تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: علائم و نشانه های خرابی باتری گوشی موبایل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خراب شدن باتری گوشی و تبلت از مشکلاتی است که همه ما با آن مواجه شده‌ایم. اما علائم خرابی باتری موبایل و تبلت 
چیست و برای جلوگیری از آن و خرید باتری چه باید کرد؟

[تصویر:  Battery-01.jpg]

پس از خریدن موبایل و تبلت و با گذشت زمان، خرابی باتری گوشی و تبلت حتمی است. تصور کنید در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید و مدام گوشی یا تبلت شما شارژ خالی می‌کند و باید همیشه شارژر یا پاور بانک را با خود حمل کنید. سوال اینجاست که آیا راه‌هایی برای جلوگیری از خرابی باتری گوشی موبایل و تبلت وجود دارد تا بتوان از گوشی و تبلت به مدت طولانی استفاده کرد؟ نشانه‌های یک باطری معیوب چیست؟
در ادامه با ما همراه باشید تا با علایم خرابی باتری موبایل و تبلت و روش‌های جلوگیری از آن آشنا شوید.
 
نشانه های خرابی باتری گوشی موبایل و تبلت
خراب شدن باتری گوشی و تبلت از اتفاقات تلخ زندگی مدرن و آمیخته به فناوری است که بسیاری با آن روبرو شده‌اند. در این قسمت به 10 نشانه بارز معیوب بودن باتری گوشی و تبلت اشاره می‌شود که می‌توان از خراب بودن باتری آن ها اطمینان حاصل کرد.
1. باد کردن (متورم شدن) باتری گوشی و تبلت
یکی از نشانه‌های ابتدایی و بارز خرابی باتری گوشی و تبلت متورم شدن آن است. برای بررسی این مورد می‌توانید باتری را روی سطح صافی قرار داده و بچرخانید؛ در صورتی‌که باتری به راحتی چرخید نشانه خراب بودن آن است؛ اما باتری می‌تواند خراب باشد و و روی سطح صاف هم چرخشی نداشته باشد و باید علائم دیگر بررسی شود.
2. خوردگی باتری گوشی و تبلت
در صورتی‌که کانکتور باتری یا پایانه‌های آن دچار خوردگی شده باشد، اتصال به گوشی یا تبلت به شکل صحیح برقرار نمی‌شود و باتری به درستی عمل نخواهد کرد؛ بنابراین اگر کانکتور باتری گوشی یا تبلت خراب شده باشد حتما باید تعویض شود.
3. خاموش شدن ناگهانی گوشی و تبلت
هنگامی که گوشی و تبلت به صورت خودکار خاموش یا ریستارت شود احتمال معیوب بودن باتری گوشی و تبلت بسیار بالا است و باید مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال اگر گوشی شما با داشتن 20 درصد شارژ خاموش شود، بدون شک باتری گوشی خراب شده یا در آستانه خراب شدن است.

4. تخلیه سریع شارژ گوشی و تبلت
در صورتی‌که به طور ناگهانی شارژ زیادی از باتری گوشی یا تبلت کم شود برای مثال به یکباره شارژ از 70  درصد به 50 درصد کاهش یابد، به احتمال زیاد باتری دچار اشکال شده و باید تست سالم بودن باتری توسط یک متخصص انجام شود.
5. اختلال در هنگام شارژ
اگر گوشی و تبلت خود را به شارژر متصل کردید و با پیغامی مانند عدم شارژ گوشی یا تبلت مواجه شدید یا علامت شارژ ظاهر شود اما گوشی یا تبلت شارژ نشود یا فرایند شارژ شدن طولانی شود، این‌ها همه از نشانه‌های خراب شدن باتری گوشی و تبلت است البته مشکل می‌تواند از خود گوشی، تبلت یا شارژر هم باشد.
6. هنگ کردن گوشی و تبلت
همیشه هنگ کردن گوشی یا تبلت دلیل نرم‌افزاری ندارد. بیشتر وقت‌ها دلیل آن خراب بودن باتری گوشی و تبلت است. توجه کنید هنگام تعویض باتری از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ زیرا یکی از دلایل هنگ کردن گوشی و تبلت پس از تعویض باطری، عدم تطابق کیفی باتری جدید با باتری اصلی است.
7. وجود لکه سیاه و برآمدگی روی صفحه نمایش گوشی و تبلت
متورم شدن باتری گوشی یا تبلت‌هایی که قابلیت جدا شدن باتری ندارند، به صورت لکه‌هایی در صفحه نمایش یا برآمدگی قسمتی از اسکرین گوشی ظاهر می‌شود. بنابراین با مشاهده این علائم می‌توان نتیجه گرفت که باتری آسیب دیده‌است.
8. گرم شدن گوشی و تبلت
باتری‌های موبایل یا تبلت در هنگام شارژ و دشارژ مقداری گرما از خود تولید می‌کنند. این گرما در حد طبیعی برای باتری ضرری ندارد؛ اما اگر در حالت عادی و پس از استفاده کوتاه مدت، گوشی به شدت داغ شود، این احتمال وجود دارد که باتری گوشی و تبلت خراب شده است و باید تعویض شود.
[تصویر:  Battery-02-1536x768.jpg]
9. روشن ماندن گوشی و تبلت فقط در زمان شارژ
اگر گوشی و تبلت فقط هنگام شارژ روشن می‌ماند و پس از جدا شدن از شارژر خاموش می‌شود، نشان می‌دهد که باتری گوشی توانایی ذخیره انرژی الکتریکی را در خود ندارد و معیوب شده‌است.
10. روشن نشدن گوشی و تبلت
اگر گوشی یا تبلت به هیچ عنوان روشن نشود، یکی از دلایل اصلی آن می‌تواند خرابی باتری گوشی یا تبلت باشد. اما همیشه این احتمال درست نیست و باید بررسی شود؛ زیرا روشن نشدن گوشی و تبلت دلایل مختلفی دارد و خراب بودن باطری یکی از آن‌هاست.
منبع: