تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد بدون آزمون مجازی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون مجازی چیست؟
در ابتدای مقاله لازم است توضیحاتی را در رابطه با این که دوره مجازی کارشناسی ارشد چیست؟ را خدمتتان عرض کنیم. ببینید دوستان دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور مجازی در واقع همان ورود به دانشگاه الکترونیک است که تدریس در مقطع ارشد را به صورت بدون آزمون و البته مجازی را برای فرد فراهم می کند.
در واقع، با این نوع آموزش هر فرد می تواند بدون نیاز به حضور فیزیکی در سر کلاس درس آموزش را به صورت اینترنتی و از راه دور دریافت کند.
در نتیجه، شما به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد مجازی ویژه شاغلین می توانید فایل های درسی خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید.
 
شرایط و ضوابط تحصیل در دانشگاه مجازی 99 – 1400 چیست؟
[list=1]
[*]تحصیل هم‌زمان دو رشته مجازی و یا یک‌رشته حضوری با یک‌رشته الکترونیکی امکان‌پذیر نیست.
[*]برای دانشجویان دوره‌های الکترونیکی امکان تغیر رشته و انتقالی وجود ندارد.
[*]بعضی از دانشگاه‌ها امتحانات میان‌ترم را به‌صورت مجازی و امتحانات پایان‌ترم را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنند.
[*]مدارک پایان تحصیلی کاملاً مورد تأیید وزارت علوم می‌باشد.
[*]کلاس‌های مجازی بسته به رشته‌های تحصیلی 12-16 جلسه در هر ترم برگزار می‌شود.
[*]در بعضی از دانشگاه‌ها کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. حضور دانشجو در ساعت مشخص و آنلاین واجب می‌باشد.
[*]غیبت در کلاس‌های آنلاین بیشتر از 3 بار موجب حذف دانشجو از کلاس درسی موردنظر می‌شود.
[*]دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند یک‌ترم تحصیل به مدت 6 ماه را از مرخصی استفاده کنند. (برای خانم‌های شاغل و باردار، این قانون متفاوت می‌باشد.)
[/list] 
اعتبار مدرک دانشگاه مجازی
نگرانی بسیاری از داوطلبانی که دانشگاه مجازی را برای تحصیل انتخاب می کنند ، اعتبار مدارک آن می باشد. بنا بر اعلام وزارت علوم ، مدارک تحصیلی دانشگاه های الکترونیکی مورد تایید این وزارت و مراکز استخدامی می باشند و دارندگان مدارک مذکور می توانند بدون هیچ محدودیتی در مقاطع بالاتر به تحصیل بپردازند. مدارک تحصیلی دانشگاه های مجازی در سطح جهانی نیز مورد قبول می باشند. اعتبار مدرک دانشگاهی تا حد زیادی به رتبه دانشگاه محل تحصیل وابسته می باشد و قطعا دانشگاه هایی که از رتبه بالاتری در سطح کشور برخوردارند ، اعتبار بیشتری دارند.
لازم به ذکر است عبارت آموزش های الکترونیکی در دانشنامه دانشجویان درج می گردد. با تمامی این تفاسیر باید توجه داشته باشید که متاسفانه بسیاری از مراکز استخدامی دارندگان مدارک تحصیلی از دیگر دانشگاه ها را نسبت به مدارک دانشگاه مجازی در اولویت قرار می دهند و این مسئله بیشتر به دلیل عدم آگاهی و مدرک گرایی در جامعه امروز ما اتفاق می افتد. قطعا در کنار تحصیلات دانشگاهی چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری ، کسب مهارت های لازم و تجربه در حوزه های مربوطه می تواند در آینده شغلی افراد بسیار موثر واقع شود.
 
توضيحات در مورد كلاس هاي مجازي:
·         نحوه برگزاري كلاس
در هر ترم، پس از ثبت نام و انتخاب واحد، برنامه درسي، روز و ساعت درس بر روي سايت به دانشجويان اعلام مي‌شود كه دانشجويان گرامي بايستي در روز و ساعت اعلام شده در سايت درسي توسط نام كاربري و رمز خودشان وارد شده و در كلاس حضور يابند، و بطور همزمان با استاد در ارتباط باشند، صدا و تصوير استاد و مطالب ارائه شده توسط وي را ملاحظه نمايند و چنانچه سؤالي داشتند همان موقع سؤال را مطرح نمايند تا توسط استاد پاسخ داده شود.
 
 
 
Source: دوره مجازی کارشناسی ارشد چیست؟