تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زاپن کشوری برای دوست داشتن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شکوفه های گیلاس فرصتی برای نمایش جهانی همنوع دوستی درژاپن.


                  [تصویر:  01-11-620x414.jpg]
در ژاپن،شکوفه درخت گیلاس را”ساکورا” می نامند.این شکوفه ها معمولا به گیلاس تبدیل نمی شوند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. ساکورهر بهار در پارک های این سرزمین جشنواره شکوفه های گیلاس( یا ساکورا) برگزار می شود.

[تصویر:  02-11-620x465.jpg] 
 
حال روزهایی از سال را تصور کنید که پهنه وسیعی از پارک‌های جنگلی صورتی رنگ می‌شود. شاید از خود بپرسید این روزهای رویایی در کجا اتفاق می‌افتد؛ کشور ژاپن پاسخ شما خواهد بود. نه فقط مردم ژاپن بلکه گردشگران از سراسر دنیا، از اوایل ماه ژانویه انتظار شکوفه‌ها را می‌کشند.  در اصل هانامی مراسمی است که قدمتش به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد و منظور رفتن به معبد و زیارتگاه‌ها , گردش دسته جمعی و برگزاری پیک نیک در زیر درختان پر شکوفه گیلاس است. درختان گیلاس عموما از اواخر مارس تا اوایل می به شکوفه می‌نشینند. شکوفه دادن درختان معمولا از شهر اکیناوا و در اواخر ماه ژانویه آغاز و رفته رفته به سمت مناطق شمالی گسترش می‌یابد به طوری که توکیو و کیوتو اواخر مارس تا اوایل آوریل شاهد به گل نشستن درختان گیلاس هستند و تنها چند هفته بعد شهر هوکایدو میزبان هانامی است به همن دلیل مردم نسبت به این تغییرات بسیار حساس بوده و به اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی توجه می‌کنند تا این رویداد سالیانه را به هیچ عنوان از دست نره.

[تصویر:  01-11-620x414.jpg]
شرکت در این مراسم از چنان اهمیتی برخوردار است که سرویس‌های خبری داخلی این کشور در مورد زمان شروع و نقشه باغات مختلف به ارائه گزارش می‌پردازند. درختان گیلاس که ژاپنی‌ها از آن با نام ساکورا یاد می‌کنند، در بعضی مناطق ژاپن، منظره منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند؛ پارک شینجوکو گیوئن در توکیو یکی از این موارد است.قدم زدن در زیر سایه درختان صورتی، شرکت در جشن‌ هانامی‌ را در برنامه بسیاری از گردشگران قرار داده است.
درختان گیلاس را می‌توان در جای جای ژاپن یافت، اکثر مدارس و ساختمان‌های دولتی اقدام به کاشت این درختان می‌کنند و از آنجایی که سال مالی و تحصیلی هر دو در ماه آوریل شروع می‌شوند معمولا اولین روز کار و مدرسه با جشنواره ساکورا همزمان است.پس ابتدای بهار بهترین زمان برای سفر به کشور ژاپن و مشاهده این جشن زیبا است که تقریبا در اواسط ماه می به پایان می‌رسد.


[تصویر:  06-11-620x422.jpg]


[تصویر:  08-11-620x531.jpg]

[تصویر:  09-10-620x349.jpg]

[تصویر:  10-9-620x411.jpg]


[تصویر:  14-7-620x413.jpg]


[تصویر:  17-6-620x465.jpg]

[تصویر:  18-4-620x413.jpg]