تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کی می توانیم به تایلند سفر کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فوریه و مارس (بهمن تا فروددین ماه) شایسته ترین وقت مسافرت به تایلند برای بازدید از این بخش ها میباشد، چون هوا در آفتابی‌ترین و کم آب‌ترین وضعیت قراردارد. آوریل (میانه فروددین ماه تا وسط اردیبهشت ماه) گرم‌ترین ماه سال میباشد.
چیانگ‌مای شهری باستانی پر‌از معابد بودایی میباشد که میان بیشه و کوه‌های شمال تایلند واقع شده‌است. این شهر به جهت جاذبه‌های تاریخی و بوستان‌های طبیعی دارای اسم و رسم میباشد. نقطع ی عطف فصل گردشگری در چیانگ‌مای از ماه دسامبر تا ژانویه (آذر تا وسط بهمن) میباشد، بدین ترتیب ماه‌های گذشته و آن‌گاه یعنی نوامبر ( میانه آبان تا وسط آذر) و فوریه (وسط بهمن تا وسط اسفند) شایسته ترین ماه‌ها برای بازدید و لذت بردن از آب و هوا تایلند و گریزو فرار از غوغا‌ها میباشد. آب و هوای خنک و دلپذیر در طی این چهار ماه با باد‌ملایم سبک بی نقص‌خیس می شود که برای اشکال کار‌های در فضای گشوده مطلوب میباشد. دما در طی فصل‌زمستان در میان 10 تا 30 جايگاه سانتی‌گراد میباشد. چیانگ‌مای سه فصل اصلی فصل‌تابستان (مارس تا مه)، موسمی (ژوئن تا اکتبر) و فصل‌زمستان (نوامبر تا فوریه). دما در فصل تابستان تا 40 جايگاه سانتی‌گراد ارتقا مییابد و بسیار گرم و مرطوب میباشد. ماه‌های موسمی مقداری خنک‌خیس میباشند.
 
به طورکلی شایسته ترین دوره برای مهاجرت به تایلند و بازدید از این جذاب‌های چیانگ‌مای، چیانگ‌رای و شمال تایلند، اکتبر تا فوریه (مهر تا وسط اسفند) میباشد که هوا نسبتا خنک و مطلوب برای عمل‌ها در فضای گشوده میباشد. رطوبت نیز معدود میباشد. درین مقطع می توانید انتظار 9 ساعت آفتاب روزمره را داشته باشید. در مقایسه با جنوب، تایلند شمالی باران‌های سنگین‌تری را در فصل موسمی که در اوت و سپتامبر (شهریور تا مهر) صورت می دهد.
شایسته ترین دوره مسافرت به تایلند بر طبق فستیوال‌ها
 
تایلند در تمام ارتفاع سال پر‌از اشکال فستیوال‌ها میباشد. در حالتی‌که از عشق‌مندان به فستیوال‌ها می‌باشید سفرتان را با عصر فستیوال‌های تایلندی مطابقت و همخوانی نمائید.
شایسته ترین عصر سفر به تایلند برای شناخت متمدن تایلند
فستیوال سال جدید چینی: اکثری از تایی‌ها ریشه چینی دارا هستند به همین عامل پایکوبی سال جدید چینی را در مناطقی که چینی‌های متعددی در آن سکونت دارا‌هستند، مثل بانکوک برگزار می‌نمایند. این فستیوال در ماه ژانویه (وسط دی تا وسط بهمن) در سراسر میهن پای کوبی گرفته میگردد به ویژه در محله چینی‌های بانکوک، ضیافت بزرگی با رقص اژدهاها، صدای ترقه‌ها و رقص و پای کوبی برگزار میشود.
 
فستیوال کینگ گیج رای در چیانگ‌رای به افتخار شاه لانا در ژانویه (میانه دی تا وسط بهمن) برگزار میگردد. این فستیوال دربرگیرنده رژه‌های جالب، رنگارنگ، اکران‌های فرهنگی، مسابقات، غرفه خوراک و فروش کالاهای محلی و اقلام زینتی منزل میباشد.
 
روز ماکا بوچا روزی در فوریه (میانه بهمن تا وسط اسفند) میباشد را که در آن بودا پایانی خطبه مهم خویش را اظهار کرد و بعداز آن، او به نیروانا وارد شد. بودایی‌ها در‌این روز به معابد میروند و سه توشه به دور ابوسوت (ubosot) گام می زنند، شمع پر‌نور مینمایند و امید مینمایند.
 
جشن و پای کوبی سال جدید تایلندی (Songkran) ۱۳ تا ۱۵ آوریل (24 تا 26 فروددین ماه) در سراسر میهن برگزار می‌گردد. در‌این فستیوال بر حسب سنت آب بر روی مردم ریخته می‌گردد تا گناهان و بدی‌ها منزه شوند. امروزه از سطل آب و تنگ‌های آب پاش برای تفریح طولانی تر درین پایکوبی در چیانگ‌مای به کارگیری می‌گردد. خلاصه که پایکوبی آب تایلند را در هجرت به‌این مرز و بوم از دست ندهید.
Poy Sang Long : این فستیوال در چیانگ‌مای و مای ونگ سون در آخرها ماه مارس و اوایل آوریل (12 تا 14 فروددین ماه) برگزار میگردد. درین جشن و پایکوبی پسرهای سنین هفت عدد ۱۴ سال را آرایش و پیرایش کرده و خرقه‌های منحصر به فرد جشن و پای کوبی به تنشان می نمایند.
 
ویساکا بوچا(Visakha Bucha) روز تکریم سه رخداد‌ای میباشد که برای بودا در‌این مورخ پیش آمده میباشد. درین روز بودا دیده به جهان گشود و ۳۵ سال آنگاه در همین روز درگذشت و ۴۵سال آن‌گاه به نیروانا وارد شد. این روز زیرا بر مبنای ماه قمری میباشد، مورخ ثابتی ندارد البته معمولا در ماه می یا این که ژوئن (خرداد ماه) میباشد.
 
فستیوال Phi Ta Ta Khon با اسم فستیوال ارواح در ماه ژوئن (خرداد ماه تا تیر) دن سای استان لوی تایلند برگزار میشود. در‌این فستیوال زنان و مردان محلی جامه‌های و ماسک‌های خیره کننده و غریب و رنگی می پوشند و در خیابان رقص سنتی انجام میدهند.
آساهنا بوچا (Asahna Bucha) از مقدس‌ترین روزهای بودایی در ماه جولای (وسط تیر تا وسط مرداد) و روزی میباشد که بودا اولی خطبه خویش را مشکل کرد. در‌این روز بودایی‌ها به زیارت معابد می روند و شمع پر‌نور مینمایند. این شمع‌ها عصر به پارکی در اواسط شهر منتقل گردیده و به اکران گذارده می گردند.
 
فستیوال شمع اوبون راچاتانی: مشهورترین و دوستداشتنی‌ترین فستیوال شمع در اوبون راچاتانی، یک شهر وسیع در حیطه ایزان تایلند در جولای (وسط تیر تا میانه مرداد)، نزدیک به ۵۰۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت تایلند بانکوک برگزار میشود. این مراسم از کهن‌ترین فستیوال‌های پادشاهی میباشد.
 تور کیش
فستیوال گیاهخواری که در اکتبر (وسط مهر تا میانه آبان) برگزار میگردد، ریشه چینی داراست و برگزاری آن خیر روز ارتفاع می کشد. درین ایام مردم سراسر تایلند از میل کردن گوشت پرهیز می کند. این فستیوال در شهر پوکت با سنت‌های یگانه و خیره کننده و غریب اجرا می گردد. تایلندی‌ها براین باوراند که در حین این مراسم از قدرتی برخوردار خواهند شد که آن ها را از درد حفظ می کند. به همین برهان روی حریق شیوه میروند تن خویش را به سیخ میکشند و با تبر و شمشیر و سلاح به خویش جراحت میزنند.
 
جشنواره فانوس‌ها (Yi Peng Lantern): درین فستیوال در چیانگ‌مای و لانا، منزل‌ها و معابد با فانوس‌های رنگارنگ تزئین می گردند و هزاران فانوس کاغذی یاور ادعیه و آمال به اسمان پیامبر می گردد. عصر این فستیوال‌ها مطابق با روز‌نگار تایلند معمولا در وسط اکتبر تا وسط نوامبر (آبان)میباشد.
فستیوال خجسته‌ها یکی‌از دوستداشتنی‌ترین فستیوال‌های تایلند میباشد که سالانه در پایانی یک شنبه ماه نوامبر (هفته نخستین آذر) در لوپبوری برگزار میگردد. مراسم با اجرای موسیقی و رقص خوش یمن‌های انسانی استارت میگردد آن گاه خجسته‌ها برای طعام تناول کردن به میزهای دعوت می گردند.
شایسته ترین دوره مهاجرت به تایلند برای عشق‌مندان به فستیوال‌های هنر و موسیقی
 
فستیوال در میان‌المللی موسیقی پاتایا ماه مارس(فروددین ماه): درین برنامه موسیقی بدون‌پول تیم‌های موسیقی پاپ و راک را از سراسر آسیا به اکران هنر خویش را به اکران می گذراند.
 
فستیوال جاز هوآ هین (Hua Hin) که از سال ۲۰۰۱ بوسیله هیلتون و معمولا در ماه ژوئن (خرداد ماه و تیر) برگزار می شود؛ شایسته ترین استعداد جاز تایلند را نشان میدهد.
 
فستیوال فی مابین‌المللی رقص و موسیقی بانکوک با اجرای موسیقی از ژانرهای متنوع، اکران‌های رقص، اپرا، باله و موردها دیگر در سپتامبر (شهریور) جمعیت متعددی را به خویش جلب مینماید.
 
نمایشگاه زمستانی چیانگ‌مای فستیوال‌ای ۱۰ روزه در دسامبر (وسط آذر و وسط دی) میباشد که صنعت های دستی چیانگ‌مای را به اکران می گذارد.
 
فستیوال در میان‌المللی فیلم بانکوکThai معمولا در وسط ماه اکتبر (آبان) در بانکوک برگزار می گردد، این فستیوال فیلم بسیار دوستداشتنی، صدها فیلم دربین‌المللی، فیلم کوتاه و مستند فی مابین‌المللی را به اکران می گذارد.
 
فستیوال هر ساله Wonderfruit از ۱۲ تا ۱۶ دسامبر (22 تا 26 دی) در پاتایا برگزار می گردد. این فستیوال برای تجلیل از موسیقی، هنر و معاش پاست.
شایسته ترین دوره مسافرت به تایلند برای عشق‌مندان به فستیوال‌های دارای هیجان
 
فستیوال گل چیانگ‌مای در پایتخت شمالی تایلند، چیانگ‌مای و هفته اولیه فوریه (نصفه دوم بهمن) برگزار می‌گردد و در آن گل‌های رنگارنگ داوودی و گل سرخ Damask یاروهمدم با رژه به اکران گذارده می شوند.
 
فستیوال لاکپشت‌ها سالی یک توشه در ماه مارس (وسط اسفند تا وسط فروددین ماه) و به دوران هفت روز برگزار می شود و ارتفاع فستیوال لاک پشت‌های دریایی برنا برای ارتقاء جمعیت به اقیانوس برگردانده می شوند. مجسمه‌های شنی، ورزش‌های آبی رنگ، غرفه‌های غذاهای دریایی جذابیت این فستیوال را ارتقا می دهد.
 
