تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درد مفصل و بيماريهايي كه با آن مرتبط است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
گاهي درد مفاصل از بيماري هاي ديگري خبر مي دهد و بايد جدي گرفته شود:
مهمترين علل درد مفصل ي عبارتند از :
تاندنيت : التهاب تاندون يا زردپي هاي اطراف مفاصل كه به آن تاندنيت Tendinitis هم ميگويند موجب بروز دردي ميشود كه به علت نزديكي آن به مفصل در بسياري اوقات در خود مفصل احساس ميشود.
آرتريت : التهاب مفصل يا آرتريت ميتواند به علت بيماري هاي خود ايمني و ايجاد روماتيسم (مانند روماتيسم مفصلي، اسپونديليت انكيلوزان، لوپوس)، به علت عفونت مفصل و يا به علت استئوآرتريت يا آرتروز ايجاد شود. بيماري هاي متابوليك مانند نقرس هم ميتوانند موجب التهاب مفصل شوند. در آرتريت مفصل دردناك و متورم شده و دچار خشكي و محدوديت حركت و در مواردي، تغيير شكل ميشود.
بورسيت : التهاب بورس هاي اطراف مفاصل ميتواند موجب بورسيت شود. اين التهاب دردي را ايجاد ميكند كه در مفصل احساس ميشود.
كشيدگي رباط : رباط يا ليگامان هاي اطراف مفاصل ميتوانند به علت دررفتگي هاي مفصلي و يا قرار گرفتن مفاصل در وضعيت هاي نامناسب دچار كشيدگي شوند و اين كشيدگي ميتواند دردي را ايجاد كند كه در خود مفصل احساس ميشود.
مشكلات بيومكانيك مفصل : اشكالاتي در شكل مفصل و يا اشكال در كاركرد رباط هاي صليبي، منيسك، رباط ها و عضلات اطراف مفصل، كندرومالاسي كشكك و بسياري عوامل ديگر ميتوانند موجب درد مفصل شوند.
دلايل ترسناك درد مفصل
درد مفصل در برخي موارد ممكن است به دلايل مهم ديگري باشد. از جمله اين دلايل اين موارد هستند:
درد مفصل زانو نشانه چيست؟
اگر جايي از بدنتان زخمي شود و آن را به خوبي تميز نكنيد، در صورتي كه زخم نزديك مفصل باشد، مي تواند توسط باكتري هايي مانند استافيلوكوكوس اورئوس و يا استرپتوكوك آلوده شود و باعث آرتريت عفوني گردد. اگر متوجه ورم شديد و درد در ناحيه مورد نظر و تب و لرز گشتيد، بايد علت آن را پيگيري كنيد.
شايع ترين مفصلي كه آسيب مي بيند، مفصل زانو است، اما باسن، مچ پا و مچ دست نيز آسيب پذيرند. در صورت ابتلا به اين مشكل، ممكن است به آنتي بيوتيك داخل وريدي نياز پيدا كنيد. همچنين ممكن است نياز باشد پزشك چرك مفصل را تخليه كند. آرتريت سپتيك يا عفوني در صورت عدم درمان، مي تواند به عفونت تمام بدن منجر شود كه كشنده است.
 
مشاهده مطلب كامل در http://darmanblog.blograz.ir/