تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کتابی برای آنان که می‌خواهند نویسنده شوند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 کتاب «اندیشه‌های نو در رمان نویسی» با رویکرد آشنا کردن مخاطبان با اصول اولیه نویسندگی روانه بازار کتاب شد.



[تصویر:  17-3-8-1836421.png.jpg]




[font=Nassim, tahoma][font=Nassim, tahoma]به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر نی کتاب «اندیشه‌های نو در رمان نویسی» نوشته باربارا شوپ و مارگارت لاودنمن را با ترجمه شایسته پیران منتشر کرده است.[/font]
[/font]

این اثر کتابی راهنماست که مخاطب را در نوشتن رمان یاری می‌کند. البته این کتاب، خودآموز داستان نویسی نیست زیرا وقتی حرف‌های نویسندگان درباره فرآیند نگارش کتاب‌های‌‌شان را می‌خوانیم، می‌بینیم که رمان نویسی هیچ دستوری ندارد و هر رمانی نیازها و محدویت‌ها و امکانات خاص خود را دارد که باید با آنها زندگی کرد و وقت صرفش کرد تا فهمید چگونه می‌تواند بر صفحه کاغذ جان بگیرد.

شایسته پیران در یادداشتی که در ابتدای این کتاب آمده است، بیان می‌کند: «کتاب «اندیشه‌های نو در رمان نویسی» اثری است که دلبستگان به هنر رمان‌نویسی می‌توانند با خواندن و به کار بستن نکته‌های فراوانش به آفریدن رمان امیدوار شوند و این راه دراز و دشوار و پرپیچ و خم را بر خویش هموار سازند. هرچند این کتاب به راستی برای نوآموزان و نوقلمان نگاشته شده است، چه بسا خواندنش برای نویسندگان کارآزموده و حتی استادان چیره دست نیز خالی از لطف نباشد، زیرا اینان می‌توانند اندیشه‌های در میان گذاشته شده را با آنچه پیش‌تر درباره رمان نویسی آموخته‌اند، بسنجند و از این رهگذر بر دانش هنری خود بیفزایند.»

کتاب سه بخش اصلی دارد. در بخش نخست، شوپ و دنمن به شرح نکته‌هایی اساسی در باب رمان نویسی می‌پردازند. بخش دوم، دربرگیرنده گفت‌وگوهایی با 23 تن از نویسندگان پرآوازه آمریکا مانند دروتی آلیسن، ریچارد باوش، لاری براون، مایکل شیبان،راب فورمن دو، ریچارد فرد، ها ژین، پاتریشیا هنلی، تونی هیلرمن، چارلز جانسن، والی لم، والری مارتین، جیل مک کورکل، آلیس مک درمات، سنا جیتر نسلاند، لوئیس نردن، شری رینولدز، سوزان فرومبرگ شیفر، جین اسمایلی، لی اسمیت، تیودور ویسنر و جان یونت درباره بینش و طرز کارشان در رمان‌نویسی است.

بخش سوم، افزوده مولفان بر چاپ دوم کتاب (2009)، ویژه تمرین‌هایی در زمینه نویسندگی است و به درک بهتر و روشن‌تر نظریه‌های مطرح در دو بخش اول و دوم کمک می‌کند. این تمرین‌ها بر پایه مشاهدات شخصی نویسندگان بنا شده‌اند و به فرآیند نوشتن و راهکارهای خاص هر نویسنده در ساماندهی رمان مربوط می‌شوند. بسته به این که مخاطبان در چه مرحله‌ای از فرآیند نوشتن کتاب خود هستند، می‌توانند از انجام دادن تمرین‌های این بخش به شیوه‌های گوناگون بهره‌مند شوند.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «آفرینش رمان از چیزهای عجیب و غریبی مایه می‌گیرد. از رخدادهای دوران کودکی گرفته تا تصویرهای ذهنی یا مکالمه‌هایی که گذار به گوش خورده و هرگز خوب فهمیده نشده‌اند، همگی می‌توانند سرچشمه آفرینش رمان باشند. مایه رمان سولا [1973]، اثر تونی ماریسن، نیز یکی از همین چیزها بود. ماریسن خاطره زنی با چشمانی همیشه نیمه باز و پوستی زیبا به رنگ قهوه‌ای تلخ و مات را از یاد نمی‌برد. به نظرش چیزی ارغوانی با این زن عجین شده بود، شاید ارغوانی می‌پوشید یا شاید فضای پیرامونش ارغوانی بود.»
[font=Nassim, tahoma]کتاب «اندیشه‌های نو در رمان نویسی» را در قالب 447 صفحه با شمارگان 500 نسخه و به قیمت 30 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.[/font]
نشر نی همیشه کتابهای خوبی بیرون میده . باید دید ترجمه ی این کتاب چجوریه ؟ اسم مترجمش رو نشنیدم