تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: PHP برای چه ساخته شده است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پردیس فناوری کیش _طرح مشاوره متخصصین صنعت ومدیریت _دپارتمان فناوری اطلاعات وارتباطات

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که PHP مخفف چیست و با آن چه چیزهایی می‌توانید بسازید. اگر  در پی اچ پی تازه‌کار هستید، این مقاله به شما در درک اصول کمک می‌کند.
PHP چیست؟

پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی متن‌باز است که بیشتر برای ساخت برنامه‌های مبتنی بر وب استفاده می‌شود. شما می‌توانید از پی اچ پی برای ساختن طیف گسترده‌ای از برنامه‌هایی استفاده کنید که ممکن است از یک وبسایت و وبلاگ شخصی تا برنامه‌هایی در سطح گسترده سازمانی باشد.
اگر می‌خواهید از پی اچ پی به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت سرور استفاده کنید، باید آن را با یک وب سرور پیکربندی کنید. برای سیستم عامل‌های مشابه یونیکس، آپاچی و ان جینکس که محبوب‌ترین سرورهای وب هستند. از طرف دیگر، Microsoft IIS یک انتخاب محبوب برای سرورهای مبتنی بر ویندوز است. هنگام انتخاب یک پایگاه داده برای وبسایت‌های پی اچ پی، MySQL یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است.


PHP برای چه ساخته شد؟

PHP مخفف Hypertext Preprocessor است. این یک علامت اختصاری بازگشتی است، بنابراین اولین "P" در واقع مخفف PHP است! اگرچه در اصل به معنای ابزار صفحه شخصی بود. در سال ۱۹۹۴ توسط راسموس لردورف ایجاد شد.

[font=Vazir, sans-serif]طبق اسناد رسمی PHP:[/font]

PHP (مخفف بازگشتی برای PHP: Hypertext Preprocessor) یک زبان برنامه نویسی متن‌باز است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خصوص برای توسعه وب مناسب است و می‌تواند در HTML استفاده شود.

پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی سمت سرور (back-end) است، بنابراین کدی که در فایل پی اچ پی نوشته شده است، روی سرور اجرا می‌شود. موتور پی اچ پی در وب سرور تمام کدهای نوشته شده در پی اچ پی را به HTML تبدیل می‌کند و صفحه وب نتیجه فقط شامل کد HTML در هنگام ارسال برای کاربر در مرورگر می‌باشد.


[font=Vazir, sans-serif]چیزهایی که می‌توانید با PHP بسازید[/font]
[font=Vazir, sans-serif]همانطور که قبلاً نیز گفتیم، پی اچ پی یکی از محبوب ترین زبان‌های اسکریپت برای ایجاد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مبتنی بر وب است. در واقع، پی اچ پی توسط ۷۸٪ کل وبسایت‌ها را شامل می‌شود![/font]
[font=Vazir, sans-serif]بیایید به نوع برنامه‌هایی که می‌توانید با پی اچ پی بسازید نگاهی بیندازیم:[/font]

[list]
[*]وبلاگ‌ها

[*]سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)

[*]سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

[*]سیستم عامل‌های تجارت الکترونیکی

[*]بازارهای B۲B

[*]وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی

[*]برنامه‌های پردازش رسانه

[*]و موارد دیگر

[/list][font=Vazir, sans-serif]اگر در مورد برنامه نویسی پی اچ پی جدی هستید، تعداد زیادی فریمورک آماده پی اچ پی در بازار موجود است. فایده استفاده از این نوع فریمورک‌ها این است که شما مجبور نیستید هر بار که می‌خواهید یک ویژگی را ایجاد کنید، چرخ را دوباره اختراع کنید و از قبل در این چارچوب تعبیه شده است. آن‌ها زمان کلی توسعه شما را کاهش می‌دهند، زیرا لازم نیست کدنویسی تکراری را برای آنچه در حال حاضر موجود است انجام دهید.[/font]
source:roocket.ir