تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: طراحی و تولید هوشمند برد مدار چاپی (PCB) در اینده
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همانگونه که برای طراحی و تولید لاستیک ماشین به مهندسی نیاز است تا محصولی مقاوم و کاربردی بدست آید، طراحی و تولید برد مدار چاپی (PCB) نیز به مهندسی و علم زیادی نیاز دارد.
اگرچه برای طراحی و ساخت برد مدار چاپی (PCB، تیم ­های حرفه­ای متشکل از انواع رشته ­های مهندسی بکار گرفته میشود اما با این حال این چرخه­ نیاز به ساده­ سازی دارد. که البته برای این ساده­ سازی به داده­ ها و همچنین به زمان بیشتری نیاز است. مطالعات نشان داده است که پیاده­ سازی روشی که سبب شود رشته ­های مهندسی ادغام شوند، سبب خواهد شد تیم ­های کاری محدود شده و فرایند نیز بهبود بخشیده شود. این ادغام­ سازی سبب خواهد شد برای تولید برد، در ثانیه داده ­های بیشتری پردازش شده و نیاز به نیروی دستی کاهش پیدا کند.
برای دست یافتن به این مهم، فرایند تولید برد مدار چاپی (PCB) باید شبیه ­سازی شود. که البته دستگاه­ ها و تجهیزات هم باید بهبود داده شده و جایگزین شوند. بهبود دادن یا جایگزین کردن دستگاه­ ها به همین راحتی نبوده و به بررسی­ های فراوانی نیاز دارد. قبل از طراحی دستگاه­ های جدید باید دستگاه­ های قدیمی که پیش­تر با آنها کار میشد بررسی و عیب ­یابی شده و پس از ارزیابی نتایج، نسل جدید از دستگاه­های تولید برد مدار چاپی (PCB) طراحی و تولید شوند.
کاهش زمانی چرخه­ ی طراحی و تولید برد مدار چاپی (PCB) از جمله مزیت­ های نسل جدید تولید این بردها خواهد بود که میتواند کلید موفقیت در بازار باشد.
 
منبع : jec
عالی مرسی

ممنون از توضیحات