تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: فواید و مضرات کشک در بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[list=1]

[*]کشک همانند منشا خود یعنی شیر، حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و ویتامین نیاسین فراوانی است. کلسیم در بارداری کشک برای تشکیل استخوان‌های جنین بسیار ضروری است. همچنین در رشد و نموی قلب جنین و حفظ سلامت آن، شکل‌گیری مناسب عضلات جنین، تشکیل یک سیستم عصبی و هورمون‌های مهم و جلوگیری از مشکلات پوستی در او ضروری ست. 

[*]کشک در حدود 55 تا 75 درصد پروتئین دارد. پروتئینی که از خوردن کشک در بارداری بدست می‌آورید می‌تواند به طور ویژه در سه ماه‌ی سوم بارداری مفید باشد. از این پروتئین در تشکیل جفت و بافت غشایی استفاده می‌شود. به هر میزان که پروتئین کمتری مصرف کنید، خطر تولد نوزاد کم وزن و بروز مشکلات قلبی افزایش می‌یابد. 

[*]ویتامین B3 یا نیاسین موجود در کشک برای متابولیز چربی و پروتئین ضروری ست و این کار را با فعال کردن آنزیم‌های NAD و NADPH انجام می‌دهد این ویتامین برای پردازش و تمایز سلولی DNA ضروری ست. مصرف این ویتامین برای جلوگیری از سقط جنین توصیه می‌شود. 

[*]این ماده‌ی غذایی حاوی مقداری اسیدهای آلی ست که می‌تواند باعث ضدعفونی شدن دستگاه گوارش شود. همچنین میزان زیادی فسفر در کشک وجود دارد که برای تشکیل مغز جنین ضروری ست.

[*]کشک خشک به این دلیل که کم کم در دهان آب می‌شود می‌تواند زمان لازم برای مغز برای صادر کردن پیام سیری را فراهم کند لذا در کنترل اشتها نقش موثری دارد. کشک حاوی ویتامین B12 نیز هست این ویتامین برای تولید گلبول‌های قرمز خون و عملکرد درست اعصاب کودک نقش داد و در صورت کمبود این ویتامین در بدن زوال عقلی رخ می‌دهد. 

[*]کشک برای زنانی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند و نمی‌توانند شیر مصرف کنند گزینه‌ی بسیار مناسبی ست زیرا در کشک لاکتوز به اسید لاکتیک تبدیل می‌شود و گوارشش آسان می‌گردد. 

[*]کشک حاوی پتاسیم نیز هست. پتاسیم از انباشته شدن مایعات در بدن در دوران بارداری جلوگیری می‌کند و گرفتگی و بی‌قراری پا که یک مشکل شایع در این دوران است را تخفیف داده و برطرف می‌سازد. 

[*]ویتامین C موجود در کشک برای تقویت سیستم ایمنی جنین بسیار مناسب است. همچنین مصرف ویتامین c در بارداری برای عملکرد طبیعی کلاژن ضروری ست. کلاژن ماده‌ای ست که در تولید پوست، رگ‌های خونی و غضروف در جنین نقش دارد و همچنین بخش مهمی از جفت جنین را تشکیل می‌ده
https://gahvare.net/articles/gCtLl/%D8%A...8%B1%DB%8C[/list]