تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: برای داشتن تبلیغات موثر باید چکار کرد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اینکه چطور تبلیغات کنیم، برای هر کسب و کاری مهم است، زیرا تنها در صورتی که تبلیغات موثر و کارآمد باشند، نتیجه بخش خواهد بود. در بحث تبلیغات موارد زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفت، اما نمی توان این را کتمان کرد که یک فرآیند سرگرم کننده نیز می باشد. در این مقاله برخی از رهنمودهای اساسی در مورد چگونگی تبلیغات موثر به شما ارائه خواهد شد.

مراحل انجام انواع تبلیغات موثر
برای انجام تبلیغات موثر و کارآمد برای هر کسب و کاری، مراحلی وجود دارد که می بایست طبق یک برنامه ریزی مناسب، به آن پرداخت. چگونگی انجام این مراحل در ادامه بیان شده است.

برنامه ریزی برای یک کمپین تبلیغاتی:
مخاطبان خود را شناسایی کنید:
مهمترین نکته در مورد تبلیغات موثر شناخت مخاطبان است. در مورد آن فکر کنید، بدیهی است که آگهی تبلیغاتی مورد توجه ی مردان بازنشسته با آگهی طراحی شده برای دختران نوجوان بسیار متفاوت است.
اگر با مخاطبان خود هماهنگ نباشید، قادر به ایجاد تبلیغات موثر که در آنها طنین انداز شود، نمی شوید و محصول یا خدمات شما حجم زیادی از بازار هدف را از دست خواهد داد. برای تبلیغ کردن، هوشمند باشید و آن را به طور خاص برای مخاطبان خود تنظیم کنید، در غیر این صورت پول خود را دور می ریزید.
برای این کار مهمترین اطلاعات جمعیتی که باید در نظر بگیرید، جنسیت و دامنه ی سنی است. با توجه به جنسیت، بازار هدف شما را می توان به مردان، زنان و بزرگسالان (در صورتی که تعداد زن و مرد کاملاً یکنواخت باشد) طبقه بندی کرد. از نظر دامنه ی سنی، مشتریان هدف شما ممکن است در یک یا چند دسته بندی استاندارد قرار گیرند. این موارد به شرح زیر است:
۱۲-۲۴، ۱۸-۳۴، ۱۸-۴۹، ۲۵-۵۴ یا ۵۰+.

توجه داشته باشید که ممکن است در اثر عوامل بیرونی مانند افتتاح یا بسته شدن مشاغل مشابه و تغییرات جمعیتی، مشتری شما به مرور تغییر کند. مهم است که از این تغییرات آگاه باشید، زیرا نیازهای تبلیغاتی شما نیز با آنها تغییر خواهد کرد.

در مورد لوکیشن و مکان هدف تصمیم بگیرید:
هنگامی که مخاطبان و مشتریان هدف خود را شناسایی کردید، گام بعدی اطمینان حاصل کردن از اینکه آگهی تبلیغاتی شما به درستی در دسترس مخاطب هدف قرار گرفته است، می باشد.
ممکن است تبلیغ شما کاملا کالیبره شود تا بتواند در بازار هدف جذاب باشد، اما اگر مکان اشتباه باشد، ممکن است مخاطبان شما هرگز فرصتی برای دیدن یا شنیدن آن پیدا نکنند. به عنوان مثال، یک تبلیغ برای محصولات مراقبت از مو با هدف قرار دادن نوجوانان ممکن است در روزنامه اصلا ایده آل نباشد.
به این فکر کنید که مخاطب مورد نظر شما در کجا ممکن است تبلیغ را ببیند و بر اساس اولویت شخصی خود تصمیم نگیرید. فقط به این دلیل که رادیو گوش می دهید در رادیو تبلیغ نکنید و به دلیل اینکه این کار شیک است، فقط روی زمینه ی اینترنتی نپردازید. تحقیق انجام داده و تنها بر اساس مشتریان هدف خود تصمیم بگیرید.
به یاد داشته باشید که هیچ یک از انواع تبلیغات، لزوما از یکدیگر موثرتر نیستند. این امر نشان می دهد که روزنامه ها در بیلبوردها تبلیغ می کنند، مجلات در تلویزیون و ایستگاه های رادیویی در اینترنت تبلیغ می کنند. آنچه مهم است این است که رسانه ای که انتخاب می کنید به مشتریان هدف شما برسد.

بودجه ای فراهم کنید:
بودجه ی شما نقش بسزایی در کیفیت و توزیع تبلیغ شما خواهد داشت. تعداد بسیار کمی از مشاغل (به غیر از کمپانی های بزرگ) بودجه ی نامحدودی را برای انواع تبلیغات خود در نظر خواهند گرفت، بنابراین مهم است که در مورد تبلیغات موثر، استراتژیک فکر کنید و برای اینکه بیشترین سود را از هزینه ای که کرده اید ببرید، برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
اگر در مورد خرج کردن پول برای انواع تبلیغات تمایلی ندارید، به یاد داشته باشید که شما ممکن است بهترین محصول یا خدمات را در جهان در اختیار داشته باشید، اما مادامی که کسی در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشد، هیچ وقت درآمد کسب نخواهید کرد.
بنابراین به اندازه ی توانایی مالی خود در کمپین های تبلیغاتی هزینه کرده و به آن به چشم سرمایه گذاری بنگرید. هزینه ی اولیه ممکن است زیاد باشد، اما بازده ی خالص (از نظر مشتری جدید و فروش بالقوه) بیشتر است که هزینه ها را جبران می کند. طبیعتا کمپین های تبلیغاتی نامناسب پول را هدر می دهند، به همین دلیل بسیار مهم است که شما تحقیق خود را انجام داده و برای تولید یک تبلیغ عالی وقت بگذارید.
توی فضای مجازی میشه زیاد تبلیغ کرد مثلا تو ایسنتا و شبکه های اجتماعی یا اصلا شرکت های مختلف مثلا من برای تبلیغ با آژانس دیجیتال مارکتینگ آوید قرار داد بستم و اونا هم کارامو انجام میدم و راضیم