پای کوبی بالن‌ها در ماه مارس (میانه اسفند تا میانه فروددین ماه) برگزار میشود و در آن بالن‌های رنگارنگ به زمان هفت روز در در افق تایلند به پرواز در می آیند.
فستیوال Bun Bang Fai مراسمی لبریز راز و صدای دو روزه میباشد که به آرزو بارش باران در سپتامبر (میانه شهریور تا وسط مهر) برگزار میشود. در بخشها شمال شرقی، که معمولا کمبود بارش دارا هستند روستاییان موشک‌هایی از متاع بامبو را رنگ‌آمیزی کرده و به اسمان شلیک میکنند.
 
مسابقه قایق رانی (Phichit Boat) حدود 200 سال میباشد که به دوران دو روز در سپتامبر (شهریور) برگزار می گردد و قایق‌ها در مسابقات متعدد با هم رقابت می نمایند. امروزه این مسابقه با پایکوبی و طعام و آب میوه یار و همدم میباشد.
 
فستیوال طعام و سرگرمی چیانگ‌مای سالانه در ماه دسامبر (میانه اذر تا وسط دی) با اکران شایسته ترین غذاهای تایلندی برگزار می شود.
 
فستیوال فیل سورین بیش تر از ۵۰ سال در ماه نوامبر (آذر) در استان شمال شرقی سورین برگزار می شود. درین فستیوال رژه و بازی فیل‌ها و مراسم‌های دیگر برگزار می‌گردد.
شایسته ترین عصر مسافرت به تایلند بر طبق دسته تفریحات
در تایلند شرایط تفریحات مختلفی برایتان آماده میباشد. از ماساژ و اسپا گرفته تا موج‌سواری و کوهپیمایی. بسته به انگیزه شما از هجرت به تایلند شایسته ترین وقت مسافرت به تایلند متغییر خواهد بود.
شایسته ترین عصر مهاجرت به تایلند برای گشت و گذار
 تور قشم
شایسته ترین عصر برای تور تایلند بدین بستگی داردکه آیا قصد دارید به سواحل بروید یا این که نه؟ و این که میخواهید به سواحل شرقی بروید یا این که غربی. آوریل تا اکتبر (اردیبهشت ماه تا آبان) دوره قابل قبولی برای تفریحات ساحلی در غرب و اکتبر تا دسامبر (آبان تا دی) شایسته ترین وقت مسافرت به تایلند برای تفریحات ساحلی شرقی میباشد.
شایسته ترین دوره مهاجرت به تایلند برای شنا
 
شنا کردن در تمام ارتفاع سال در تایلند قابلیت‌پذیر میباشد. به غیر از روزهایی که با بارندگی شدید گردباد یار با رعد برق باشد. نوامبر تا آوریل (آذر تا اردیبهشت ماه) احتمالا شایسته ترین فصل مسافرت به تایلند برای شنا به خصوص برای جزیره ها آندمان میباشد.
شایسته ترین دوره مسافرت به تایلند برای پیاده‌روی
 
ماه‌های خنک تایلند از اکتبر تا فوریه (آبان تا اسفند) برای گشت‌های پیاده‌روی تایلند مطلوب‌ترین دوره می‌باشند. می‌قدرت در تمام ارتفاع سال پیاده‌روی کرد اما فصل تابستان بسیار داغ میباشد.
شایسته ترین دوره مهاجرت به تایلند برای تماشای نهنگ و دلفین
 
خلیج تایلند در سواحل شرقی جایی میباشد که نهنگ‌ها اکثرا در آن بومی می باشند. نهنگ در مسافت ماه سپتامبر تا دسامبر (شهریور تا دی) به سواحل بانکوک نزدیک می گردند تا از لنگرگاه‌های تغذیه نمایند. دلفین‌ها هم در‌این عصر در حالا جنبش در آب رودخانه چائو فرایا میباشند.
شایسته ترین دوره هجرت به تایلند برای ماهیگیری
 
در شرایطی‌که برای ماهی‌گیری تفریحی به تایلند مهاجرت میکنید در تمام ارتفاع سال میتوانید در جزیره ها تایلند به ماهی‌گیری بپردازید. البته ماهی‌گیری در فصول بارندگی ایده‌آل‌خیس میباشد. تایلند به ویژه با ماهی‌های آب شیرینش شناخته شده‌است. به جز سیرتکامل‌های رایج ماهی، سیرتکامل‌های ساکن مانند Giant Mekong Catfish، Barramundi، Siamese Carp و Giant Snakehead بسیار دوست داستنی میباشند.
شایسته ترین عصر مهاجرت به تایلند برای گردش با کروز
 
سپتامبر تا دسامبر (شهریور تا دی) شایسته ترین دوره برای جستن نهنگ‌ها در مسافرت با کروز میباشد. نوامبر تا ژانویه (آبان تا بهمن) گران‌ترین عصر مسافرت تفریحی با کروز به حساب میآید. ارزان‌ترین هجرت‌های کروز را می توانید در حین آغاز و انتها فصل بارندگی داشته باشید.
شایسته ترین دوره هجرت به تایلند برای داشتن سفری اقتصادی
 
رزرو زود هنگام و تصاحب کردن پروازهای دربین هفته، شایسته ترین تخفیف‌ها را قسمت شما مینماید. معمولا ارزان‌ترین نرخ برای پروازها و هتل‌ها در فصل بارندگی شاهد میباشید. مارس تا مه (اسفند تا اردیبهشت ماه)، سپتامبر و اکتبر (شهریور تا آبان) معمولا نرخ بسیار نیکی دارا هستند. تاراج هر ساله پهناور در مرکزها خرید از میانه ژوئن تا میانه آگوست (تیر تا شهریور) انجام میشود که در واقع یک فصل مسافرتی نامرتب میباشد.
ارزش بلیط هواپیما به فصل، فستیوال‌ها، حادثه ها و نمایشگاه‌های تجاری بستگی داراست. به صورت کلی، رزرو یک یا این که سه ماه از قبلی با شش هفته قبلی، شایسته ترین نرخ را خواهد داشت. ولی سال جدید چینی و دسامبر تا ژانویه استثنا میباشند و مدام قیمتی بالا دارا‌هستند.
 
شایسته ترین هتل‌های تایلند را ناچارید مدام از گذشته رزو فرمائید. در ماه‌های دسامبر و ژانویه (دی تا بهمن) و عصر برگذاری جشن و پایکوبی سال جدید چینی و جشن و پایکوبی گل‌ها رزو هتل از مدام دشوار‌خیس میباشد. برای رفتن به تایلند در فصول نقطع ی عطف توریسم دست کم بایستی دو تا سه ماه قبلی مبادرت فرمایید اما برای رزرو شایسته ترین هتل‌ها در فصول معدود گردش گر بهتر میباشد از یک ماه قبلی مبادرت نمائید. به صورت حتم در ماه‌هایی که ترازو توریسم در تایلند کاهش پیدا می‌نماید، دوره قابل قبولی برای مسافرت اقتصادی به تایلند میباشد.
شایسته ترین عصر مسافرت به مرز و بوم رویایی تایلند
 
گرم‌ترین ماه‌ سال در تایلند آوریل (میانه فروددین ماه تا میانه اردیبهشت ماه) و سردترین ماه سال دسامبر (وسط آذر تا میانه دی) میباشد. مرطوب‌ترین ماه سپتامبر (میانه شهریور تا وسط مهر) میباشد که ترازو بارش درین ماه به 220 میلی‌متر هم می رسد. ترازو رطوبت تایلند به صورت معدل 75 درصد میباشد اما گهگاه تا 90 درصد هم میرسد. بیش تر مسافران نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) برای مهاجرت به تایلند را تعیین می‌کنند و در سود هزینه بیشتری برای اقامت و پروازها صرف مینمایند.
 
درین مقاله شایسته ترین دوره‌ها با دقت به معیارها و موقعیت متفاوت باز‌نگری شد. البته گزینش شایسته ترین عصر مسافرت به تایلند طور بدون واسطه بستگی به هدف مهاجرت و میزان دارایی شما داراست. به صورت حتم با تعیین مطلوب سفری دل‌انگیز خواهید داشت.