تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: یادگیری طراحی سایت از چه روش هایی ممکن است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
راه های گوناگونی برای یادگیری طراحی سایت وجود دارد. شاید مراجعه به اینترنت و وب سایت های آموزشی اولین فکری باشد که به ذهن هر کسی که به دنبال یادگیری طراحی سایت می باشد، خطور می کند. اگرچه اینترنت منبعی بسیار غنی است و شما با جستجو در آن می توانید هر نوع ویدئو و یا مقاله و کتابی در زمینه های تخصصی پیدا کنید، اما شرکت در کلاس ها و سمینار ها هم مزایای خاص خود را دارند.

به طور کل دو شیوه برای یادگیری هر مطلبی وجود دارد. یا خودتان به صورت خودخوان اقدام به مطالعه کتاب ها و مقالات مختلف کنید و یا در کلاس ها و دوره های مختلف به منظور بهره گیری از اساتید مجرب و متخصص شرکت نمایید.

میخواهیم در این مقاله به بررسی هر کدام از این موارد و مزایا و معایب هر یک بپردازیم:

کلاس ها و دوره های حضوری:
با رشد روزافزون تکنولوژی اینترنت، مشاغل مختلف هر چه بیشتر به اینترنت وابسته شده اند. آنها برای اینکه بتوانند در رقابت های شدید تجاری سر پا بمانند به حضور آنلاین و داشتن وب روز به روز نیاز بیشتری پیدا می کنند. از طرف دیگر با نیاز بیشتر مشاغل مختلف به حضور آنلاین و داشتن وب سایت، بستر کاری برای طراحان وب بیشتر مهیا می شود. امروزه خیلی از افراد به دنبال یادگیری مهارت های طراحی سایت به منظور تضمین شغل آینده ی خود می باشند.

به همین دلیل درخواست برای کلاس های آموزشی طراحی سایت هر روز رو به افزایش است. این تقاضا ها تا به آنجاست که حتی بسیاری از دانشگاه ها و شرکت ها با ارائه ی مدرک، این دوره های آموزشی را برای متقاضیان خود در چارت های زمانی مشخص برگزار می کنند. از مزایای دوره های حضوری می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مزایا
حضور در کلاس می تواند یک انگیزه ی قوی برای دانشجویان برای مطالعه ی بیشتر و رقابت با دیگر دانشجویان باشد.
کلاس های حضوری دارای برنامه ریزی و هدفمند هستند و مطالب در سطوح مختلف برای دانشجویان با سطوح اطلاعاتی مختلف ارائه می شود.
به دانشجویان پروژه های مختلفی برای تمرین و محک زدن خودشان داده می شود. این موضوع می تواند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کند.
برای افراد مبتدی و آماتور که هیچگونه آشنایی اولیه ای با طراحی سایت ندارند، مباحث از ابتدا و گام و گام تدریس می شود.
از آنجا که علم طراحی وب سایت بسیار گسترده است، مطالب در کلاس ها منسجم تر و با تعیین حدود و مرز ها ارائه می شود. بنابراین مشتاقان به یادگیری طراحی سایت خیلی سریعتر می توانند این راه را طی کنند.
دانشجویان از اساتید حرفه ای و مجرب برخوردار هستند.
آموزشگاه حرفه ای و تخصصی طراحی سایت دارکوب یکی از معتبرترین آموزشگاه ها در تهران است که پس از پایان دوره، مدرک مؤسسه ی فنی و حرفه ای را به دانشجویان خود اعطا می کند.
معایب
برای دانشجویان شاغل که با کمبود وقت مواجه هستند ممکن است شرکت در دوره های حضوری کمی مشکل باشد.

