازمند شرکت در آزمون شفاهی مرحله دوم نیز می باشند.
لیست رشته های دارای آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400
نام مجموعه
نام رشته
رشته های برنامه‌ریزی شهری ،منطقه‌ای و مدیریت شهری
برنامه ریزی شهری – برنامه ریزی منطقه ای – مدیریت شهری – طراحی شهری
طراحی شهری
طراحی شهری
معماری
 مهندسی معماری منظر – مهندسی معماری اسلامی – بازسازی پس از سانحه – معماری داخلی – مهندسی معماری (معماری آموزشی و فرهنگی، فضاهای درمانی و بهداشتی، مسکن، پایداری، فناوری)
                                               نمایش عروسکی
نمایش عروسکی
هنرهای نمایشی و سینما
ادبیات نمایشی – کارگردانی نمایش – بازیگری
هنرهای تصویری و طراحی
 ارتباط تصویری – تصویری – نقاشی – تصویر متحرک (انیمیشن)
طراحی صنعتی
طراحی صنعتی
هنرهای موسیقی
آهنگساز – نوازندگی موسیقی ایرانی – نوازندگی موسیقی جهانی – موسیقی شناسی (اتئوموزیکولوژی)
طراحی پارچه


طراحی پارچه و لباس





نحوه و شرایط شرکت در آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400
داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های دارای آزمون عملی کارشناسی ارشد را دارند، پس از اعلام نتایج و قبولی در آزمون مرحله تشریحی می بایست جهت دریافت کارت ورود به جلسه دوره دوم اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر می باشد که متقاضی موظف است قبل از شرکت در آزمون عملی مبلغ تعیین شده جهت انجام هر پروژه انتخابی خود را همزمان با تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد پرداخت کند.
هر ساله هزینه آزمون عملی توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می شود و بعد از انجام فرآیند پرداخت هزینه از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، کارت ورود به جلسه داوطلبان و برگه راهنمای شرکت در آزمون که شامل اطلاعاتی در رابطه با نحوه برگزاری آزمون، وسایل لازم برای شرکت در آزمون و مدت زمان پاسخگویی به سوالات در آزمون می باشد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار آن ها قرار می گیرد.
نکات قابل توجه
وسایل مورد نیاز برای شرکت در آزمون عملی
[list]
[*]متقاضیان رشته های برنامه ریزی شهری، منطقه‌ای، مدیریت شهری و طراحی شهری می بایست مداد و روان‌ نویس مشکی، پاک ‌کن، مداد تراش و تخته شاسی متناسب با برگه کاغذ A3 را در روز آزمون عملی به همراه داشته باشند. (از به همراه داشتن هرگونه ابزار بیان ترسیمی دیگر اکیدا خوداری نمایید.)
[*]لوازم مورد نیاز داوطلبان رشته مجموعه معماری شامل تمامی لوازم طراحی، راندو و تخته شاسی مناسب به ابعاد 35 در 50 می باشد.
[*]داوطلبان رشته های نقاشی، تصویرسازی و ارتباط تصویری و طراحی پارچه و لباس نیز مجاز به استفاده از لوازمی از قبیل مداد رنگی، تخته شاسی مناسب به ابعاد 35 در 50، روان نویس در ضخامت‌های مختلف و مورد استفاده، ماژیک، گواش، آکریلیک، آب رنگ، قلم مو، قلم نی و مرکب خطاطی، پالت رنگ، خط‌ کش، گونیا، شابلون، پاک کن، لاک سفید، کاغذ پوستی ویژه رشته‌ های تصویرسازی هستند.
[*]مداد طراحی، مداد پاک ‌کن و مداد رنگی نیز از جمله لوازم مورد نیاز آزمون عملی رشته تصویر متحرک می باشد.
[*]لوازم مورد نیاز جهت آزمون عملی رشته های ارتباط تصویری و طراحی پارچه و لباس عبارت است از: گیره تخته شاسی، چسب کاغذی یا نواری
[/list]نکته: مدت زمان پاسخگویی به سوالات در آزمون متناسب با هر رشته تحصیلی، بین 180 تا 240 دقیقه در نظر گرفته شده است.
کارشناسی ارشد رشته های موسیقی
در برخی دانشگاه ها مرحله دوم آزمون علمی رشته موسیقی بر اساس گرایش انتخابی داوطلب ممکن است بیش از یک بار برگزار شود. این آزمون ها بر اساس رشته تحصیلی شخص به چند بخش تقسیم بندی شده است که هدف از اجرای آن سنجش مهارت های شنیداری، سرایش، شنوایی، ریتم‌خوانی، آهنگسازی و… متقاضیان می باشد.
در آخر لازم است بدانید که جهت شرکت در آزمون عملی کارشناسی ارشد، ارائه کارت ورود به جلسه و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی است. بدین ترتیب داوطلبان با رعایت نمودن نکاتی که در این مقاله ارائه شد، می توانند پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دریافت کارت ورود به جلسه خود، در زمان برگزاری آزمون عملی ارشد در جلسه آزمون حضور به عمل آورند.

سوالات متداول
1- آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400 در چه زمانی برگزار می شود؟
پس از اعلام نتایج آزمون کتبی کارشناسی ارشد، زمان برگزاری آزمون عملی توسط دانشگاه مربوطه اعلام می شود.
2- از چه طریق می توان کارت ورود به جلسه آزمون عملی کارشناسی ارشد را دریافت کرد؟
آیا باید هزینه جهت شرکت در آزمون عملی کارسناسی ارشد پرداخت نمود؟
3- بله، این هزینه همزمان با تکمیل فرم انتخاب رشته و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب قابل پرداخت می باشد.
مدت زمان پاسخگویی به سوالات مذکور معمولا بین 180 تا 240 دقیقه می باشد.
برای عضویت در اینستاگرام (کارشناسی ارشد) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد

 ورود به صفحه
برای عضویت در کانال (کارشناسی ارشد) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد

 ورود به کانال
نقل‌قول: سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
استان تهران: 9092305538 سراسر کشور: 9099071647

 
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید
سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع: آزمون عملی کارشناسی ارشد 1400