تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: Shad.medu.ir – ورود به سایت شاد آموزش و پرورش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هدف از استفاده از سامانه شاد و احراز هویت در سامانه shad.medu.ir چیست؟
این روزها دیگر مردم ایران روال عادی زندگی گذشته خود را ندارند. دیگر دانش آموزان صبح زود برای رفتن به مدرسه برای شرکت در کلاس های درسی و یا امتحانات از خواب بیدار نمی شوند.
همه علت این موضوع را می دانیم. علت این همه آشفتگی و بهم ریختگی اوضاع چیزی به جز شیوع ویروس کرونا در جامعه نیست. بیماری که گویا قصد رخت بربستن و رفتن ندارد و همچنان باید با آن دست و پنجه نرم کرد.
با توجه به عدم امکان حضور دانش آموزان در سر کلاس های درس عضویت در سامانه دانش آموزی شاد برای تمامی محصلان عزیز الزامی شد.
در واقع، سامانه شاد آموزش و پرورش راهی شد برای فراهم شدن امکان تدریس آنلاین برای معلم ها و یادگیری دروس برای تمامی دانش آموزانی که نمی خواهند با تعطیلی مدارس از درس و مدرسه عقب بیفتند.
سامانه ای که در ابتدا باید از طریق سامانه shad.medu.ir برای نصب آن اقدامات لازم را انجام داد و در نهایت برای احراز عضویت جهت ورود به سامانه شاد از طریق سامانه shad.medu.ir اقدام کرد.
 
سامانه شاد چیست؟
عنوان شاد ، برگرفته از عبارت ” شبکه آموزشی دانش آموزی می باشد. پس می توان دریافت که سامانه ای تخصصی برای دانش آموزان و فعالیت های مربوط به آن ها به شمار می آید.
سامانه آموزش الکترونیکی از سال ها پیش در دانشگاه ها وجود داشت اما در مدارس چنین امکانی فراهم نبود. از همین رو آموزش دروس پایه های مختلف ، ابتدا از طریق رسانه ملی صورت گرفت. این شیوه آموزش از راه دور ، بسیار مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت و موجب شد که مسئولین به فکر یک سامانه آموزش مجازی پیشرفته بیافتند.
سامانه شاد ، همان بستری است که برای آموزش مجازی دانش آموزان در نظر گرفته شده است. در این سامانه آموزش به صورت آنلاین انجام می شود و دانش آموزان موظف هستند در ساعات مقرر ، در کلاس های مجازی شرکت کنند. چنان چه امکان حضور در کلاس های آنلاین برای دانش آموز وجود نداشته باشد ، می تواند از فایل های ذخیره شده آن ها استفاده نماید اما باید این موضوع را با معلم و مدیر مدرسه خود مطرح کند.
نحوه عضویت گروه درسی معرفی شده سامانه شاد
همانطوری که اشاره شد دانش آموزان برای اطلاع از پیام رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه و همچنین گروه های درسی باید در [font=Tahoma]سایت سامانه شاد به نشانی [/font]Shad.medu.ir به [font=Tahoma]احراز هویت خود بپردازند . بعد از اینکه احراز هویت تمام شد ، سایت شاد پیام رسان و گروه های آن را به دانش آموزان معرفی می کند . دانش آموزان برای استفاده از این گروه ها باید مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است را به ترتیب انجام دهند : [/font]
1- نصب آخرین نسخه پیام رسان 
2- عضویت در پیام رسان با شماره همراه درج شده در [font=Tahoma]سایت شاد [/font]
3- انتخاب گزینه‌ی [font=Tahoma]بات شاد[/font]
4- انتخاب نقش خود به عنوان دانش آموز 
5- انتخاب نام دانش آموز از بین لیست موجود 
6- مشاهده برنامه کلاسی روزانه
 
نحوه عضویت در گروه درسی معرفی شده سامانه شاد
 
بعد از اتمام مرحله [font=Tahoma]احراز هویت سامانه شاد ، پیام رسان و گروه های مربوط به کلاسای دانش آموزا بهتون معرفی میشه . برای استفاده از این گروه ها باید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین :[/font]
 نصب  و عضویت تو آخرین نسخه پیام رسان مشخص شده با شماره همراه مشخص شده تو [font=Tahoma]سامانه [/font]shad.medu.ir
 انتخاب گزینه‌ی بات [font=Tahoma]شاد [/font]
 انتخاب نقش به عنوان دانش آموز و انتخاب اسم خودتون از بین لیست موجود
  مشاهده برنامه کلاسی روزانه
 
 
 
 
Source: عضویت در سامانه دانش آموزی شاد