تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خرید خودرو؛ صفر یا دست دوم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خرید خودروهای کارکرده دارای مزایای ذاتی فراوان از جمله کاهش هزینه پرداختی است ولی این نوع از خرید می تواند خطرات خاص خود را به همراه داشته باشد.
بر اساس آمار سال سایت همراه مکانیک (به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرجع کارشناسی خودرو در ایران) و همچنین بر اساس بررسی‌هایی که در بازار خودرو انجام شده است، 81% خودروهای موجود سالم معرفی شده‌اند؛ این در حالیست که از هر 4 خودرویی که فروشندگان مدعی سلامت آنها هستند، یک خودرو ناسالم بوده و دارای مشکلات فنی است؛ بعبارتی ساده‌تر، در خرید خودروی کارکرده بدون استفاده از کارشناسی خودرو، احتمال متضرر شدن شما 25% است که در نوع خود فاجعه ای عظیم است!

[تصویر:  pass-mot-inspection-hero.jpg]

برای به حداقل رسیدن این احتمالات و کاهش این ضررها، لازم است پیش از خرید خودرو، بررسی سلامت خودرو توسط کارشناسان خبره انجام شود و این یعنی بررسی خودرو از نظر صحت عملکرد فنی، اطمینان از کیفیت بدنه و شاسی و عملکرد صحیح آپشن‌ها و امکانات خودرو.
طبق آمارهای موجود، برای خرید خودروی دست دوم حداقل به 3 بازدید نیاز است تا محصول مورد نظر پیدا شود. غیر از زمانی که خریدار باید صرف جستجو و انتخاب خودروی مناسب کند، پرداخت هزینه کارشناسی به ازای تمام موارد بازدید شده، امری دور از منطق است. پس باید به دنبال مرکزی برای خرید خودرو برویم که تمام خودروهای آن‌ها، کارشناسی شده باشد.