دوره های آنلاین (مجازی):
اینترنت تبدیل به ابزاری شده است برای دستیابی به هر آنچه که می خواهید. امروزه برگزاری دوره های آنلاین با استقبال و رشد چشمگیری از سوی طرفدارانش روبرو شده است. دوره های آنلاین مزایای زیادی دارد. از جمله:

مزایا
شاید یکی از بهترین جنبه ها و مزیت های دوره های آنلاین نسبت به دوره های حضوری هزینه ی آن باشد. برگزاری کلاس های آنلاین بسیار کم هزینه تر نسبت به دوره های حضوری آن می باشد.
دومین و بهترین مزیت آن برای افراد شاغل می باشد. دانشجویان شاغل می توانند کلاس ها را به صورت آنلاین از محل کار خود دریافت کنند و اگر امکان چنین موضوعی را نداشته باشند، می توانند ویدئوهای کلاس ها را در یک فرصت مناسب و به طور آفلاین مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
حذف مسیر رفت و آمد برای دانشجویانی که از محل برگزاری کلاس فاصله ی زیادی دارند. همچنین ذخیره ی زمان رفت و برگشت.

یادگیری طراحی سایت از طریق منابع مختلف آموزشی و به صورت خودخوان:
این روش یادگیری طراحی سایت شاید برای افراد مبتدی کمی سخت باشد و ندانند در مراحل اولیه به مطالعه ی چه منبع و کتابی بپردازند و نیاز داشته باشند تا با یک فرد مجرب برای گرفتن راهنمایی های لازم صحبت کنند.

اینترنت منبعی غنی از انواع اطلاعات است. اگرچه مراجعه به آن برای خیلی از افراد سودمند است ولی برای افراد مبتدی که سررشته ای از طراحی سایت ندارند، می تواند گیج کننده باشد.

اصطلاحات تخصصی طراحی وب برای افراد مبتدی می تواند براحتی آنها را دلزده کند. شاید برای افراد آماتور حضور در کلاس های آنلاین و یا حضوری گزینه ی بهتری باشد.

یادگیری طراحی سایت به صورت خودخوان نیاز به یک روحیه ی خودجوش دارد. اینکه خودتان به دنبال یادگیری هر موضوعی و امتحان آن بروید، شاید برای دانشجویانی که به انگیزه ی بیشتری نیاز دارند، مناسب نباشد.

اگرچه، مطالعه ی آخرین مقالات و کتاب های طراحی سایت ( به شرط قابل فهم بودن آنها) می تواند جهشی در پروسه ی یادگیری طراحی سایت باشد.

اگر خوشبینانه نگاه کنیم. خوشبختانه اینترنت محدودیت های یادگیری را حذف کرده است. با استفاده از اینترنت هر کسی با هر سن و شرایط و موقعیت اجتماعی می تواند اقدام به مطالعه و یادگیری کند. با استفاده از اینترنت شما از هر جایی و در هر ساعتی به کتاب ها و مقالات دیجیتالی و فیلم های آموزشی طراحی سایت موجود در بستر اینترنت دسترسی دارید که بیشتر این منابع رایگان نیز هستند.

در مرحله ی آخر هدف از یادگیری طراحی سایت، توانایی راه اندازی یک وب سایت کارآمد و کاربر پسند می باشد. دانشجویان این رشته دست آخر بایستی بتوانند وب سایتی طراحی کنند که بتواند ضمن تأمین نیاز های کاربران، براحتی بروزرسانی و مدیریت شود.

برای یادگیری طراحی سایت بهتر است با راه اندازی وب سایت های ساده شروع کنید. موارد غیر ضروری را از صفحه ی خود حذف کنید و بر روی قابلیت وب سایت، کارآیی آن و تجربه ی کاربر تمرکز کنید. دکمه های پیمایش وب بایستی مشخص و دارای توضیح باشند تا کاربر را از سردرگمی برهاند. از محتوای جذاب و بصری در وب سایت خود استفاده کنید. اگر وب سایت شما به اندازه ی کافی جذاب نباشد، کاربران خیلی زود آن را ترک می کنند.