تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چرا باید نقشه سایت داشته باشیم ؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[b]چرا باید نقشه سایت داشته باشیم ؟[/b]
چرا با وجود اینکه کاربران وبسایت ها استفاده زیادی از نقشه سایت نمی کنند هنوز توصیه می  کنیم از طراحی نقشه سایت غافل نشوید ؟

نقشه ساتی باعث می شود تا کاربر سایت ما را بهتر درک کند . مطالعات نشان داده که نسبت استفاده کاربران همچنین وجود نقشه سایت در سایت های طراحی شده و استفاده اینترانت هایی که از نقشه سایت استفاده می کنند پیوسته در حال افزایش است .

[b]چند ویژگی نقشه سایت[/b]
[list]

[*]چند ویژگی نقشه سایت که مارا به استفاده از آن ترغیب می کند :

[*]نقشه سایت اطلاعات کلی از وبسایت ما را در یک نما در بر دارد .

[*]به یافتن محتوا و اطلاعات کمک میکند .

[*]میتواند به بهترین شکل عمل کند .

[*]دسترسی سهل به صفحات وب سایت را ممکن  می سازد.

[*]دومین عامل جستجویابی در وب سایت هاست .

[*]براحتی قابل طراحی هستند و هزینه زیادی نیاز ندارند .
[/list][b]نکات کلیدی در طراحی نقشه سایت[/b]
همانطور که پیشتر گفتیم نقشه سایت باید تمامی اطلاعات سایت ما را در یک نما به کاربر ارائه کند تا در درک بهتر سایت ما و دسترسی سریع تر به او کمک کند .برای تحقق این مورد باید از ویجت ها ی تعاملی برای طراحی آن استفاده کرد .نقشه سایت بهتر است ساده دارای ساختار ایستا و با استفاده از ابزار های طراحی کاربر پسند و استاندارد طراحی شود .

نقشه سایت علاوه بر سادگی  و جامعیت  باید بدور از چالش های جستجو یابی باشد .نقشه سایت باید بصورت چند بعدی طراحی شود که در تکنما ساختن نقشه سایت بیشترین  کمک را بما کند . در این صورت علاوه بر خلاصه شدن تصویر نقشه سایت ، کاربر نیز استفاده بیشتری از آن خواهد داشت زیرا در متن ها ی طولانی کاربر ناچار به اسکرول است و در این اسکرول ها ممکن است بخشی از اطلاعات طلایی سایت را از دست بدهد . و کاربر را از ماندن در سایت ما منصرف کند ! از پیچیدگی در طراحی نقشه سایت هم بپرهیزید .

در نهایت باید یادآور شویم با تمام مزیت هایی که یک نقشه سایت میتواند برای کاربر سایت ما داشته باشد باید در نظر داشته باشیم که : تعداد افراد کمی از نقشه سایت استفاده میکنند و استفاده نکردن از آن آسیبی به کسی نمی زند .
اگر شما قصد طراحی سایت دارید یا میخواهید طراحی سایت فروشگاهی داشته باشید با متخصصان این امر مشورت کنید تا آنها شما را در زمینه سئو و سایر مسائل راهنمایی کنند باید توجه داشته باشید از سئو سایت و پشتیبانی سایت خود غافل نشوید