تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: لت گلاسه سالنامه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شركت هايي كه سالنامه 1400 اختصاصي سفارش مي دهند در اكثر موارد قصد دارند كه اطلاعات خود را داخل سالنامه چاپ كنند.براي اين منظور راهكارهاي زيادي وجود دارد ازجمله چاپ ترام يا همان لوگوي شركت، چاپ اختصاصي آستر بدرقه و چاپ لت. در اصلاح لت را به صفحاتي مي گويند كه اطلاعات اختصاصي مجموعه شامل معرفي شركت ، محصولات، دستاورد ها، گواهينامه ها و... را يك شركت براي معرفي خود داخل آن چاپ مي كند. از دو جنس تحرير و گلاسه مي توان براي لت داخل سالنامه استفاده كرد. لت  تحرير چون از جنس كاغذ داخلي سالنامه هست بصورت يكدست با صفحات ديگر تركيب مي شود و زيبايي آن هم به همين خاطر است كه اطلاعات با همان رنگ و جنس كاغذ داخلي سالنامه است. تنها ايرادي كه مي توان به اين نوع لت گرفت محدوديت در رنگ هاي چاپي است
نهايتا مي توان لت ها را با بصورت تكرنگ و يا دورنگ چاپ نمود و جنس لت تحرير هم از كيفيت چاپي مي كاهد. در اين روش توصيه نمي شود از عكس هاي رنگي و رنگ بندي هاي زياد استفاده نمود.
اما براي كساني كه مي خواهد عكس هاي با كيفيت محصولات و يا خط توليد خود را داخل لت هاي سالنامه داشته باشند استفاده از لت گلاسه توصيه مي شود. با توجه به جذابيتي كه چاپ 4 رنگ بر روي گلاسه دارد امكان جلب توجه براي استفاده كننده را بالا مي برد. براي هرچه بيشتر كردن اين جذابيت بايد به طراحي و كيفيت چاپ 4 رنگ توجه بيشتري نمود.
برخي توليد كنندگان سررسيد براي زيباتر شدن سالنامه از تصاوير طبيعت و مكان هاي تاريخي استفاده مي كنند و داخل صفحات و ابتداي هر فصل صحافي مي كنند.
نكته اي كه اينجا بايد توجه داشت اين است كه قرار دادن صفحات گلاسه در ابتداي هر ماه و يا هر فصل در صحافي با دستگاه اتوماتيك ترجبحا انجام نمي شود و بيشتر در صحافي نيمه اتوماتيك و دستي امكان پذير است. قبل از تصميم گيري براي اين مورد حتما بايد با توليد كننده در اين زمينه مشورت كنيد كه امكان اين موضوع را دارد يا خير.
چه تعداد صفحات مي توانيم به سالنامه اضافه كنيم؟
به طور كل تا جايي كه عطف سررسيد اجازه مي دهد امكان اضافه كردن صفحات وجود دارد و بسته به نياز مشتري متغير است اما نكته اي كه بايد توجه داشت اين است كه در صحافي دوخت بايد تعداد صفحات ضريبي از 4 (4-8-16-32) باشد و امكان اضافه كردن صفحات مثلا به تعداد 10 صفحه وجود ندارد. در صحافي فنر اين محدوديت وجود ندارد و حتي مي توان يك برگ اضافه كرد.
گرماژ گلاسه استفاده شده در سالنامه عموما 135  و 150 گرم است و توصيه مي شود كه از گرماژ سنگين تر در صحافي دوخت استفاده نشود اين مورد در تعداد صفحات زياد در سررسيد هم صادق است چون سنگين بودن لت گلاسه امكان جدا شدن از آستر و صفحات داخلي را بالا مي برد.
در سالنامه هاي فنري چندان فرقي نمي كند كه چه گرماژي استفاده كنيد و حتي پيشنهاد مي شود از گلاسه هاي سنگين استفاده شود چون ظاهر زيباتر و كيفيت بهتري را به سالنامه مي دهد.
چگونگي صحافي لت هاي گلاسه
در صحافي دوختي فرم لت ها پس از چاپ، توسط دستگاه تا كني تا زده شده و بعد از ترتيب در ابتدا يا انتهاي صفحات داخلي دوخته مي شود. لازم به ذكر است برخي از توليد كنندگان تعداد 4 صفحه لت را با چسب در ابتداي سررسيد اضافه مي كنند و تعداد صفحات بالاتر دوخته مي شود. اضافه كردن لت گلاسه در بين صفحات سالنامه و يا در ابتداي هر فصل يا هر ماه توصيه نمي شود چرا كه اين كار استحكام و كيفيت سالنامه را پايين مي آورد.
صحافي سالنامه هاي فنري
در صحافي پانچ و فنر لت ها پس از چاپ شدن برش خورده و ترتيب ميگردد سپس توسط پانچ سوراخ شده و بهمراه داخلي هاي سررسيد فنر مي شود. در اين نوع صحافي فرقي نمي كند كه چند صفحه و در كجاي سالنامه از لت گلاسه استفاده كنيد. البته ذكر اين نكته مهم است كه هزينه صحافي فنر نسبت به صحافي دوخت بالاتر بوده و بدليل اينكه فنر نياز به جلد بزرگتري نسبت به صحافي دوخت دارد در بيشتر موارد سالنامه هاي با صحافي فنري از ظرافت و زيبايي كمتري نسبت به صحافي دوخت هستند.
لت تحرير حساسيت هاي لت گلاسه را خيلي ندارد و مي توان فرم چاپي را در انتها، ابتدا و يا بين فرم هاي داخلي سررسيد صحافي كرد. اطلاعات مربوط به شركت ، محصولات ، جداول تخصصي و فرم هاي راهنما همگي از مواردي هستند كه مي توان به سالنامه اضافه كرد.
پيشنهاد مي شود از فرم كامل چاپي براي لت تحرير استفاده شود كه از لحاظ كيفيت و استقامت در بهترين حالت دوخته شود. حتما قبل از تصميم گيري در مورد تعداد صفحات لت تحرير با توليد كننده مشورت كنيد و بر اساس تعداد صفحاتي كه در يك فرم چاپي مي توانيد بكار ببريد صفحات خود را طراحي كنيد.