تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چند روش موثر برای مهاجرت به ترکیه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مهاجرت به ترکیه ممکن است یکی از راه‌های رسیدن به آرزوها برای برخی افراد باشد. برخی به قصد تحصیل، برخی برای پیدا کردن کار، سرمایه گذاری، زندگی و ... مهاجرت به ترکیه را انتخاب می‌کنند. در کل مهاجرت و ترک وطن و خانواده یک تصمیم بزرگ و سخت است که برخی با سنجش شرایط و بعضی افراد نیز با دید ظاهر و فرار از مشکلات آن را انتخاب می‌کننداین روزها بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند، ترکیه را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می‌کنند. برخی از دلایلی که باعث شده ترکیه مقصدی برای مهاجرت ایرانیان باشد را در ادامه بیان کرده‌ایم.
 
مهاجرت به ترکیه چه دلایلی می تواند داشته باشد؟
 
ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد:

ترکیه با ایران هم مرز است و دو کشور روابط خوبی با یکدیگر دارند و شما می‌توانید با رانندگی یا پرواز چند ساعته به ایران بیایید و یا از خانواده و دوستانتان برای مسافرت به ترکیه دعوت کنید. به همین مهاجرت به ترکیه باعث احساس دوری و غربت کم‌تری می شود و ارتباط و تعامل با خانواده و نزدیکان همچنان برقرار می‌ماند.

 
[تصویر:  N83196842-72823877.jpg]          

فرهنگ و آداب و رسوم نزدیک ترکیه و ایران:

یکی از دلایلی که مردم پس از مهاجرت به کشور ترکیه احساس غربت و دلتنگی می‌کنند، تفاوت‌‌های فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مبدأ و مقصد است. یکی از نکات قوت مهاجرت به ترکیه برای ایران، شبیه بودن فرهنگ و آداب ایران و ترکیه است؛ شما فرهنگی نزدیک به کشورمان را درآنجا لمس می‌کنید. در ترکیه کم‌تر کسی تفکرات نژاد پرستانه می‌بیند و تمام عقاید و ادیان محترم شمرده می‌شوند. در ماه رمضان جشن‌هایی برگزار می‌شود و مسلمان و مسیحی کنار هم به جشن و پایکوبی می‌پردازند و سنت نذری دادن جریان دارد. با اینکهاکثریت مردم مسلمان در این کشور سنی هستند ولی مساجدی برای مسلمانان شیعه وجود دارد که در ماه محرم مراسم عزا برگزار می‌کنند. مهاجرت به ترکیه برای افراد با عقاید و ادیان گوناگون مناسب است. 


تجارت آزاد در ترکیه:

برخی از ایرانیان به این دلیل مهاجرت به ترکیه را انتخاب می‌کنند که کشوری آزاد از نظر تجارت و سرمایه گذاری است. متأسفانه کشور ما بدلیل تحریم‌های سخت و مشکلاتی از این قبیل شرایط اقتصادی مطلوبی ندارد و تجارت و تولید در وضعیت ایده‌آل نیستند. برخی تاجران ایرانی از حمایت دولت ترکیه برخوردارند و در صنعت و کسب و کار خود بسیار موفق هستند و جزو تجار به نام در زمینه تجارت خود محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانید ترکیه محل اتصال شرق به غرب شناخته می‌شود و به عنوان یک شاه‌راه اروپا را به آسیا متصل می‌کند. بسیاری از کالا‌های کشورهای مختلف از این کانال عبور می‌کنند و از آسیا وارد اروپا می‌شوند. به نظر این دلایل برای مهاجرت بی دغدغه مناسب است و کسانی که می خواهند به ترکیه مهاجرت کنند بهتر است خرید ملک در ترکیه را نیز ببینند.

 
مهاجرت به ترکیه به قصد تحصیل:

شاید مهم‌ترین دلیل ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های آن باشد. دانشگاه‌های ترکیه امروزه رشد علمی و کیفی زیادی دارند و به جایگاه خوبی در میان دانشگاه‌ها و موسسات علمی در جهان رسیده‌اند. همچنین مدارس این کشور نیز دارای استانداردهای جهانی هستند و مکانی مناسب برای تحصیل هستند. در این مدارس علاوه بر مفاهیم آموزشی بر مفاهیم تربیتی و تجربی نیز بسیار تمرکز شده است. به همین دلیل خانواده‌های ایرانی زیادی علاقمندند که فرزندانشان در این کشور تحصیل کنند. 

