تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی ابزارهای مفید دورکاری : مدیریت پروژه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این روزها حفظ سلامت افراد جامعه به مهمترین اولویت برای کشورها تبدیل شده. اما خطر کرونا نه تنها سلامت، بلکه اقتصاد جهانی را هم با تهدیدی جدی مواجه کرده. این شرایط دو راهی سختی را پیش روی سیاست‌مداران و تمام افراد جامعه قرار داده است؛ حفظ جان یا حفظ نان؟  دورکاری یک از روشهای است که در این شرایط از آن استفاده شد.اما برای مدیریت پروژه دور کاری باید چه کرد؟ با آکادمی دیجیتال مارکتینگ تهران بومران همراه باشید.
دورکاری برای حفظ جان و نان!
با ورود کرونا به کشور، از اوایل اسفند بسیاری از شرکت‌ها تا حد امکان، روند کاری خود را به صورت دورکاری در پیش گرفتند. شیوه‌ی نه چندان جدیدی برای کار کردن که سختی‌های خاص خودش را به همراه دارد. کار کردن بدون حضور فیزیکی در محیط، البته برای تمامی شغل‌ها امکان پذیر نیست اما در صورت امکان، به زیرساخت‌های مناسب و مدیریت صحیح احتیاج دارد.
ما هم در گروه بومران، از این قاعده مستثنی نبودیم. به محض آنکه خطر کرونا جدیت پیدا کرد، دوره‌ی دورکاری ما هم آغاز شد. تا امروز همه‌ی همکاران در تمامی پروژه‌ها، ساعات کاری خود را از خانه‌های خود مدیریت کردند و دور از هم اما همراه هم، تمامی فعالیت‌ها به خوبی انجام گرفته است.
ابزارهای دورکاری که برای ما مفید بودند
با توجه به ادامه‌دار شدن دوران قرنطینه و دورکاری، تصمیم گرفتیم تجربه خود را از این دوران با شما در میان بگذاریم. در این مقاله یکی از بهترین ابزارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که در مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی فردی و گروهی برای ما بسیار مفید بوده‌ است.
ابزارهای مدیریت پروژه در موقع دورکار
برای افرادی که به صورت فریلنسری و یا آزاد کاری مشغول به کار هستند و یا با توجه به شرایط کرونا به صورت دورکاری خارج از محیط شرکت مشغول به کار هستند ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت پرژه مختلفی وجود دارد که کمک زیادی به برنامه ، نظم و مدیریت این افراد میکند این ابزارها عبارتند از:
 Asana آسانا:
یکی از ابزارهای مدیریت پروژه است که به آسانی قابل نصب و استفاده است و البته به صورت رایگان میتوان از این ابزار مفید استفاده نمود. توسط asana میتوان شرح وظایف یک پروژه را مشخص کردن و آن را به نیروها تعریف نمود که با نصب این نرم افزار افراد قادر هستند تا شرح وظایف خود را مشاهده کنند و در هر زمان و مکانی مشغول به کار شوند.همچنین میتواند از طریق ارسال ایمیل وظایف افراد را به آنها یادآوری کرد.
Basecamp بیس کمپ:
یک نرم افزار دیگر است میتوان به راحتی در آن زمان جلسه های آنلاین را تعیین نمود٬ با نیروها ارتباط برقرار کرد و روی پرژه ها نظارت داشت. با بیس کمپ شرح افراد نیروی دورکار و یا فریلنسرها را مشخص نمود.
Jira جیرا :
به افراد کمک میکند تا به راحتی پروژههای شرکتی را مدیریت کنند و یا وظایف افراد را در آن تعیین و یا حتی به فرد دیگر تقبل کنند.با استفاده از لپ تاپ یا موبایل میتوان جیرا را نصب و اجرا کرد و وظایف خود را نیز طبقه بندی نمود.
اسلک Slack :
ابزاری است که تیم ها و نیروهای شرکتی  میتوانند از راه دور با هم ارتباط  برقرار کنند. با استفاده از این ابزار اعضای تیم میتوانند برای یکدیگر پیام ارسال کنند. برای مدیران نیز مدیریت کارمندان به راحتی انجام میشود.
Monday.com:
ماندی دات کام  در محل این ابزار میتوان شرح وظایف را برای اعضا مشخص و مشاهده نمود و مانند ابزار ترلو روند پیشرفت پروژه ها مشخص میباشد.برنامه ریزی با ماندی دات کام بسیار آسان انجام میشود.
پودیو Podio :
فضایی شبیه فیس بوک دارد و میتوان برای انجام پروژه های مختلف در آن فضای کاری ایجاد کرد.در این نرم افزار میتوان مطالب را با سایر هم تیم ها به اشتراک گذاشت، همچنین افراد میتوانند برای یکدیگر پیام خصوصی ارسال کنند.تنظیمات پیام خصوصی از ویژگیهای خوب این نرم افزار است و نسخه آن به صورت اپلیکشین و وب قابل استفاده است.
ترلو (Trello)، ابزاری برای مدیریت پروژه
"ترلو" یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه است که در اولین پلتفرم جامع دیجیتال مارکتینگ بومران از آن نام برده شده که حتی پیش از کرونا هم همراه ما بوده! سادگی، محیط کاربرپسند، انعطاف‌پذیری، قابلیت کار گروهی، رایگان بودن و دسترسی راحت آن، از ویژگی‌های مثبت این ابزار محسوب می‌شود.
قسمت‌های مختلف ترلو:
Board : بورد در واقع میز کار شماست! هر کاربر برای پروژه‌های مختلف می‌تواند بوردهای جداگانه تشکیل دهد. بورد هر پروژه نشان‌دهنده تمام آن چیزهاییست که شما در کارتان استفاده می‌کنید. تنها لازم است که بورد خود را بنابر الزامات کارتان به دسته‌های مختلف تقسیم کنید که به آن‌ها List گفته می‌شود. اینگونه اولین قدم در نظم بخشیدن به کارتان را برداشته‌اید.
List : ترلو قسمت‌های مختلف کار شما را با نام List از هم جدا می‌کند. لیست ستون‌هایی است که تحت عناوینی که شما انتخاب می‌کنید، به هر تعداد که مورد نیازتان باشد، در اختیارتان قرار می‌گیرد. یکی از بهترین دسته‌بندی‌هایی که مورد استفاده ما هم قرار می‌گیرد دسته‌بندی کارها به 6 قسمت، To Do ، Doing ، Done ، Document ، Data و Meetings است.
Card : کارت‌ها همان وظایف، اقدامات یا حتی مدارک گوناگون هستند. هر لیست به تعدادی که نیاز باشد می‌تواند از کارت‌های گوناگون تشکیل شود. می‌توان فایل‌های مختلف یا توضیحات لازم را در یک کارت نوشت و اعضایی که به آن موضوع مرتبط هستند را روی آن اضافه کرد.
اینگونه موضوعات جدید که به بورد خود اضافه می‌کنید به صورت Notification برای هر یک از اعضا فرستاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب کارت‌ها در ترلو این است که به راحتی با Drag کردن قابلیت جابجایی در لیست‌های مختلف را دارند.
چگونه از ترلو استفاده کنیم؟
کافی است به سایت Trello.com وارد شوید و با اکانت Gmail خود، در سایت عضو شوید. پس از عضویت ابتدا به تشکیل تیم خود می‌پردازید و اعضای تیمتان را از طریق اکانت‌هایی که در ترلو عضو هستند وارد تیمتان می‌کنید. در مرحله‌ی بعد بورد مخصوص خود را می‌سازید. آنگاه کافی است هر یک از اعضا وارد ترلو خود شوند تا بورد مربوطه را ببینند تا از وظایف خود مطلع شوند و در جریان اطلاعات و اتفاقات جدید گروه خود، بمانند