تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام کتاب درسی پایه دوازدهم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Twelfth-grade-text-book-registration.jpg]
نقل‌قول: سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
استان تهران: 9092305538 سراسر کشور: 9099071647

 
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید
امروزه اکثر خریدها و سفارشات از طریق اینترنت انجام می شود که ثبت نام کتب درسی دانش آموزان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. همان طور که می دانید، ثبت نام و توزیع کتب درسی متوسطه دوم (از دهم تا دوازدهم) مانند دیگر مقاطع از طریق سامانه “توزیع و فروش مواد آموزشی” انجام می گیرد. متقاضیان از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی مدارس، می توانند با آگاهی از نحوه ثبت نام کتاب های درسی و با پرداخت هزینه ای مشخص، برای دریافت کتب درسی پایه مورد نظر نام نویسی کنند.
در صورت عدم قبولی دانش آموز در پایه تحصیلی فعلی، در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.
زمان ثبت نام کتاب درسی پایه دوازدهم 99 – 1400
نام نویسی کتب درسی مدارس هر ساله در بازه زمانی مشخصی انجام می شود که ضروری است دانش آموزان با توجه به پایه تحصیلی خود و در زمان مقرر، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. همچنین کسانی که طی زمان تعیین شده برای سفارش کتب درسی پایه دوازدهم، موفق به ثبت خرید خود نشوند، می توانند در مهلت اعلام شده توسط سازمان مربوطه سفارش خود را تمدید کنند. قابل ذکر است که ثبت نام دانش آموزان تاریخ دقیق نام نویسی و اصلاح سفارش کتب درسی پایه دوازدهم برای سال تحصیلی 99 – 1400 در جدول زیر برای شما عزیزان قرار گرفته شده است.
تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی پایه دوازدهم 99 – 1400 
فعالیت 
زمان شروع 
زمان پایان 
ثبت سفارش گروهی و فردی (عادی و استثنایی)
24 فروردین ماه 99
23 خرداد ماه 99
اصلاح سفارش
4 مرداد ماه 99
2 شهریور ماه 99
امکان تمدید سفارشات کتب درسی برای پایه دوازدهم و دیگر پایه ها تا تاریخ 31 مرداد ماه سال 99 وجود دارد، بنابراین اگر به هر دلیلی نتوانستید در نام نویسی کتاب درسی شرکت کنید، می توانید در مهلت تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش کشور سفارشات خود را ثبت نمایید.
مراحل ثبت نام کتاب درسی پایه دوازدهم 99 – 1400
برای نام نویسی کتب درسی می توان از دو شیوه گروهی و فردی اقدام کرد که برای ثبت سفارش به صورت گروهی، تنها مدارس می توانند اقدام کنند. بنابراین اگر نتوانستید از طریق روش فردی سفارش خود را ثبت نمایید، می توانید با اطلاع دادن به مدرسه کتاب های درسی را به شکل گروهی و از طریق مدیر مدرسه سفارش دهید. در متن زیر مراحل ثبت نام گروهی و فردی برای شما آورده شده است.
مراحل روش فردی ثبت نام کتاب درسی پایه دوازدهم
در این روش، والدین می توانند جدا از مدرسه به ثبت سفارش کتب درسی پایه دوازدهم اقدام نمایند اما بایستی توجه کنند که تحویل کتاب ها بر عهده مدرسه می باشد. مراحل ثبت نام فردی کتاب درسی پایه دوازدهم به شکل زیر می باشد:
[list=1]
[*]ابتدا وارد سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com شوید.
[*]برای ورود به سامانه باید نام کاربری (کد ملی دانش آموز) و رمز عبور (6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز) را وارد نمایید. با وارد کردن این اطلاعات می توانید به پنل کاربری خود دسترسی پیدا کنید.
[*]بعد از ورود به سامانه، مشخصات دانش آموز، پایه تحصیلی، نام مدرسه و قیمت کتب درسی را مشاهده می کنید. پس از تایید اطلاعات موجود، می توانید ثبت نام کتاب درسی را آغاز کنید.
[*] اطلاعات پستی مدرسه محل تحصیل از جمله شهر، استان، کدپستی و غیره را درج نمایید.
[*]حال بایستی شماره تلفن والدین و یا دانش آموز را در این صفحه ثبت کنید.
[*]در این مرحله نوبت به انتخاب بسته مورد نظر می رسد که باید متناسب با رشته و سال تحصیلی آن را انتخاب کنید.
[*]در پایان نیز باید هزینه کتاب درسی را از طریق کارت بانکی عضو شتاب پرداخت نمایید.
[*]در صورتی که فرآیند خرید به درستی انجام شود، می بایست بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید و در غیر این صورت، بر روی گزینه “لغو سفارش” کلیک نمایید تا به صفحه پرداخت باز گردید.
[*]هنگامی که ثبت سفارش شما تکمیل شد، می توانید از طریق سامانه پیگیری پستی و شماره مرسوله، از وضعیت سفارش خود با خبر شوید.
[/list]مراحل روش گروهی ثبت نام کتاب درسی پایه دوازدهم
مدارس می توانند از طریق سامانه سناد دانش آموزی به سامانه فروش و توزیغ مواد آموزشی دسترسی پیدا کنند و سفارش گروهی دانش آموزان را ثبت نمایند. توجه داشته باشید که والدین تنها باید مطابق با قیمت نوشته شده در پشت جلد کتاب، هزینه ثبت نام کتب درسی را پرداخت کنند چرا که گرفتن هر گونه وجه اضافه پیگرد قانونی خواهد داشت. مراحل ثبت نام گروهی کتاب درسی پایه دوازدهم به ترتیب زیر می باشد:
[list=1]
[*]ابتدا وارد سامانه سناد به نشانی snd.medu.ir شوید و بر روی بخش “ثبت نام کتاب های درسی” کلیک نمایید.
[*]از گزینه های سمت راست، گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” را انتخاب نمایید و بر روی “ورود به سامانه فروش” کلیک کنید.
[*]سپس بر روی گزینه “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” کلیک نمایید و پایه تحصیلی و رشته مورد نظر را انتخاب کنید.
[*]توجه داشته باشید که تیک گزینه “ندارد” را از بخش “وضعیت سفارش” انتخاب کنید تا تنها لیست دانش آموزانی که سفارشی برای آن ها ثبت نشده، نمایش داده شود و در انتها “جستجو” را بفشارید.
[*]در این قسمت باید برای تمام دانش آموزان، شماره موبایلی ثبت گردد تا پیامک اتمام فرآیند ثبت سفارش، برای اولیای دانش آموزان ارسال شود. همچنین لازم است بر روی گزینه “به روز رسانی” کلیک نمایید و گزینه “ثبت سفارش گروهی” از منوی سمت راست انتخاب کنید.
[*]در این مرحله، دوباره پایه تحصیلی و رشته متناسب را برگزینید و بر روی عبارت “جستجو” کلیک کنید.
[*]جهت ثبت سفارش برای هر کدام از دانش آموزان، تیک گزینه “بلی” را جلوی اسم آن ها فعال نمایید.
[*]در این مرحله نیز باید اطلاعاتی مانند مذهب، زبان و شماره تلفن همراه مدیر مدرسه را وارد نموده و کلید “ثبت سفارش” را بفشارید.
[*]حال قیمت کل سفارش برای شما نمایش داده می شود که بایستی از طریق درگاه بانکی مورد نظر، وجه مورد نظر را پرداخت نمایید.
[*]در مرحله آخر نیز سامانه شماره سفارش گروهی و شماره پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است این اطلاعات را تا زمان دریافت کتب درسی مورد نظر، نزد خود نگه دارید.
[/list]اگر دانش آموز در سال تحصیلی جاری در سامانه سناد دانش آموزی ثبت نام نکرده باشد، باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نماید تا هنگام ثبت اطلاعات لازم، دچار مشکل نشود. قابل ذکر است که مطابق با تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی، توزیع کتاب ها در مدارس از هفته دوم شهریور ماه شروع می گردد که تحویل آن ها به دانش آموزان بر عهده مدرسه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام کتاب های درسی می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.
برای عضویت در کانال (مدارس) کلیک کنید
آخرین اخبار و اطلاعیه های مدارس کشور

 ورود به کانال
نقل‌قول: سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
استان تهران: 9092305538 سراسر کشور: 9099071647

 
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک نمایید
سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع: ثبت نام کتاب درسی پایه دوازدهم