 
زندگی آرام و بدون دغدغه:

یکی از مهم‌ترین دلایل برخی از افراد برای مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت در ترکیه، زندگی بدون دغدغه است. شما در این کشور با داشتن شغل مناسب و فضایی برای زندگی می‌توانید زندگی روزمره آرامی داشته باشید. در این کشور امنیت شغلی وجود دارد و شما می‌توانید با داشتن درآمد متوسط از پس هزینه‌های زندگی برآیید.

شرایط مهاجرت به ترکیه
 
شرایط مهاجرت، به هدف شما از مهاجرت بستگی دارد.
برای مهاجرت به ترکیه باید هدف مشخصی داشته باشید؛ یعنی این که آیا برای تحصیل می‌روید یا برای تجارت. شاید بخواهید اقامت دائم بگیرید و یا برای زندگی در بازه زمانی کوتاه عازم این کشور باشید. در هر کدام ازاین اهداف برای مهاجرت به ترکیه شرایط خاص نسبت به آن هدف بررسی و ویزای خاص آن نیز صادر می‌شود. برای مثال اگر برای تحصیل به مهاجرت به ترکیه اقدام می‌کنید، مدرک تحصیلی شما بررسی می‌شود و شما باید مدرک زبان ترکیه که با نام تومر (TÖMER) شناخته می‌شود را اخذ نمایید. در قسمت‌های بعدی در مورد انواع راه‌های مهاجرت به ترکیه و شرایط هر کدام توضیح داده‌ایم.

 
[تصویر:  money%20-%20Copy%201.jpg]
 
هزینه مهاجرت به ترکیه
 
هزینه مهاجرت به ترکیه و اقامت در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها کم‌تر است.
همانگونه که اهداف مهاجرت به ترکیه می‌تواند مختلف باشد، هزینه مهاجرت نیز نسبت به آن هدف تغییر خواهد کرد. اگر شما برای تحصیل در دانشگاه به این کشور مهاجرت می‌کنید باید در آزمون‌های ورودی شرکت کنید و دانشگاه‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارند. در کنار آن‌ها هزینه‌هایی چون اجاره پانسیون یا خانه، هزینه خورد و خوراک و شهریه دانشگاه نیز وجود دارد که وابسته به دانشگاه و شهری که در آن تحصیل می‌کنید، متفاوت است. اگر دلیل شما برای مهاجرت به ترکیه تجارت است، هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بستگی به معامله و نوع خرید و فروش شما دارد.
اگر هنگام تصمیم‌گیری در مورد مهاجرت به ترکیه از یک مجموعه معتبر برای این کار راهنمایی بگیرید می‌توانید از صرف هزینه‌های اضافه پیشگیری کنید. خبر خوبی وجود دارد و این است که هزینه های اقامت در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کم‌تر است. برای اقامت در این کشور باید هزینه‌هایی چون هزینه خاک، کارت اقامت، هزینه نوتر، دریافت تکست نامبر، بیمه،  تشکیل پرونده و ایاب و ذهاب است که در ۲۰۱۹ حدود هزار تا هزار و پانصد لیر حساب شده است. 

شرایط اقتصادی ترکیه
 
ترکیه از ثبات اقتصادی خوبی برخوردار است.
کسی که قصد مهاجرت به ترکیه یا هر کشور دیگر را دارد باید از اقتصاد آن کشور اطلاعات کافی داشته باشد. واحد پول ترکیه لیر است و مهم‌ترین منبع درآمد این کشور صنعت گردشگری آن است. ترکیه کشوری مدرن– سنتی است و به دلیل وجود بناهای تاریخی فراوان و همچنین منطق طبیعی بسیار زیبا، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است. به طوری که سالانه حدود ۴۰ میلیون توریست از این کشور بازدید می‌کنند و در آن به گردش می‌پردازند. همچنین صنعت کشاورزی این کشور بسیار گسترده بوده و حدود ۳۵٪ از نیروی کار کشور ترکیه در اینصنعت مشغول به کار هستند. بیشترین تولیدات کشاورزی ترکیه کتان، زیتون و تنباکو است. همچنین صنعت پوشاک ترکیه نیز بسیار پررونق است ومجموعه‌های مد بسیاری در آن فعالیت می‌کنند. از دیگر صنایع این کشور می‌توان تولید تجهیزات، مواد اولیه و حمل و نقل بین المللی را نام برد.
 
