تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تنظیمات اتصال هندزفری به گوشی سامسونگ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با اتصال هندزفری به گوشی امکانات و تنظیمات جدیدی هم فعال می‌شوند که قبلا غیرفعال بودند. تنظیمات هندزفری بلوتوث روی گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌ها بسیار بیشتر از تنظیمات موردنیاز برای هندزفری سیمی است. مخصوصا اگر هندزفری‌های نسبتا هوشمند مانند گلکسی بادز و یا ایرپادهای اپل استفاده می‌کنید تنظیمات هوشمند مختلفی در اختیار شما قرار دارند.
نکته دیگر در مورد تنظیمات هدفون روی گوشی سامسونگ و هواوی و شیائومی و سایر گوشی‌های اندروید این است که برخی ترفندها و امکانات وجود دارند که ما عمدتا از آن‌ها خبر نداریم. یا مشکلاتی پیش می‌آیند که نمی‌توانیم آن‌ها را حل کنیم. مثل مشکل اتصال همزمان ساعت هوشمند و هندزفری که روی تماس و پخش آهنگ‌ها تاثیر می‌گذارد. اگر تنظیمات هندزفری در سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی را به صورت کامل بلد باشید می‌توانید به سادگی این مشکلات را حل کنید.
تنظیمات هندزفری روی اندروید
قصد داریم راهنمای کار با هندزفری روی گوشی اندروید را به طور کامل در این مطلب بررسی کنیم.
اتصال هندزفری سیمی به سامسونگ
اتصال هندزفری سیمی به گوشی بسیار راحت است. قسمت جک هدفون یا هندزفری را به پورت جک گوشی وصل می‌کنید و هندزفری در کسری از ثانیه به گوشی وصل می‌شود. برخی گوشی‌های جدید مانند ورژن‌های جدید Note سامسونگ جک هدفون ندارند و باید از یک تبدیل استفاده کنید. با این تبدیل یا آداپتور می‌توانید هندزفری را به قسمت USB-C دستگاه وصل کنید.
[تصویر:  2d2bb7c9.png]
نکته مهم اینکه دلیل حذف پورت جک هدفون از روی گوشی‌های جدید این است که کمپانی‌ها قصد دارند کاربران به خرید هندزفری‌های بلوتوث تشویق شوند و اپل به عنوان پیشرو تکنولوژی قصد دارد بازار هندزفری‌های بلوثوت را هم قبضه کند در نتیجه از آیفون 7 به بعد جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف شده است.
اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی
برای اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی و فعال شدن تنظیمات هدفون بلوتوث روی گوشی سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید.
[list=1]

[*]هندزفری بلوتوث‌تان را روشن کنید و مطمئن باشید که آماده‌ی اتصال است. معمولا روی کاتالوگ یا توضیحات محصول و دفترچه راهنما نحوه روشن و آماده به کار شدن هندزفری آورده شده است.

[*]در قسمت Setting روی Connected Device کلیک کنید. (این برای ورژن‌های جدید اندروید جواب می‌دهد.) در اندرویدهای قدیمی داخل Setting روی Bluetooth کلیک کنید و بعد دستگاه‌های وصل شده را خواهید دید.

[*]روی Pair New Device کلیک کنید.

[*]حالا گوشی دستگاه‌های در دسترس را اسکن می‌کند و اگر هندزفری شما و آماده به کار باشد در قسمت دستگاه‌های در دسترس نمایش داده می‌شود.

[*]روی دستگاه موردنظرتان کلیک کنید تا عملیات جفت‌سازی انجام شود.
[/list][تصویر:  795d2385.png]
نکته: بعد از یک‌بار اتصال هندزفری کاملا با گوشی جفت می‌شود و برای استفاده‌های بعدی نیازی نیست مجددا آن‌ها را جفت کنید. کافیست بلوتوث گوشی‌تان را روشن کنید تا هندزفری به صورت اتوماتیک شناسایی شود.
نحوه UnPair کردن یا عدم اتصال هندزفری به گوشی
گاهی اوقات دوست دارید از یک هندزفری دیگر استفاده کنید و یا بلوتوث گوشی‌تان را برای کار دیگری روشن می‌کنید و دوست ندارید که به هندزفری وصل شود. در این حالت می‌توانید در همان منوی Connected Devices روی دستگاه موردنظرتان کلیک کنید و بعد گزینه Forget را بزنید تا دستگاه کاملا از حالت جفت‌شده خارج شود. یا اینکه اگر می‌خواهید به صورت موقت دستگاه را جدا کنید می‌توانید روی Disconnect کلیک کنید. 
[تصویر:  48ea1b18.png]
تنظیم صدای گوشی چپ و راست هندزفری
معمولا دوست داریم صدای گوشی چپ و راست به یک اندازه باشد. یعنی کاملا بالانس داشته باشد. اما گاهی اوقات دوست داریم تمام صدا را از گوشی راست یا چپ بشنویم. یا دوست داریم یک گوشی صدای بیشتری داشته باشد. در این حالت می‌توانید مراحل زیر را انجام بدهید.
[list=1]

[*]مسیر Setting > Accessibility > Hearing را طی کنید.

[*]در اینجا گزینه‌ی Left/Right Sound Balance خواهید دید و می‌توانید با تغییر آن صدای گوشی‌ها کم و زیاد کنید.
[/list][تصویر:  c02bb914.png]
این جزو تنظیمات هندزفری روی گوشی اندروید است که شاید برای برخی افراد کاربردی باشد. مثلا اگر دچار مشکلات گوش هستید و صدای زیاد داخل یک گوش اذیت‌تان می‌کند یا اینکه شنوایی گوش‌های شما متغیر است می‌توانید با این گزینه‌ها آن را تنظیم کنید.
اکولایزر صدا
می‌دانید که امکان تنظیم صدای موزیک در گوشی روی پروفایل‌های مختلف وجود دارد. یعنی می‌توانید بیس آن را کم و زیاد کنید و یا برای فرکانس‌های بالا و پایین آن را تنظیم کنید. اصطلاحا به این تنظیمات اکولایزر صدا می‌گویند. برای اکولایز کردن صدا این مسیر را طی کنید.:
Setting > Sounds and Notifications > Volume > …
این برای برخی گوشی‌های اندرویدی است. اگر در این مسیر چیزی پیدا نکردید این مسیر را دنبال کنید:
Setting > Sounds and Notifications > Advanced Sound Setting > Sound Effects
[تصویر:  ec735811.png]
در اینجا وارد منوی اکولایز می‌شوید. در این منو فرکانس‌های مختلف را مشاهده می‌کنید و می‌توانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. نکته مهم اینکه این تنظیمات هندزفری روی گوشی سامسونگ یا سایر اندرویدها تنها با اتصال هندزفری فعال می‌شوند و در غیر این صورت بسیاری از این بخش‌ها غیرفعال می‌مانند.
برخی پروفایل‌های آماده هم وجود دارند که می‌توانید انتخاب کنید. به طور مثال Concert Hall یا Amp Pro و یا UHQ Enhancer و … ویژگی‌های صدا را تغییر می‌دهند و یا تقویت می‌کنند. حتی می‌توانید پروفایل‌های صوتی شخصی بسازید و موزیک‌تان را شخصی‌سازی‌‌شده گوش کنید.
علامت هندزفری بالای گوشی
برخی اوقات با اینکه هندزفری را به طور کامل از گوشی خارج می‌کنیم یا حتی بلوتوث را هم قطع می‌کنیم اما همچنان علامت هندزفری بالای قسمت نوتیفیکیشن گوشی می‌ماند. حتی با خاموش روشن کردن هم نمی‌توان راه‌حلی برای آن پیدا کرد. در اینجا برای مشکل علامت هندزفری بالای گوشی راه‌حل‌هایی را گفته‌ایم که با اجرای این تنظیمات می‌توانید این مشکل را به سادگی حل کنید.
مشکل کار کردن یک گوشی هندزفری
گاهی اوقات هم فقط یک گوشی هندزفزی کار می‌کند. در هندزفری‌های سیمی معمولا مشکل از سیم است و یا ممکن است یکی از گوشی‌ها آسیب دیده باشد. 
فعال کردن جواب تماس با هندزفری بلوتوث روی اندروید
برخی مواقع هندزفری بلوتوث تماس‌های ورودی را قبول نمی‌کند و صدای تماس به جای اینکه از هندزفری پخش شود از طریق اسپیکر گوشی منتقل می‌شود. یعنی هندزفری به طور کلی برای جواب دادن تماس یا زنگ زدن به کسی استفاده نمی‌شود. این مشکل فقط روی هدفون‌های بلوتوث به وجود می‌آید. برای حل مشکل، این تنظیمات هندزفری بلوتوث روی گوشی سامسونگ و یا سایر گوشی‌های اندرویدی را انجام دهید.
[list=1]

[*]به بخش Connected Devices بروید و دستگاه هندزفری موردنظرتان را پیدا کنید.

[*]در قسمت کناری یک آیکن تنظیمات برای هر کدام از دستگاه‌ها وجود دارد.

[*]روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات مربوط به هر دستگاه شوید.

[*]حالا گزینه Phone Calls یا Call Audio را فعال کنید تا تمام تماس‌های شما از طریق هندزفری منتقل شوند. البته زمانی که هندزفری وصل باشد.
[/list][تصویر:  c7c39cd4.png]
در حالتی که می‌خواهید موزیک را از روی اسپیکر پخش کنید و یا فقط برای تماس‌ها از هندزفری استفاده کنید می‌توانید گزینه Media را خاموش کنید. این قابلیت برای وقتی که گوشی را به اسپیکر ماشین وصل می‌کنید بسیار ضروری است. اگر همزمان هندزفری و ضبط ماشین به گوشی وصل باشند باید گزینه Media را برای هندزفری خاموش کنید و برای ضبط ماشین فعال کنید تا موزیک از روی اسپیکر ماشین پخش شود. می‌توانید تماس‌ها را هم برای هندزفری فعال کنید و بدون هیچ مشکلی هم موزیک گوش بدهید و هم جواب تماس‌هایتان را بدهید.
مشکل کم و زیاد شدن صدای هندزفری روی گوشی سامسونگ
گاهی اوقات صدای هندزفری روی گوشی سامسونگ یا سایر گوشی‌های اندرویدی بسیار کمتر است و یا دائم در حال کم و زیاد شدن است و ثابت نمی‌ماند. در این حالت باید از تنظیمات هندزفری در گوشی سامسونگ و در قسمت Developers Options استفاده کنید.
اگر حالت Developer گوشی شما فعال نیست. این مراحل را دنبال کنید.
[list]

[*]از Setting وارد قسمت اطلاعات گوشی یا About Phone شوید.

[*]Build Number را پیدا کنید و 7 بار پشت سر هم روی آن کلیک کنید تا حالت توسعه‌دهنده فعال شود.
[/list]حالا برای حل این مشکل باید از قسمت Setting روی Developer Options که حالا به منوها اضافه شده کلیک کنید. در اینجا Disable Absolute Volume را پیدا و فعال کنید. یا اگر فعال است غیرفعال کنید و هندزفری‌تان را تست کنید.
[تصویر:  27bc5058.png]
جمع‌بندی
اگر سوالی در مورد تنظیمات هندزفری روی گوشی سامسونگ و یا سایر گوشی‌ها دارید حتما در قسمت کامنت‌ها بپرسید. سعی می‌کنم در اسرع وقت به آن پاسخ بدهیم. سایر مشکلات هدفون و هندزفری هم به طور کامل اینجا آورده شده‌اند و حتما به این صفحه سر بزنید. احتمالا جواب سوال‌هایتان را پیدا خواهید کرد.
یک پیشنهاد: اگر می‌خواهید از هندزفری بلوتوث‌تان به خوبی محافظت کنید و یا استایل جدیدی را با آن امتحان کنید لوازم جانبی هندزفری را از دست ندهید. این لوازم جانبی باکیفیت برای مدل‌های مختلف و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه شده‌اند که می توانید اقدام به خرید هندزفری سامسونگ نمایید. 
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting