تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی کتاب های خود شناسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معرفی کتاب های خود شناسی 
معرفی کتاب خودت را به فنا نده 
معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید 
کتاب موهبت کامل‌ نبودن
کتاب هنر و علم خودشناسی

برای دیدن ادامه مطلب به سایت زیر مراجعه کنید
[/url]
[url=http://emadadkar.ir/1399/05/14/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c/]www.emadadkar.ir
قرآن فراموش كردن خود را نتيجة فراموش كردن خدا بر مي‌شمارد و مي‌فرمايد: «و لا تكونوا كالذين نسوالله فانساهم انفسهم» مانند كساني نباشيد كه خدا را فراموش كردند، پس خدا هم خودشان را از يادشان برد.
برای مطالعه مقاله خودشناسی در اسلام به طور کامل کلیک کنید.

قرآن درتلاش است كه انسان «خود» را كشف كند. اين «خود»، «خودِ» شناسنامه اي نيست كه اسمت چيست؟ اسم پدرت چيست و در چه سالي متولد شده اي؟ تابع چه كشوري هستي؟
آن «خود» همان چيزي است كه «روح الهي» ناميده مي شود و با شناختن آن «خود» است كه (انسان) احساس شرافت و كرامت مي كند و خويشتن را از تن دادن به پستي‌ها برتر مي‌شمارد.
(شناسايي توانايي ها و صفات مثبت خود و تلاش براي شكوفا كردن آنها براي حذف صفات بد و منفي و رسيدن به كمال) امير المومنين ـ عليه السّلام ـ نيز مي‌فرمايد: «در شگفتم از كسي كه خود را نمي‌شناسد، چگونه مي‌تواند پروردگارش را بشناسد.»
اسلام بر خلاف ساير اديان به خودشناسی اهميت بسيار زيادي داده و وي را به شناخت سفارش كرده‌است تا بتواند راه صحيح سعادت را انتخاب كند.