تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آموزش قدم به قدم ساخت اکانت جيميل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آموزش تصويري نحوه ساختن جيميل و اکانت گوگل

در دنياي حال حاضر اينترنت يکي از نياز هاي مهم براي هر شخص داشتن يک راه ارتباطي است و ايميل و يا همان ادرس الکترونيکي از متداول ترين راه هاي ارتباطي جهان شناخته شده است . مي توان ساخت جيميل را بهترين گزينه براي داشته يک ايميل مناسب دانست. تقريبا مي توان گفت براي ورود به اکثر سايت ها و اپليکيشن ها کاربر بايد يک ايميل شخصي داشته باشد. در خيلي از ادارات و سازمان ها استفاده از ايميل به عنوان راه حلي براي انجام مکاتبات اداري و رسمي رايج شده است. خيلي از کسب و کار ها از ايميلي به عنوان راه ارتباطي استفاده مي کنند و همچنين جذب نيرو و دريافت رزومه از طريق اکانت ايميل ( ادرس الکترونيکي ) انجام مي شود. اکنون که با اهميت بالاي يک حساب الکترونيکي اشنا شديد سوالي که ايجاد مي شود اين است که ايا ايميلي براي خود داريد؟ ساخت ايميل جديد کار بسيار ساده اي است ، در اين مقاله ياد مي گيريم که چگونه جيميل و يک اکانت گوگل بسازيم .

آشنايي با ويژگي هاي جيميل
- ليست وظايف
- تاييد دو مرحله اي
- اشتراک گذاري تقويم
- ارسال گروهاي ايميل
- تغيير پس زمينه جيميل
- مسدود کردن پيام
- کليد هاي ميانبر
- پاسخ گوي اتوماتيک
- برجسب گذاري براي پيام
- جست و جوي پيشرفته
- برچسب هاي رنگي
- افزودن مخاطبين
- استفاده از قالب بندي
آنچه که در اين مقاله براي ساخت جيميل و اکانت گوگل آموزش خواهيد ديد به سه قسمت تقسيم مي شود :
1- مزاياي ساختن جيميل
2- ساختن جيميل جديد ( مرحله به مرحله )
3- نحوه ورود و خروج به اکانت جيميل
4- نحوه فعالسازي تاييد دو مرحله اي گوگل

 مزاياي ساخت اکانت جيميل
پيشنهاد مي کنم اگر اکانت جيميل نداريد همين الان دست به کار شويد و ايميل خود را بسازيد . بايد در ابتدا اين را ذکر کنيم که با ساختن جيميل به خيلي از خدمات ديگر از گوگل مي توانيد دسترسي پيدا کنيد ( مانند گوگل درايو ، يوتيوب و ... )
 براي آشنايي با مزاياي ارتباط از روش ساختن جيميل و اکانت گوگل به چند مورد اشاره مي کنيم :
- برقراري ارتباط بدون محدوديت زماني و مکاني
- امکان ارسال فايل در ايميل ( به صورت پيوست )
- تبادل پيام با سرعت بسيار بالا
- امنيت در دريافت و ارسال پيام
- فضاي تقريبا نامحدود براي ارسال و دريافت پيام
- در دسترس بودن هميشگي ( هر جا با هر وسيله و در هر زمان )
- حفظ تاريخچه گفت و گو ها و ثبت مکالمات
- ارسال به صورت تقريبا رايگان

آموزش ساخت جيميل و اکانت گوگل
قدم اول : ايجاد حساب براي ساخت اکانت گوگل
براي شروع ساختن جيميل در ابتدا بايد وارد سايت gmail.com ( google.com/gmail‌ ) شده و مانند تصوير زير روي دکمه " ايجاد حساب " کليک کرده تا يک جيميل و اکانت گوگل بسازيد .
در صورت انگليسي بودن زبان صفحه بايد روي گزينه ي " Create an account‌‌ "  کليک کنيد .
 [تصویر:  gmail1.jpg]

قدم دوم : فرم اوليه ثبت نام جيميل
بعد از کليک بر قسمت ايجاد حساب ، فرم ثبت نام را مشاهده خواهيد کرد. اگر صفحه ساخت جيميل و اکانت گوگل شما انگليسي زبان است و بخاطر اينکه آموزش به صورت فارسي تنظيم شده است براي راحت تر پرداختن به اموزش بهتر است زبان را به فارسي تغيير دهيد .( مانند تصوير )
 [تصویر:  gmail2.jpg]

در تصوير واضح است که اين فرم اطلاعات اوليه اي جهت ساخت جيميل و اکانت گوگل مي خواهد که هر قسمت را به تفکيک توضيح خواهيم داد .
 [تصویر:  gmail3.jpg]
1- نام و نام خانوادگي خود را در اين قسمت بايد وارد کنيد .
2- اين قسمت براي وارد کردن آدرس ايميل انتخابي شما است ( دقت کنيد که اين ادرس نبايد قبلا توسط فردي ديگر ثبت شده باشد و در ادرس ايميل فقط مجاز به استفاده از حرف ، عدد و نقطه هستيد . )
3- اين قسمت جهت وارد کردن رمز عبور است و در فرم بعد بايد به منظور تاييد مرز عبور خود را مجدد وارد کنيد . رمز عبور بايد حداقل از هشت کاراکتر که شامل حرف ، عدد و نماد تشکيل شود . در غير اين صورت پيغام خطا داده مي شود .

قدم سوم : وارد کردن اطلاعاتي که براي بازيابي حساب جيميل ضروري است
در اين مرحله اطلاعاتي را مانند شماره تلفن بايد وارد کرد ، به منظور امنيت حساس و قابليت بازيابي رمز جيميل زمان فراموشي رمز. اين قسمت را نيز به تفکيک از يکديگر براي شما شرح خواهيم داد . ( به اين نکته توجه داشته باشيد که وارد کردن شماره همراه صحيح بسيار واجب بوده و به عنوان امنيت هرچه بيشتري اکانت گوگل شما مورد استفاده قرار ميگيرد و بعدا اگر به هر دليلي اکانت شما مورد هک قرار بگيرد و يا شما رمز جيميل خود را فراموش کنيد از طريق همين شماره همراه به راحتي مي توانيد اکانت خود را بازگرداني کنيد.)
 [تصویر:  gmail4.jpg]
1- در اين قسمت از ساختن جيميل بايد شماره همراه خود را وارد کنيد که در صورت فراموشي رمز از طريق شماره همراه خود مي توانيد حساب کاربري را بازيابي کنيد.
2- اگر ايميل ديگري براي بازيابي داريد ، آن را در کادر وارد کنيد. ( اين مورد را هم به شما توصيه ميکنيم حتما انجام دهيد که اگر به هر دليلي پسوورد خود را فراموش کرديد و يا اکانت شما مورد هک قرار گرفت به سادگي از طريق اين ايميل بتوانيد اکانت گوگل خود را بازگرداني کنيد.)
3- در اين قسمت بايد تاريخ تولد خود را به ميلادي وارد کنيد . درست پر کردن اين بخش از ساخت جيميل الزامي است.
4- نوع جنسيت خود را وارد کنيد .
قدم چهارم : تاييديه شماره همراه
 اين مرحله براي به تاييد رساندن شماره موبايلي است که در مرحله قبل وارد کرديد. در اين قسمت بعد از وارد کردن شماره موبايل و زدن دکمه ارسال ، کد تاييد براي شما ارسال خواهد شد که بايد در کادر وارد کنيد و روي تاييد کليک کنيد .
 [تصویر:  gmail5.jpg]
قدم پنجم : قوانين گوگل
اين مرحله براي اشنايي با شرايط خدمات گوگل و همچنين خط مشي حريم خصوصي و ... به شما توضيح داده شده است که با زدن گزينه " موافقم " موافقت خود را اعلام مي کنيد .

 [تصویر:  gmail6.png]

به همين راحتي کار ساخت اکانت جيميل و اکانت گوگل به پايان رسيد. در مرحله آخر بعد از زدن گزينه موافقم وارد حساب کاربري جيميل جديد خود مي شويد .

نحوه ورود و خروج به اکانت جيميل
بعد از ساخت جيميل به صورت اتوماتيک وارد اکانت جيميل خود مي شويد. براي خارج شدن از جيميل بايد روي شکل دايره اي که اول اسم شما روي آن به اختصار نوشته شده کليک کرده و سپس در منوي باز شده روي خروج از سيستم کليک کنيد .
براي ورود به جيميل در نوار ادرس Gmail.com را وارد کرده و اين بار روي گزينه ورود به سيستم کليک کنيد . ادرس جيميل خود را وارد نموده و روي دکمه بعدي کليک کنيد .
[تصویر:  gmail7.jpg]

 نحوه فعالسازي تاييد دو مرحله اي گوگل براي ساختن جيميل
براي فعالسازي تاييد دو مرحله اي گوگل به عنوان يکي از بهترين موارد امنيتي اکانت گوگل محسوب مي شود ، شما ابتدا بايد وارد مروگر خود شويد و از طريق آيکون در بالا سمت راست مروگر روي عکس کليک کرده و بر روي My Account کليک کرده تا وارد فضاي مديريتي اکانت گوگل خود شويد.
در مرحله بعد ، طبق عکس زير بر روي گزينه مشخص شده کليک کنيد.
[تصویر:  google.png]
در مرحله بعد بر روي گزينه step verification کليک کرده تا وارد صفحه بعدي شويد . در اين صفحه بر روي گزينه get started کليک کنيد. در اين مرحله براي امنيت بيشتر رمز عبور شما را درخواست مي کند. با وارد کردن رمز عبور و کليک بر روي گزينه Next وارد مرحله مي شويد. در اين مرحله از شما شماره همراه درخواست مي کند که با وارد کردن شماره همراه خود پيغامي بر روي گوشي شما ارسال و کد تاييد را در گوگل وارد کرده تا گوگل شماره همراه شما را تاييد کند.
و در انتها پس از اتمام فرآيند فعال سازي تاييد هويت 2 مرحله اي، ايميلي براي شما ارسال مي گردد که اطلاعاتي در مورد اين ويژگي داده مي شود.
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru