تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: وام ویژه دکتری 99 – 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  vam-doctora.jpg]

نقل‌قول: سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
استان تهران: 9092305538 سراسر کشور: 9099071647

 
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین صندوق رفاه دانشجویان در جهت حمایت از دانشجویان در پرداخت شهریه دکتری و برطرف نمودن مشکلات مالی دانشجویان این مقطع وام های مختلفی را برای دوره هایی از جمله روزانه، غیرروزانه و آزاد در نظر گرفته اند. وام های تحصیلی برای دانشجویان دکتری به شکل چهار ساله و در شروع هر ترم تحصیلی جدید ارائه می شوند. دریافت این نوع وام برای تامین نیازهای مالی دانشجویان همراه با رعایت برخی ضوابط و شرایط خاص انجام می پذیرد که متقاضیان می توانند درخواست خود را پس از مطالعه شرایط مربوطه، در سامانه وام دانشجویی اعلام نمایند. همچنین لازم به ذکر است که برخی از وام ها تنها یک بار و برخی دیگر چندین بار به دانشجو تعلق می گیرند.
دانشجویان جهت ثبت درخواست وام مورد نظر موظف اند متناسب با نوع وام درخواستی خود در زمان مقرر به سایت صندوق رفاه مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام وام دانشجویی 99 – 1400
دانشجویان در زمان تعیین شده که طبق روال هر سال در نیمسال اول تحصیلی می باشد، می بایست جهت طی کردن روند ثبت نام و دریافت وام دانشجویی خود اقدام نمایند. مطابق با روند سال های گذشته، ثبت نام وام ویژه دکتری در بازه زمانی از پیش تعین شده ای انجام می پذیرد که اصولا این زمان بعد از پایان ترم جاری و شروع ترم جدید می باشد. این بازه زمانی تا مدت مقرر ادامه دارد و در صورت از دست دادن مهلت ثبت نام، دیگر این مهلت برای دانشجویان تمدید نخواهد شد. همچنین برای کسب اطلاعات درباره زمان و نحوه نام نویسی وام دکتری می بایست به سایت رسمی صندوق رفاه مراجعه نمایید. زمان ثبت درخواست وام دکتری در سال 99 – 1400 بر حسب نوع وام در جدول به شرح زیر می باشد.
زمان ثبت نام وام دانشجویی 99 – 1400
انواع وام
بازه زمانی ثبت درخواست
تحصیلی
30 مهر ماه لغایت 15 آذر ماه 99
ضروری
 بنیاد علوی
مسکن از بانک قرض الحسنه مهر ایران
17 آبان ماه لغایت 15 دی ماه 99
 ویژه دکتری از منابع صندوق – ویژه دکتری از منابع بانک توسعه تعاون   
17 آبان ماه لغایت 15 آذر ماه 99 (از منابع صندوق)
30 مهر ماه لغایت 15 دی ماه 99 (از منابع بانک توسعه تعاون)
شهریه از منابع صندوق – شهریه از بانک قرض الحسنه مهر ایران
17 آبان ماه لغایت 15 آذر ماه 99 (از منابع صندوق) 
30 مهر ماه لغایت 15 دی ماه 99 (ازبانک قرض الحسنه مهر ایران)  
انواع وام های ویژه دکتری 99 – 1400
علی رغم دانشجویان مقطع دکتری در حال تحصیل دانشگاه های دولتی (روزانه)، دانشجویان دکتری در دانشگاه های دیگر نیز بر حسب نوع دانشگاه و مراکز وابسته به آن ها مشمول تسهیلات و وام های مختلفی جهت رفع مشکلات مالی خود و پرداخت شهریه دکتری می باشند. در ادامه مقاله نوع وام بر حسب دانشگاه در حال تحصیل دانشجو در اختیار شما قرار گرفته است.
[list]
[*] دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی شامل وام های ضروری و تحصیلی می شوند.
[*]دانشجویان روزانه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه های دولتی می توانند از وام های ویژه دکتری منابع صندوق و همچنین منابع بانک توسعه تعاون بهره مند شوند.
[*]دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی شامل وام مسکن از بانک قرض الحسنه مهر ایران می شوند.
[*]دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی، آموزشکده های فنی و حرفه ای و همچنین دانشگاه پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی می توانند وام های شهریه را از منابع صندوق و همچنین از بانک قرض الحسنه مهر ایران اخذ نمایند.
[*]دانشجویان روزانه و و نوبت دوم دانشگاه های دولتی و همچنین دانشگاه پیام نور مورد تایید بنیاد علوی شامل وام بنیاد علوی می شوند.
[/list]لازم به ذکر است که دانشجویان در حال تحصیل و واجد شرایط قید شده در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته می توانند پس از پذیرش درخواست وام خود از سمت صندوق رفاه به صورت مستقیم مبلغ وام را دریافت نمایند.
شرایط دریافت وام ویژه دکتری 99 – 1400
همان طور که گفته شد، دانشجویان در حال تحصیل مقطع دکتری قادر به دریافت انواع وام برحسب نوع دانشگاه محل تحصیل خود می باشند. متقاضیان جهت دریافت وام مورد نظر خود می بایست واجد شرایط و ضوابط تعیین شده توسط وزارت علوم و صندوق رفاه باشند که از جمله این شرایط عبارت اند از:
[list=1]
[*] متقاضیان می بایست کلیه شرایط دریافت وام دانشجویی داخل کشور را دارا باشند.
[*]دانشجویان جهت دریافت وام ویژه دکتری، می بایست دانشجوی تمام وقت دکتری دوره روزانه باشند.
[*]متقاضیان دریافت وام ویژه دکتری شاغل نباشد.
[*]دانشجویان مشمول فقط در یک رشته و برای یک دوره تحصیل می‌ توانند از این وام استفاده کنند.
[/list]شایان ذکر است که متقاضیان موظف به معرفی ضامن جهت دریافت وام دکتری صندوق رفاه  می باشند و همچنین طبق بیانیه منتشر شده صندوق رفاه در صورتی که مبلغ وام در خواستی بیشتر از پونزده میلیون تومان باشد علیرغم مدارک مورد نیاز برای درخواست وام دانشجویان متقاضی می بایست بیشتر از یک ضامن به این دستگاه معرفی نمایند.
نحوه ثبت نام درخواست وام دانشجویی مقطع دکتری  99 – 1400
دانشجویان برای دریافت وام دکتری جهت تامین نیازهای تحصیلی خود و با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط مربوطه می توانند درخواست خود را پس از مطالعه دستورالعمل ها در سایت صندوق رفاه به نشانی swf.ir ثبت نمایند. شرح گام به گام انجام فرآیند نام نویسی در سایت مذکور به شکل زیر می باشد:
[list=1]
[*]وارد سایت صندوق رفاه دانشجویان به نشانی swf.ir شوید و بر روی گزینه “پورتال دانشجویی” موجود در سمت چپ سایت کلیک فرمایید.
[*]در کادرهای مسخش شده،“کد ملی” و “تاریخ تولد” خود را وارد کنید.
[*]در این مرحله، فرمی به عنوان فرم ثبت نام نمایان می شود که باید آن را تکمیل کرده و در انتها، دکمه “ذخیره” را بفشارید.
[*]پس از ثبت اطلاعات خود در این سامانه و تشکیل پرونده، مجددا به صفحه “پورتال دانشجویی” بازگشته و این بار، گزینه “ورود به پورتال” را انتخاب کنید.
[*]در قسمت های خواسته شده “کد ملی” و “کلمه عبور” را وارد کنید.
[*]از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه “درخواست وام” را انتخاب نمایید.
[*]در این صفحه باید نوع وام درخواستی خود را انتخاب کرده و تیک عبارت “اینجانب قوانین مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویان را مطالعه نموده و می پذیرم.” را فعال نمایید. سپس بر روی عبارت “ثبت درخواست” کلیک کنید.
[*]در صورتی که تمام مراحل فوق با موفقیت انجام شوند، یک پیامک برای دانشجو ارسال می شود که بیانگر پذیرش درخواست وام وی می باشد.
[/list]مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام ویژه دکتری 99 – 1400
دانشجویان برای دریافت وام ویژه دکتری می بایست  مدارکی مبنی بر اطلاعات شخصی و مدارک قید شده در سامانه صندوق رفاه را تهیه نموده و در سامانه بارگذاری نمایند. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشند.
[list]
[*]متقاضیان جهت دریافت وام می بایست دارای سند تعهد محضری باشد.
[*]تکمیل فرم مشخصات فردی تقاضای وام ویژه دکتری
[*]تکمیل و تائید فرم وام ویژه دکتری مخصوص داوطلبانی که تمامی شرایط لازم برای دریافت وام ویژه دکتری را دارند.
[*]صورت جلسه پژوهشی برای دانشجویانی که موضوع رساله آن ها دارای شرایط کاربردی و تقاضا محور و مورد تائید موسسه متقاضی باشد.
[*]تکمیل و تائید فرم وام ویژه دکتری مخصوص داوطلبانی که تمامی شرایط لازم برای دریافت وام ویژه دکتری را دارند.
[/list]نحوه بازپرداخت وام ویژه دکتری 99 – 1400
دانشجویان می توانند طبق شرایط مربوطه، وام مقطع تحصیلی دکتری را جهت پرداخت شهریه دکتری و دیگر مسائل مالی خود دریافت نموده و در زمان مقرر، فرآیند بازپرداخت آن را به انجام برسانند. مدت زمان بازپرداخت وام ویژه دکتری حداکثر 60 ماه بوده و بر حسب مبلغ کل وام‌ های دریافتی دانشجو تعیین می‌ گردد.
شروع اقساط برای دانشجویانی که خدمت نظام وظیفه خود را به پایان رسانده یا معاف شده اند، 9 ماه پس از پایان دوره خدمت است و همچنین دانشجویان دارای معافیت تحصیلی جهت دریافت مدرک پایانی خود می بایست در روند بازپرداخت اقساط خود اقدام نمایند.
لازم به ذکر است در صورت عدم پرداخت اقساط در موعد مقرر، جریمه دیرکرد به افراد تعلق خواهد گرفت و در صورت وجود بدهی قبلی، مبلغ بدهی به مبلغ کل وام اضافه می شود. همچنین میزان جریمه تاخیر به ازای مدت زمان هر دیرکرد در بازپرداخت وام، بر مبنای نرخ 12 درصد به میزان قسط اضافه خواهد شد.
میزان مبلغ وام ویژه دکتری 99 – 1400
در سال های پیش بر اساس بخشنامه صادره از سوی سایت صندوق رفاه برای وام های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی 99 – 1400، مبلغ وام ویژه دکتری بانک توسعه تعاون برای هر ماه مبلغ 2 میلیون و 100 هزار تومان و وام ویژه دکتری صندوق رفاه برای هر ترم 1 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است.
طبق بیانیه وزارت علوم در خصوص عدم افزایش وام ویژه دکتری، در سال جاری نیز همان سال های گذشته مبلغ ماهانه 700 هزار تومان به عنوان وام شهریه به دانشجویان دکتری پرداخت خواهد شد.

سوالات متداول
1- آیا زمان دریافت وام دکتری قبل از هر ترم است؟
بله، زمان دریافت وام دکتری نیمسال اول تحصیلی می باشد.
2- آیا درگاه پرداخت وام دکتری از سمت صندوق رفاه می باشد؟
بله، دانشجویان می توانند پس از پذیرش در خواست وام خود از سمت صندوق رفاه به صورت مستقیم مبلغ وام را دریافت نمایند.
3- مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام وام ویژه دکتری چیست؟
همانطور که در مقاله اشاره شد، متقاضیان می بایست مدارکی را مبنی بر اطلاعات شخصی و مدارک قید شده در سامانه صندوق رفاه تهیه نمایند.
برای عضویت در اینستاگرام (کارشناسی ارشد) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد

 ورود به صفحه
برای عضویت در کانال (کارشناسی ارشد) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد

 ورود به کانال
نقل‌قول: سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
استان تهران: 9092305538 سراسر کشور: 9099071647

 
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید
سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع: وام ویژه دکتری 99 – 1400