تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انواع لوله های داربستی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
لوله های داربستی اکثرا از جنس فلزات هستند. اگرچه هنوز هم داربست های چوبی در مناطقی کاربرد دارد. پس واضح است که جنس لوله های داربستی از پارامتر های قیمت لوله داربستی می‌باشد. هرچه فلزی که لوله داربستی را میسازد کیفیت و استحکام بالاتری داشته باشد، قیمت لوله داربستی نیز افزایش می‌یابد.

لوله های داربستی که بیشتر از همه کاربرد دارند عموما از جنس آهن سیاه هستند که در متراژ های متفاوتی ساخته و فروخته می‌شوند. اینکه قطعات لوله های داربستی چه طولی داشته باشند از فاکتور های قیمت لوله داربستی است. امروزه اکثر لوله های داربستی در متراژ 3 و 6 متری تولید می‌شوند. لوله های ۶ متری باعث افزایش قیمت لوله داربستی می‌شوند. اینکه سازندگان از چه طولی از لوله های داربستی استفاده کنند بستگی به نوع داربستی دارد که قصد ساخت آن را دارند. چراکه داربست انواع متنوعی دارد که هرکدام برای نوعی از سازه ها طراحی شده اند. هدف این تنوع دسترسی بهتر به بیشترین نقاط از سازه در حال ساخت است.


در لیست زیر به ذکر چند داربست پرکاربرد می‌پردازیم:

داربست های معلق

داربست های پایه دار

داربست های مثلثی

داربست های خرپا

و ...

از دیگر پارامتر های قیمت لوله داربستی و کاربرد های آن میتوان به ضخامت لوله داربستی اشاره کرد. سازندگان میتوانند با توجه به بودجه پروژه لوله های داربستی را در سایز های 2 ، 2.5 ، 3 و 4 میلیمتر تهیه کنند. هرچه لوله های داربستی ضخامت بیشتری داشته باشند قیمت لوله داربستی نیز افزایش می‌یابد. برای داربست هایی که در سازه های بزرگتر به کار میروند امروزه از ضخامت 4 میلیمتر به بالا استفاده میشود. در نتیجه قیمت لوله داربستی هم بیشتر می‌شود. قطر لوله های داربستی نیز متنوع است و انواع بزرگتر دارای قیمت لوله داربستی بیشتری هستند.

از آنجایی که قرار نیست از درون لوله های داربستی سیالی عبور کند، این لوله ها در معرض آزمایشاتی که سایر لوله ها در برابر آنها تست می‌شوند، قرار نمیگیرند. در نتیجه پروسه ساخت لوله های داربستی ساده تر بوده و زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل قیمت لوله داربستی از انواع لوله های انتقال دهنده کمتر است. اما فراموش نکنید که استحکام این لوله ها همچنان بسیار اهمیت دارد.

لوله های داربستی در دو نوع سبک و سنگین ساخته میشوند و قیمت لوله داربستی سنگین بیشتر است.

ساخت لوله های داربستی هم به شکل درزدار و هم بی درز انجام می‌شود. بد نیست بدانید که لوله های بی درز بعلت استحکام بیشتر و تحمل فشار بالاتری که دارند، قیمت بیشتری را دارا می‌باشند. پس اگر لوله داربستی ما از نوع بی درز باشد، قیمت لوله داربستی نیز بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از پارامتر های قیمت لوله داربستی، گالوانیزه بودن یا نبودن فلز سازنده آن است. گالوانیزاسیون فرایندی است که روی فلزات انجام می‌شود تا آنها را ضد زنگ کند. اگر لوله داربستی گالوانیزه باشد، قیمت لوله داربستی بیشتر میشود.از داربست های دارای لوله گالوانیزه در ساخت سازه هایی استفاده میشود که در شرایط آب و هوایی مرطوب و یا درون دریا ها باشد.چرا که در این شرایط سرعت اکسیداسیون و زنگ زدن لوله ها بیشتر می‌شود.

علاوه بر نوع لوله داربستی، بست های سازه داربست نیز تنوع بالایی دارد و باید متناسب با نوع لوله انتخاب شود.
برای مشاهده مطلب کامل در زمینه قیمت لوله های داربستی اینجا کلیک کنید.