تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرکت ساختمانی خانه ای شناور می سازد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
“خانه ای شناور و منحصر به فرد توسط شرکت ساختمانی معتبر”
هفته پیش مشغول تماشای سریال Portlandia بودم که ناگهان خانه معلقی که ۲ شخصیت فیلم در آن دیدار می کنند را دیدم و از تعجب چشم هایم گرد شد. روز بعد در سایت ها دنبال اطلاعات خانه گشتم و موفق شدم با معمار آن صحبت کنم. از او درباره الهامات اشکال ارگانیک منحصر به فرد آن پرسیدم. این خانه خیره کننده شناور که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده، منحنی هایی دارد که از حرکت و شکل کلی رودخانه Willamette گرفته شده. از پورتلند تا این خانه با قایق ۵ دقیقه فاصله هست. به نقل از شرکت ساختمانی سازنده طراحی خانه از نحوه و نوع زندگی ساکنان آن گرفته شده، شکل ارگانیک آن به پیروی از کاربرد بنا شده. این خانه متعلق به زوجی است که فصول سال را در ۲ شهر پورتلند و فار ایست تقسیم می کنند. در منطقه اورگان واقع شده، ۲۱۴ مترمربع است، ۲ اتاق خواب و ۲ حمام دارد. صاحبان این خانه از طرفداران سریال مذکور هستند و اجازه داده اند قسمت هایی از آن در خانه شان فیلمبرداری شود.
شرکت ساختمانی سازنده این خانه عقیده دارد هر مکانی حس شاعرانه خودش را دارد. او تحت تاثیر ریتم آب و افکت موج دار رودخانه Willamette قرار گرفته. سردر خانه که به تخته چوب های سدر قرمز غربی مزین شده هم نمادی از بخش ضربدری کُنده ای بزرگ است، مثل کنده هایی که این خانه روی آن ها شناور مانده. نمای ساختمان در آخرین مرحله طراحی شده. از نحوه زندگی ساکنان شروع کرده و آن را در طراحی پلان و بخش ها به طور همزمان مشخص کرده، سپس نمای ساختمان به دنبال آن رفته و ویژگی های خود را از طراحی داخلی گرفته. او می گوید : “من می فهمم ۱ فرد چطور می خواهد در خانه اش زندگی و از آن استفاده کند. این خانه است که باید خودش را با روش زندگی ساکنان وفق بدهد”.
این زوج به سبک زندگی زیر شیروانی علاقه دارند، عاشق مطالعه هستند. همچنین فضای مجزایی برای اتاق مطالعه و اتاق مهمان می خواستند. هدف آن ها سوءاستفاده از زندگی تابستانی در فضای باز نزدیک آب بوده و هیچ علاقه ای به معماری جعبه ای سفید مینیمال نداشتند. آن ها از استعداد معماری داخلی و طراحی خانه ارگانیک این معمار خوششان آمد. پس از تحسین یکی دیگر از پروژه هایش او را یافتند. این معمار از آن زمان متوجه شد این زوج از طرح های چوبی نرم و لطیف با خطوط نامحسوس و رنگ های گرم خوششان می آید. کفپوش ها چوب گیلاس برزیلی است. باقی چوب های به کار رفته همگی بومی هستند.
پنجره وسیع رو به آب، منظره ای پهناور از رودخانه و غروب آفتاب ارائه می دهد. درب کشویی ذوذنقه نقش هندسه منحنی را دارد. شرکت ساختمانی که کار احداث این بنا را انجام داده اطمینان حاصل کرد که تمام قطعات شیشه ای این خانه در کوره های بومی جا می گیرد تا در هزینه و اثرات کربنی انتقال شیشه از دوردست ها صرفه جویی شود. ساکنان خانه عاشق مس هستند و همانطور که مشخص است، معمار از آن در شومینه استفاده کرده. دیوار پشت آن تیغه است و تصویر امواج آبی که الهام بخش طراحی خانه بوده را منعکس می کند.
[تصویر:  contemporary-living-room-arianparax-1-810x1030.jpg]
حریم خصوصی ۱ مشکل اساسی است، چون اغلب خانه هایی که روی ستون ساخته می شوند به همسایه های خود بسیار نزدیک هستند. پنجره ای که نور وارد کند ولی حریم خصوصی را حفظ کند ضروری محسوب می شود. البته قوانین آتش سوزی دستور می دهد که فرد باید قادر باشد دور تا دور خانه را از بیرون طی کند. معمار این خانه هر ۲ مشکل را با دیواره بیرونی و درخت ها حل کرد. حریم خصوصی نسبت به همسایه های نزدیک را حفظ می کنند، منظره ای زیبا نمایش می دهند و نور را وارد می کنند.
[تصویر:  contemporary-spaces-arianparax-773x1030.jpg]
تیغه ها از گلولم ساخته شده، ۱ چوب مهندسی شده. هر تخته به صورت سفارشی در قالب های فلزی بلند ساخته شده. این را باید بدانید که هر بار که شعاع تغییر می کند، هزینه بیشتری گرفته می شود. درنتیجه تمام تیغه هایی که در اینجا می بینید با اینکه انحناهای مختلفی دارند اما شعاع همه آن ها یکسان است. این کار نه تنها هزینه را کاهش داده بلکه هندسه ای خوشایند ایجاد کرده. پنجره مرتفع سمت راست نور وارد خانه می کند اما حریم خصوصی را هم رعایت می کند. زیر پنجره ها کابینت های بزرگی با درب های فلزی سوراخ شده نصب شده. ساکنان قصد آویزان کردن تعداد زیادی تابلوی هنری داشتن که با وجود این حفره ها در سطح فلزی کار راحتی است چون بدون سوراخ کردن تیغه یا دیوار چوبی خانه می توانند تابلو را نصب کنند.
[تصویر:  c-arianparax-810x1030.jpg]
توفال ها استاندارد هستند اما در زاویه ۴۵ درجه برش خورده اند. در این صورت راحت تر چیده می شوند و خط سایه تندی ایجاد نمی کنند. توفال ها طرحشان را از منحنی های خانه و حس جریان آب رودخانه می گیرند. دیوار صاف این طرف خانه با تمام منحنی ها تضاد دارد. با نمای ۱ الی ۶ اینچ توفال ها، جای به جای در ردیف توفال ها فاصله قرار داده شده. سقف مسی مثل بخشی از سردر این طرف خانه ساخته شده. به مرور زمان مس تحت تاثیر آب و هوا کهنه شده و پتینه می سازد.
[تصویر:  contemporary-arianparax-1-1030x781.jpg]
در راه پله ها هم منظره بیرون نمایان است. طبقه بالا ۱ سوئیت کامل با اتاق خواب است که مشرف به نشیمن اصلی و رودخانه است. درب هایی که می بینید توالت و حمام را پوشش می دهند، پشت آن ها وان آب گرم قرار دارد که کنار مبل توکار ساخته شده.
[تصویر:  modern-bathroom-arianparax-810x1030.jpg]
“هر خانه ای روح خودش را دارد که از مکان بنا و شخصیت مشتری ها سرچشمه می گیرد”.