تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: طرز فکر و نوع زندگی افراد موفق
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین اهداف و آرزوها، به لطف دریایی از اطلاعاتی که امروزه در دسترس آدم‌ها قرار دارد، تاکنون این چنین واضح و مشخص نبوده است. البته، این‌که هزینه‌ی پا گذاشتن در مسیر اهداف و آرزوها ارزان شده است، به این معنی نیست که طی کردن این مسیر و موفقیت در این سفر کار بسیار آسانی است – هرچند، به دشواریِ آموختن فیزیک کوانتوم هم نیست! در حقیقت، تفاوت میان رسیدن به خواسته‌های‌تان و ناتوانی در تحقق اهداف‌تان فقط با یک خط باریک مشخص می‌شود؛ این خط باریک همان اصول و باورهای درونی و طرز فکرتان است. اگر می‌خواهید به بهترین حالت ممکن خود در زندگی برسید، لازم است اصول درونی مشخصی را برای خودتان ایجاد کنید. هم‌زمان با تلاش برای اتخاذ اصول و طرز فکر آدم های موفق در زندگی، لازم است سعی کنید نگرش ذهنی‌تان را نیز مثبت نگه دارید؛ 
افکار شما قدرت بی‌نظیری در زندگی‌تان دارند و احساس و رفتارتان، بازتابی از نوع تفکرتان است. در این مطلب ۷ علت تأثیر افکار در رسیدن به موفقیت و طرز فکر افراد موفق آورده شده است، در تمام این موارد باید به‌جای توجه به نقاط ضعف روی توانایی‌هایتان تمرکز کنید. برای آشنایی بیشتر با راهکارهای موفقیت  همراه باشید.

بهانه نیاورید
همه ما دو صدا داریم. یک صدایی که به شما می‌گوید سخت تلاش کنیم، روی کار کنونی‌مان تمرکز کنیم و قبل از اینکه به سراغ کار بعدی برویم اول این را تمام کنیم. یک صدای دیگر هم داریم که به ما می‌گوید دست کشیده، استراحت کنیم، تلویزیون نگاه کنیم یا در اینترنت بچرخیم.
ما در زندگی قربانی ناعدالتی هستیم، ممکن است ترفیعی باشد که شایسته آن هستیم ولی به ما نمی‌دهند. هر چه و در هر موقعیتی هم که باشیم زمان‌هایی هم اتفاق می‌افتد که با ما با بی‌عدالتی رفتار می‌شود. ممکن است برای خودمان دلسوزی کنیم و یا همه اینها را فراموش کرده، به جلو برویم و از آن فقط بعنوان یک محرک یا انگیزه‌دهنده استفاده کنیم.
نلسون ماندلا می‌توانست به زندان افتادن خود را بهانه‌ای کند برای مغلوب شدن دربرابر عصبانیت خود. اما درعوض از آن به عنوان فرصتی برای مطالعه، رشد، یادگیری و در انتها آزادی همه استفاده کرد.

به بهانه‌هایتان گوش دهید. درک کنید که چرا این بهانه‌ها را دارید و بعد فکر کنید که چطور می‌توانید از آنها در جهت خوب استفاده کنید.


افراد موفق تصویر روشنی از هدف خود دارند
آیا واقعا می‌دانید چه می‌خواهید؟ بیشتر افراد نمی‌دانند! بیشتر انسان‌ها اصلا ایده‌ای از اینکه موفقیت چه شکلی است ندارند و نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند. اگر ندانید چه می‌خواهید چگونه می‌خواهید تلاش بکنید؟ خیلی از افراد می‌خواهند کسب و کار خود را شروع کنند و ترجیح می‌دهند به جای اینکه برای یک نفر دیگر کار کنند، رئیس خودشان باشند، اما موفق نمی‌شوند.
علتش این است که نه می‌دانند دقیقا چه می‌خواهند و نه می‌دانند چه باید بکنند؛ بنابراین هرگز کاری را شروع نمی‌کنند.
اگر شما مسیر را بلد نباشید و خوب ندانید کجا قرار است بروید، در نهایت به جایی خواهید رسید که واقعا نمی‌خواستید آنجا باشید. شما نه تنها باید در ذهن خود، مسیر درست را ترسیم کنید بلکه باید هر بار که هدف‌تان را تجسم می‌کنید، انگیزه‌تان تقویت شود.

پس به چیز‌هایی فکر کنید که واقعا می‌خواهید در زندگی‌تان به آن‌ها برسید. خودتان را یک سال بعد چگونه می‌بینید؟ چه چیزی را می‌خواهید در خودتان تغییر دهید؟ در زندگی فعلی‌تان چه تغییری می‌خواهید ایجاد کنید؟ چه قرار است بکنید تا به تصویر ایده آلی که در ذهن‌تان دارید نزدیک‌تر شوید؟

به قول‌هایی که به خودتان می‌دهید، عمل کنید
وقتی به دیگران قول انجام کاری را می‌دهید، با عملی کردن قول‌تان برای خود عزت نفس و هویت مثبت ایجاد می‌کنید. آدم‌های موفق به این درک رسیده‌اند هر گاه قول‌هایی را که به خودشان می‌دهند، زیر پا می‌گذارند، چهره‌ای از یک فریب‌کار از خودشان ایجاد می‌کنند و با این کار، اعتماد به نفس‌شان را از دست می‌دهند، و دیگر خودشان را به عنوان یک مرد عمل نمی‌شناسند.

برای مثال، اگر به خودتان متعهد شده‌اید روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید، حتما این کار را انجام دهید. فارغ از نتیجه‌ی این کار، صرفا با عمل به تعهد خود، شخصیت‌تان قالب مثبتی پیدا می‌کند، و همین مسئله باعث می‌شود در طول مسیر موفق‌تان انگیزه‌ی بیش‌تری پیدا کنید.

 فقط به هدف تمرکز کنید، ولی در جزییات انعطاف پذیر باشید
اهداف‌تان را به صورت مقصد راه‌تان تصور کنید؛ و اعمال، عادات، و استراتژی‌های مختلف‌تان را مانند وسیله‌ی نقلیه‌ای در نظر بگیرید که قرار است با استفاده از آن، این مسیر را تا مقصد نهایی‌تان طی کنید. انواع مختلفی از وسائل نقلیه‌ی بالقوه وجود دارند که شما را در رسیدن به مقصد مورد نظر یاری می‌کنند؛ نکته‌ی کلیدی این‌جا است که باید وسیله‌ای را انتخاب کنید منحصرا با نیازهای‌ شما سازگار باشد. آدم‌های موفق در مورد هر آن‌چه به دنبال‌اش هستند، پافشاری می‌کنند، ولی در عین حال، به خوبی می‌دانند رسیدن به مقصد نهایی دربردارنده‌ی مسیرهای انحرافی و کنارگذرهای غیر قابل پیش‌بینی است که باید در موردشان تحقیق کنند. آن‌چه شما را به نقطه‌ی الف می‌رساند، لزوما نمی‌تواند به شما در رسیدن به نقطه‌ی ب کمک کند.

همان‌طور که در حال رشد و پیشرفت هستید، دائما به تکامل و پذیرش ایده‌های جدید نیاز خواهید داشت. اگر تکامل پیدا نکنید یا پذیرای ایده‌های جدید نباشید، ممکن است فرصت‌های خوبی را از دست بدهید و از برنامه‌ی زمانی‌تان عقل بیفتید.




از شکست‌خوردن نترسید و آن را بپذیرید
ترس از شکست خوردن یکی از دلایل مهمی است که سبب می‌شود کارآفرین ها موفق نشوند و حتی به دلیل ترس از شکست‌خوردن کارهای جدید را شروع نکنند.

تازمانی‌که اولین قدم را برندارید به موفقیت نمی‌رسید. درواقع رشدکردن نیازمند خطاکردن است. خطرکردن ترسناک است، اما راکدماندن از آن هم بدتر است. وقتی باور می‌کنید شکست می‌خورید، به احتمال زیاد این اتفاق برایتان خواهد افتاد. به‌یاد داشته باشید: اگر پیشرفتی نداشته باشید، به هرحال شکست خورده‌اید؛ بنابراین بهتر است از فرصت‌های خود استفاده کنید.

تحمل کنید زمانی  که بقیه ناامید شده اند
کسی که دست از دنبال کردن آرزوی خودش کشیده چطور می‌تواند بداند که برای رسیدن به موفقیت چه مقدار زمان نیاز داشته است؟ مطمئناً هیچکس چنین توانایی ندارد. ممکن است فردا باشد، ممکن است ده سال دیگر.
آنچه که افراد موفق را از دیگران جدا می‌کند این واقعیت است که آنها هیچگاه دست از آرزویشان نمی‌کشند. برای آنها ناامیدی هیچوقت یک انتخاب نیست. فقط زمانی متوقف می‌شوند که به مقصدشان رسیده باشند. و حتی در آن زمان هم یک ماموریت جدید برای خود ترتیب می‌دهند.
مثلاً نلسون ماندلا را در نظر بگیرید. در سال‌های ابتدای زندگی‌اش نبود که به موفقیت دست پیدا کرد. بعد از تلاش و گذشت سالهای بسیار به مقصد خود رسید. آن هم زمانی که بقیه دست از راه کشیده بودند. به این دلیل به مقصد نرسید که بهترین بود، بهترین بود چون صبر و تحمل بالایی داشت.

هیچکس نمی‌داند کی به موفقیت می‌رسد. پس با ناامید شدن و صرفنظر از ادامه راه شکستتان را تضمین نکنید. می‌توانید خودتان را سازگار کنید، تغییر دهید یا تکمیل شوید اما هیچوقت ناامید نشوید.



محیط خود را تغییر دهید
محیط شما باید زمینه‌ی موفقیت‌تان را فراهم کند، البته اگر واقعا دوست دارید یک آدم معمولی نباشید و به چیز‌های بزرگ در زندگی دست پیدا کنید!
تغییر محیط یعنی اینکه دوروبرتان را از آدم‌های منفی خالی کنید، اطلاعات و دانش‌تان را در زمینه‌ای که مرتبط با تلاش‌تان است بالا ببرید، به سلامتی جسم و روح‌تان اهمیت بدهید و به طور کل، سبک زندگی‌تان را متناسب با هدف‌تان کنید. همه‌ی این‌ها شاید بی‌ربط به نظر برسند، اما ناخودآگاه بر نحوه‌ی قضاوت‌های‌تان، سطح انرژی‌تان و انگیزه و موفقیت‌تان اثر می‌گذارند.

تغییرات لازم را جوری اعمال کنید که انگیزه بخش، مثبت و خلاقانه باشد و به هر روزتان معنا بدهد. با افرادی که هدف‌هایی مشابه شما دارند ارتباط برقرار کنید، زندگی نامه‌ی افراد موفق را بخوانید، جا‌هایی بروید و در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که انرژی‌تان را افزایش می‌دهند، مراقب سلامتی‌تان باشید و روح و روان‌تان را دست کم نگیرید. همه‌ی این‌ها بخش‌های مهمی از شخصیت آدمی هستند که می‌خواهید بشوید.

به منفی باف‌ها گوش ندهید
همه‌ی ما حتما چند آدم منفی باف دوروبرمان داریم که به ما می‌گویند هدف‌مان ارزش تلاش کردن و منتظر ماندن ندارد، اینکه احمقیم و راه را بلد نیستیم، و اینکه رسیدن به هدف‌مان غیرممکن و وقت تلف کردن است. کاری که باید بکنید این است که این افراد را ندیده بگیرید و فقط روی هدف خودتان تمرکز کنید.

تقریبا همه‌ی افراد موفق در زندگی خود، زمانی احمق خوانده شده‌اند! هر محصول و کمپانی موفقی که می‌بینید زمانی غیرممکن به نظر می‌رسیده است، اما چیزی که پشت تمام این پدیده‌های متحول کننده وجود داشته، کسی است که معتقد به هدفش ایستاده، طبق باورهایش پیش رفته و به جمعیت منفی باف اطرافش گوش نداده است.


اجازه دهید که انرژی مثبت در همه‌ی کارهایتان جاری باشد
حتی اگر قرار است فقط یکی از کارهایی را که به آن فکر کرده‌اید، عملی کنید، باید با حس مثبت آن را انجام دهید. براساس تحقیقات ارتباط مستقیمی بین احساس شادی و رسیدن به موفقیت وجود دارد. سعی کنید که همیشه بخش خوب هر چیزی را ببینید. اگر در بخشی از کسب‌و‌کارتان شکست خوردید، ناامید نشوید و آن موضوع را برای خودتان بزرگ نکنید. به خودتان بگویید که این یک مشکل کوچک است که می‌توانید به‌‌راحتی بر آن غلبه کنید.

داشتن دید مثبت به زندگی، اتفاقات مثبت بیشتری را برایتان ایجاد می‌کند. وقتی که نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینید، به‌سمت راه‌های درست هدایت می‌شوید. درواقع ممکن است که موفقیت به‌طور خودکار باعث خوشبختی شما نشود؛ اما داشتن یک ذهن مثبت، موفقیت بیشتری را در زندگی شما ایجاد می‌کند. ایجاد حس خوشحالی از همه‌ی مطالبی که تا اینجا گفته شد مهم‌تر است. خودتان به‌راحتی می‌توانید این حس را در خود پرورش دهید.


خطر کنید
اگر خطر نکنید، هیچ پاداشی در انتظارتان نخواهد بود. آنهایی که به موفقیت واقعی دست پیدا کرده‌اند بیشتری از دیگران خطر کرده‌اند.
میلیاردها نفر در طول تاریخ بوده‌اند که توانایی رسیدن به موفقیت را داشته‌اند، چه هوش بوده یا استعدادشان، در هر حال این توانایی را داشته‌اند. چیزی که نداشته‌اند شجاعت لازم برای خطر کردن زندگی‌شان بوده است. همچنین اخلاق کاری لازم برای شناختن استعدادشان را هم نداشته‌اند.
«بدترین تراژدی زندگی یک استعداد هدررفته است.»
آرزوی بزرگ و شجاعانه شما ممکن است ازدواج با دختر آرزوهایتان و تشکیل خانواده با او باشد. خطری که باید بکنید ممکن است ترک کاری که عاشقش هستید برای حمایت از او و خانواده‌تان باشد. آرزوی شما ممکن است کمک به میلیون‌ها انسان برای داشتن زندگی بهتر و سالمتر باشد. آرزویتان هر چه که باشد باید فرصت کافی برای شناخته شدن به او بدهید.

اگر واقعاً می‌خواهید با پاداش روبرو شوید، باید ریسک کنید.
آرزویتان را پیدا کنید. بعد برای رسیدن به آن همه چیز را به خطر بیندازید.



چرا بعضی از آدم‌ها هرگز موفق نمی‌شوند؟
همه دوست دارند موفق شوند، اما متاسفانه این اتفاق برای همه نمی‌افتد. خیلی از افراد به دلایل خاصی انگار هرگز نمی‌توانند موفق شوند:. اگر نتوانید اهمیت زمان را بفهمید، نمی‌توانید موفق شوید. افراد موفق می‌دانند که وقت چقدر ارزشمندتر از پول است و این نکته را هرگز دست کم نمی‌گیرند.. اگر از اینکه یک آدم معمولی باشید راضی هستید نمی‌توانید موفق شوید.

افراد موفق به دنبال بهتر بودن هستند و فرقی نمی‌کند در چه شرایطی باشند.. اگر اهمیت برنامه ریزی داشتن و طبق برنامه پیش رفتن را ندانید نمی‌توانید موفق شوید. آن‌هایی که عادت به برنامه ریزی ندارند، در واقع برنامه ریزی کرده‌اند که شکست بخورند.. اگر اهل بهانه تراشی هستید نمی‌توانید موفق شوید. افراد موفق بابت کاری که نمی‌توانند انجامش دهند بهانه نمی‌آورند.. اگر کاری را که امروز می‌توانید انجام دهید به فردا موکول می‌کنید نمی‌توانید موفق شوید.
اگر می‌خواهید موفق باشید، باید کاری را که مربوط به امروز است، همین امروز انجام دهید، چون هیچکس نمی‌داند فردا چه خواهد شد.. اگر با کوچک‌ترین اتفاق، دست از تلاش می‌کشید و تسلیم می‌شوید نمی‌توانید موفق شوید. افراد موفق خوب می‌دانند که چالش‌ها و سختی‌ها فقط زمانی بزرگ می‌شوند که آن‌ها را بزرگ ببینند.. اگرنمی‌توانید به تنهایی تصمیم بگیرید نمی‌توانید موفق شوید.

اگر به راحتی تحت تاثیر نظر دیگران هستید و هرگز تصمیم و انتخاب‌های‌تان با خودتان نیست نمی‌توانید موفق شوید.. اگر ذهنی باز و پذیرا ندارید نمی‌توانید موفق شوید. افراد موفق توقع ندارند همه‌ی آدم‌ها از زاویه دید آن‌ها دنیا را ببینند.. اگر فکر می‌کنید خلاقیت به این معناست که سرتان را با هر کاری شلوغ کنید نمی‌توانید موفق شوید.
اینکه هر روزتان پُر از مشغله‌های زیاد است دلیل نمی‌شود موفق بشوید. سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که واقعا با چه چیزی سرگرم هستید؟ آیا وقت‌تان را با کار‌های باارزش پُر کرده‌اید یا صرفا وقت تلف می‌کنید؟ آدم‌های پُرمشغله لزوما موفق نیستند.. اگر خودتان را محدود کنید نمی‌توانید موفق شوید. افراد موفق هرگز توانایی‌های خود را محدود نمی‌کنند و باور دارند اگر بخواهند کاری را انجام دهند پس حتما می‌توانند.
فراد موفق به شکست‌هایی که در مسیر رسیدن به موفقیت متحمل می‌شوند به چشم یک تجربه ارزنده می‌نگرند و آن را همانند مرحله‌ای از زندگی می‌دانند که برای رسیدن به هدف مورد نظر باید گذرانده شود.
برای مطالعه مقاله ترس از شکست وارد سایت ذهن شوید.

پس برای رسیدن به قله موفقیت ممکن است سقوط‌هایی را تجربه کنید، به جای تمرکز بر شکست‌هایتان، که باعث بی انگیزه شدن می‌شود از آن‌ها درس گرفته و به عنوان پلی برای رسیدن به آرزوهایتان استفاده کنید.
اما از طرفی ترس شکست می‌تواند ریشه‌ای بوده و در واقع مبتلا به یکی از انواع فوبیا باشید.
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоlactogenicfactor.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоhttp://selectivediffuser.ruинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо