تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چه افرادی باید ویتامین D بیشتری مصرف کنند؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
متخصصان ارتوپدی معتقدند بهداشت اسکلت و عضلات باید برای تمام افراد جامعه به خصوص بیماران کرونایی در این روزها به طور کامل رعایت شود‌. در روز های قرنطینه خانگی باید مراقبت‌های بهداشتی ویژه برای سیستم اسکلتی عضلاتی صورت بگیرد. یکی از مهم‌ترین نکات، مربوط به انجام ورزش و تحرکات لازم در خانه می شود. همچنین استفاده از پروتئین، ریزمغذی‌ها، مکمل های مناسب و در صورت دسترسی آفتاب را برای سلامت سیستم اسکلتی حتما در برنامه های روزانه خود داشته باشید.
نقش ویتامین D در این روزها به جهت سلامتی استخوان ها ،عضلات و جلوگیری از سوء تغذیه در ۵ گروهی که با آن اشاره می شود بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
۵ گروهی که باید به مصرف ویتامین D توجه بیشتر داشته باشند شامل موارد زیر می شوند:
۱.خانم های باردار یا بانوانی که در دوره شیر دهی قرار دارند.
۲.کودکان در حال رشد به ویژه سن زیر ۴ سال.
۳.سالمندان که در معرض پوکی استخوان قرار دارند.
۴.ورزشکاران
۵.افرادی که داروهای خاص مانند کورتن و ضدتشنج مصرف می کنند.

 ویتامین D به عنوان یک عامل تعیین‌کننده برای سلامتی استخوان، جلوگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از پرانتزی شدن زانو به خصوص برای کودکان زیر ۴ سال محسوب می شود. بنابراین ویتامین D نیاز اصلی استخوان ها است که جذب کلسیم را افزایش می دهد و همچنین سلامت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
ویتامین D با توجه به تنوع تغذیه ای در مواردی مانند: لبنیات،سبزیجات،قارچ، غلات،پرتقال،ماهی کامل سرخ و پخته شده و زرده تخم مرغ آب پز وجود دارد و به تقویت سیستم استخوانی بدن کمک می کند.
باید به این نکته توجه داشت که نیاز روزانه بدن به این ویتامین ۴۰۰  واحد است و در روزهای قرنطینه خانگی باید مراقب باشیم کمبود این ویتامین به سوء تغذیه تبدیل نشود و در قسمت اسکلتی عضلاتی بدن با مشکل رو به رو نشویم.


مطالب و لینک ها خواندنی: