تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دستگاه پرکن مایعات غلیظ | قیمت و مشخصات
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دستگاه پرکن مایعات غلیظ


[تصویر:  %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9...%D8%B8.jpg]


مایعاتی که دارای ویسکوزیته زیادی هستند جزو دسته ی مایعات غلیظ محسوب میشوند.در یک تعریف ساده ، ویسکوزیته یا گرانروی مقاومت ماده در برابر جاری شدن است. به دلیل این ویژگی برای پر کردن این جور مایعات می بایست از دستگاه پر کن مایعات غلیظ استفاده نمود.

موادی همچون گریس ، روغن های شیمیایی با غلظت زیاد، شیره ،عسل و مربا نمونه هایی از مایعات با گرانروی زیاد هستند که برای بسته بندی آنها نیاز به پر کن مایعات غلیظ است.پر کردن اینگونه مایعات از حساسیت خاصی برخوردار است.زیرا مقدار تنظیمات اشتباه یا حتی طراحی اشتباه در مکانیسم پر کردن موجب خطاهای غیر قابل قبول میگردد.بر خلاف پر کن مایعات رقیق که با کمک سیستم ثقل و وزن خود مایع پر کردن انجام میگرفت، در دستگاه پر کن مایعات غلیظ در مرحله ی اول بهترین مکانیسم سیلندر پیستون میباشد. البته برای این کار مکانیسم های دیگری هم وجود دارد.

دستگاه پرکن مایعات رومیزی  و سیستم کارکرد آن پنوماتیک می باشد این دستگاه برای مایعات غذایی مانند عسل ٬ سمنو ٬ کرم کنجد ٬ شکلات صبحانه ٬ شیره خرما ٬ انواع روغن خوراکی مایع و همچنین مایعات شیمیایی مورد استفاده می باشد . این دستگاه برای مایعاتی همچون وازلین و گیریس که بعد از سرد شدن میبندند مجهز به گرمکن و میکسر هم طراحی و ساخته شده است.

منبع https://khedrimachine.com/
دستگاه پرکن مایعات غلیظ از سری ماشین آلات پرکن است که برای پر کردن و انتقال مایعات غلیظ یا مایعاتی که ویسکوزیته بالایی دارند (مقاومت آنها برای جاری شدن زیاد است)، در صنایع بسته بندی کاربرد دارد.

نام این دستگاه احتمالا شما را به یاد غلظت روغن و یا مواد ژله ای می‌اندازد. در مایعاتی که دارای چگالی یا غلظت بالا هستند، از پرکن مایعات غلیظ استفاده می‌شود. تفاوت پرکن مایعات غلیظ با پرکن مایعات رقیق به علت عدم استفاده از نیروی جاذبه برای عملیات تزریق است. از نمونه‌ مایعات غلیظ می‌توان: ژل خوراکی ، انواع شربت‌های غلیظ ، کنسانتره‌ها و روغن های گوناگون نام برد.

منبع:
پرکن مایعات غلیظ کیان صنعت