تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه طراحی سایت یاد بگیریم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به دلیل گسترش بسیار زیاد دنیای وب و طراحی سایت، نیاز به طراحان و توسعه دهندگان وب حرفه ای روز به روز بیشتر می شود. طراحی سایت آنقدر متقاضی دارد که با یادگیری مهارت های طراحی سایت می توانید آینده ی شغلی خود را تضمین کنید. اینکه بدانیم چگونه می توانیم طراحی سایت یاد بگیریم و برای یادگیری از کجا باید شروع کنیم، یادگیری را بسیار آسانتر و سریعتر می کند.

از آنجا که دنیای طراحی سایت بسیار گسترده است برای خیلی از افرادی که مبتدی هستند و تجربه ای از طراحی سایت ندارند، ممکن است سؤال پیش آید که از کجا شروع کنند و به مطالعه چه منابع و مطالبی بپردازند.

در ادامه می خواهیم بررسی کنیم پیش نیاز های طراحی چیست و چگونه می توانیم طراحی سایت یاد بگیریم.

پیش نیاز های طراحی سایت:
خوشبختانه یادگیری طراحی سایت نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد. فقط کافیست یک کامپیوتر که به اینترنت متصل است در اختیار داشته باشید.

اگرچه دانستن مقدار کمی برنامه نویسی می تواند فرآیند یادگیری را سرعت ببخشد، اما اگر دانش برنامه نویسی ندارید لازم نیست نگران شوید. زیرا امروزه با ابزار ها و پلتفرم های مناسب هر کسی قادر به ایجاد وب سایت می باشد.

تخصص های اصلی طراحی وب front-end  و back-end می باشد.

طراحی front-end برنامه های سمت کاربر را شامل می شود و اگر کسی بخواهد در این زمینه متخصص شود به یادگیری یک سری مهارت ها مانند html،  css و کمی از جاوااسکریپت نیاز دارد.

از سوی دیگر طراحی back-end شامل برنامه های سمت سرور است و اگر کسی بخواهد متخصص back-end شود به یادگیری مهارت های PHP و ASP.net نیاز دارد.

اگر بخواهید هر دو تخصص را داشته باشید باید هم طراحی و هم برنامه نویسی بدانید.

طراحی سایت با برنامه نویسی چه تفاوتی دارد؟
طراحی سایت را می توان با سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، جوملا و … انجام داد. استفاده از این پلتفرم ها نیاز به دانش کدنویسی ندارد. البته باید بدانید که برای ایجاد برخی تغییرات و یا برخی طراحی ها دانستن کمی کدنویسی می تواند کمک کننده باشد.

با برنامه نویسی می توانید طرح ها را به صورت اختصاصی و سفارشی برای کاربران ایجاد کنید. یادگیری برنامه نویسی به زمان زیادی نیاز دارد. برای اینکه در برنامه حرفه ای شوید و قادر به راه اندازی هر نوع وب سایتی باشید باید تجربه ی خود را در طراحی سایت افزایش دهید.
من به دلیل کارم مطالب زیادی در مورد آن خوانده ام
bubble shooter