[تصویر:  turkey.jpg]
 
خرید ملک از راه های مهاجرت به ترکیه
 
خرید ملک یکی از راه‌های اخذ اقامت در ترکیه است.
خرید ملک در  ترکیه  به دلیل رشد اقتصادی آن یک سرمایه گذاری امن و مطمئن استو همچنین می‌تواند به گرفتن اقامت شما نیز کمک کند. طبق قانونی که در سال ۲۰۱۵ در ترکیه تصویب شده کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه دارند می‌توانند با خرید ملک یا املاکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار اقامت این کشور را دریافت کند. با توجه به قانونی که در سال ۲۰۱۲ در کشور ترکیه تصویب شد،اتباع خارجی می‌توانند به خرید ملک تجاری، مسکونی و یا اراضی کشاورزی اقدام کنند به شرطی که از ۳۰ هکتار بیشتر نباشد و نزدیک مناطق نظامی قرار نگیرد. شما با خرید ملک اقامت یک ساله این کشور را دریافت کرده در صورتی که بعد از یک سال هنوز صاحب ملک در ترکیه باشید، اقامت شما یک سال دیگر تمدید می‌شود و پس از گذشت ۵ الی ۸ سال از خرید، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید.
البته باید به خاطر داشته باشید که اصولی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، نمی‌توانید ملک خود را نگه دارید. در ادامه برخی از قوانین خرید ملک در ترکیه را معرفی کرده ایم
[list]
[*]دولت ترکیه دوسال به شما فرصت می‌دهد تا فعالیت خود را در ملک خریداری شده آغاز کنیدو اگر ملک شما بدون کاربرد باقی بماند، خرید باطل می‌شود.
[*]در دست نداشتن پایان کار برای اراضی تجاری و مسکونی که اقدام به ساخت و ساز در آن کرده‌اید، باعث ابطال خرید شماست.
[*]همچنین اگر ملک خریداری شده مورد تأیید وزارت و سازمان مربوطه قرار نگیرد، خرید شما باطل است.
[/list][تصویر:  Turkey.jpg]

اقامت از طریق اجاره ملک نیز می‌تواند راهی برای مهاجرت به ترکیه باشد. این نوع اقامت با نام اقامت توریستی شناخته می‌شود و آسان‌ترین و بی دوام‌ترین نوع اقامت است. با اجاره ملک طبق توافقی که بین دو کشور ایران و ترکیه انجام گرفته شما می‌توانید به مدت ۳ ماه (۹۰ روز) در ترکیه بمانید و اگر در طول این دوره اقامت کوتاه مدت نگیرید، باید خاک ترکیه را ترک کنید. پس از دریافت اقامت پلیس از مکان اقامت شما بازدید خواهد کرد تا مطمئن شود که در آنجا مستقر هستید و در صورت تغییر مکان باید به دولت ترکیه اطلاع دهید. پس از اتمام سه ماه موظف به ارائه کارت اقامت یا ترک خاک ترکیه هستید.
شرایط و هزینه زندگی در ترکیه
 
افراد با داشتن کار می‌توانند یک زندگی معمولی در ترکیه داشته باشند.
مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مهاجرت به ترکیه یا کشوری دیگر در نظر گرفت، هزینه زندگی در آن است. هزینه اولیه مهاجرت به ترکیه هزینه بلیط و عوارض و... استو بسته به زمان اقدام متغیر می‌باشد؛ ولی هزینه زندگی برای هر فرد متناسب با سبک زندگی، میزان درآمد، شهر و منطقه‌ای است که در آن ساکن می شود.همچنین در صورت تحصیل، هزینه دانشگاه هم می‌تواند متغیر باشد ولی متوسط هزینه زندگی در ترکیه در سال ۲۰۱۹ ماهانه ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیر، معادل ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار تخمین زده شده است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در مهاجرت به ترکیه با آن روبرو شوید، مسئله زبان می‌باشد. مردم این کشور زبان انگلیسی را به خوبی بلد نیستند و توانایی و تمایل برای صحبت کردن به این زبان را ندارند. به خاطر داشته باشید که تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند برای شما نقطه‌ قوت باشد و کمک کند از این راه کسب درآمد کنید. برخی از ایرانیان بعد از مهاجرت به ترکیه از طریق دانش زبان انگلیسی خود به کسب درآمد در این کشور پرداخته‌اند و به عنوان مدرس یا مترجم فعالیت می‌کنند. از مشاغلی که امروزه بعنوان شغلی مناسب برای مهاجرین به ترکیه شناخته می‌شوند می‌توان به تدریس زبان، آرایشگری، هتلداری و مهمانداری اشاره کرد.
انواع راه‌های مهاجرت به ترکیه
 
برای مهاجرت به ترکیه راه‌های متعددی وجود دارد.
همانطور که گفته شد مهاجرت به ترکیه راه‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید از طریق آنها اقدام کنید وانتخاب در بین این راه‌ها بسته به هدف و شرایط شما دارد. این کشور می‌تواند مقصدی برای تجارت، سرمایه گذاری، کار در شرکت‌های بین المللی، فعالیت در صنایع مختلف و تحصیل باشد.
[تصویر:  masir%20(1)%20-%20Copy%201.jpg]
مهاجرت به ترکیه برای کار
راه‌های مختلفی برای کار در ترکیه وجود دارد. می‌توانید توسط یک کارفرما در ترکیهاستخدام شده و دعوت نامه دریافت کنید. سپس اقامت یک ساله بگیرید که در صورت ادامه کار تمدید خواهد شد. راه دیگر مهاجرت به ترکیه از طریق کار این است که از کنسولگری ترکیه اجازه کار دریافت کنید و پس از اخذ اجازه به مدت یک سال و طبق قرارداد می‌توانید در مکانی تعیین شده به حرفه خاص بپردازید. در صورت تمایل به کار بعد از یک سال شما باید مجددا درخواست اجازه کار دهید و اقامت شما تا دوسال دیگر تمدید خواهد شد. البته این کار باید ۱۵ روز قبل از اتمام اقامت یک ساله شما باشد.
مهاجرت برای تحصیل
برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه ابتدا باید از دانشگاهمورد نظر خود نامه پذیرش دریافت کنید تا بتوانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه دارید باید در آزمون‌های یوس و تومر شرکت کرده و نمره قابل قبولی بگیرید.
 
[تصویر:  turkey%20immigration.jpg]
مهاجرت از طریق ازدواج
مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج با فردی ترک نیز امکان پذیر است. در این حالتمتقاضیان ویزای اقامت خانواده (FRP) را اخذ می‌کنند و برای اینکار شما باید مدارک مختلفی مانند سند ازدواج، گواهی مبتنی بر عدم سوء پیشینه و پاسپورت و رابه همراه داشته باشید. ویزای اقامت شامل فرزندان و بستگان درجه یک متقاضی نیز می‌شود. مدت اعتبار این نوع ویزا ۳ سال می‌باشد و هزینه اخذ آن ۷۲ لیر است.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
اولین ایده برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری خرید ملک است که در قسمت‌های قبلی به صورت کامل در مورد آن توضیح داده شد. به خاطر داشته باشید که سرمایه گزاری در سایر زمینه‌ها ریسک بیشتری دارد و باید جوانب مختلف آن بررسی شود. سرمایه گذاری‌هایی چون سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی، خرید سهام، خرید اوراق قرضه وابسته به دولت، همکاری با شرکت‌های سرمایه گذار به عنوان مثال شرکت‌‌های سرمایه املاک و کارآفرینی راه‌هایی برای دریافت اقامت ترکیه برای شما و خانواده‌تان محسوب می‌شود. منبع= wtthome
خیلی عالی و مفید. وبسایت wtthome هم یلی عالی بود واقعا کسی می خواد در رابطه با ترکیه و اقامت ، تحصیل ، خرید ملک و ... بدونه میتونه ازینجا کمک بگیره
برای مهاجرت به ترکیه بهتره که یک وکیل مهاجرت به ترکیه در ایران داشته باشیم یا در همون کشور؟
به نظر شما ارزشش رو داره آدم برای تحصیل در ترکیه اقدام بکنه؟ آیا کسی اینجا تجربه مهاجرت تحصیلی به ترکیه داره؟ لطفا اگر میتونید بنده رو راهنمایی کنید. ممنون
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт