تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی چه فاکتورهایی باید داشته باشد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی باید به مواردی توجه داشت و در این سایت به کار برد که مورد نیاز چنین سایت هایی است. مواردی از قبیل:

دسته بندی مارکت
سایت خرید و فروش باید دارای دسته بندی با قابلیت ایجاد زیر شاخه به تعداد نامحدود باشد تا بتوان محصولات و خدمات را در شاخه های مختلف دسته بندی نمود.

قابلیت ارسال توسط کاربران
کاربران باید به راحتی بتوانند کالا یا خدمات خود را در سایت بارگذاری کنند و البته مطالب بارگذاری شده توسط کاربران وب سایت می بایست پس از تایید مدیر وب سایت در سایت نمایش داده شود.

قابلیت خرید کالا و خدمات
در حقیقت تفاوت سایت خرید و فروش اینترنتی با سایت آگهی و نیازمندی در همینجاست و در سایت های خرید و فروش اینترنتی کاربران می توانند کالا و خدمات خود را در سایت در معرض فروش قرار دهند و سایر کاربران می توانند محصولات و خدمات مورد نظر را خریداری نمایند.

لیست خریدهای کاربران
با توجه به آنکه قابلیت خرید در سایت وجود دارد کاربران می بایست بتوانند لیست خریدهای انجام شده قبلی خود را مشاهده نمایند و در صورت نیاز آنها را پیگیری نمایند. این قابلیت می بایست در کنترل پانل مربوط به هر کاربر وجود داشته باشد

لیست پرداخت های کاربران
در کنترل پانل کاربران همچنین می بایست بخشی برای نمایش لیست و تاریخچه پرداخت های کاربران در نظر گرفته شود تا کاربران بتوانند وضعیت پرداخت های خود را مشاهده نمایند.

قابلیت جستجو در وب سایت
با توجه به گسترده بودن و تنوع کالا و خدمات موجود در این نوع وب سایت ها قابلیت جستجوی قدرتمندی می بایست برای این نوع وب سایت در نظر گرفت. این جستجو را می توان به جستجوی اختصاصی در هر دسته بندی بسط داد تا کاربران بتوانند جستجو را با توجه به فیلدهای یک دسته بندی انجام دهند.

نسخه موبایلی وب سایت
امروزه آمار نشان می دهد در حدود نیمی از کاربران سایت ها، از موبایل برای جستجو استفاده می کنند و موتور های جستجو هم به سایت هایی که در موبایل به راحتی نشان داده می شوند (نسخه موبایلی یا همان ریسپانسیو دارند) بیشتر اهمیت می دهند. در صورتی که سایت شما آماده نمایش در موبایل را نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهد داد. طراحی نسخه سازگار با موبایل وب سایت امروزه بسیار مهم و ضروری می باشد و تاثیر بسیار مثبتی در موفقیت وب سایت خواهد داشت.