تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Guide-for-managers-and-teachers-to-enter...rogram.jpg]راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


سامانه شاد بستری است که امکان آموزش مجازی در مدارس را فراهم کرده است و کاربران آن مدیران، معلمان و دانش آموزان هستند. لازمه عضویت دانش آموزان در این سامانه، ثبت نام و احراز هویت مدیران و معلمان مدارس آن ها می باشد. به عبارتی مدیر یک مدرسه باید اطلاعات مربوط به معلمان و دانش آموزان خود را در سامانه سناد ثبت کند و عضو سامانه شاد شود تا آن ها نیز بتوانند به ترتیب فرآیند احراز هویت خود را انجام دهند.
برای ورود به شبکه آموزشی دانش آموزان می توان از روش های مختلفی مانند برنامه شاد، بات شاد و برنامه شاد ویندوز استفاده کرد اما متداول ترین راه ورود به سامانه شاد از طریق اپلیکیشن آن می باشد. مدیران و معلمانی که از تلفن های همراه ios استفاده می کنند، می توانند تا زمان انتشار اپلیکیشن شاد نسخه ios از برنامه شاد تحت ویندوز، استفاده نمایند که یک نرم افزار شبیه ساز اندروید است.
مدیر هر مدرسه، پیش از اقدام به عضویت در سامانه شاد، باید از صحت اطلاعات ثبت شده برای معلمان و دانش آموزان مدرسه خود در سامانه سناد، اطمینان یابد.
نحوه ورود مدیران به شبکه آموزشی دانش آموزان
قبل از هرگونه اقدام برای ورود به سامانه شاد، مدیر مدرسه باید از صحت اطلاعاتی که برای معلمان و دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شده است، اطمینان حاصل نماید و اگر این اطلاعات نیاز به اصلاحاتی داشته باشد مدیر موظف است تغییرات لازم را اعمال کند. ناگفته نماند که در صورت درست بودن اطلاعات معلمان و دانش آموزان در سامانه سناد نیازی نیست که مدیر مدرسه وارد آن شود.
از طریق اپلیکیشن شاد
تمامی مدیران مدارس برای ورود به سامانه شاد از طریق اپلیکیشن آن لازم است که ابتدا این برنامه را از لینک زیر و یا سایت shaddl.medu.ir دانلود کنند و بر روی تلفن های همراه خود نصب نمایند.
دانلود مستقیم اپلیکیشن شاد
[تصویر:  shad-app.png]
مراحل ورود مدیران به شبکه آموزشی دانش آموزان پس از نصب اپلیکیشن شاد به شرح زیر می باشد.
[list]
[*]ابتدا مدیران باید وارد برنامه شاد شوند و گزینه “ورود به برنامه” که در پایین صفحه به چشم می خورد را انتخاب کنند.
[/list]
[list]
[*]مدیر مدرسه، باید شماره تلفن همراه خود را درج کند و دکمه “ورود” را بفشارد. لازم به ذکر است شماره تلفنی که در این مرحله وارد می شود باید با شماره تماسی که در سامانه سناد برای او ثبت شده است، یکسان باشد.
[/list]
[list]
[*]به شماره تلفن همراه درج شده در مرحله قبل توسط مدیر، یک کد فعال سازی ارسال می شود که باید در این مرحله آن را وارد کند و بر روی دکمه “ورود” کلیک نماید.
[/list]
[list]
[*]در این قسمت مدیر مدرسه باید اطلاعات کاربری خود را اعم از نام و نام خانوادگی ثبت کند. در صورت تمایل می تواند تصویری برای پروفایل خود نیز از قسمت دوربین شکلی که در سمت راست صفحه مشاهده می شود، انتخاب نماید. پس از ثبت اطلاعات لازم، مدیر باید بر روی علامت تاییدی که در تصویر زیر نشان داده شده است، کلیک نماید. (لازم به ذکر است که اطلاعات این بخش برای تمامی مخاطبان و هم گروهی های او قابل مشاهده می باشد.)
[/list]
[list]
[*]در صفحه باز شده باید گزینه “ورود مدیر/ معلم/ دانش آموز” انتخاب شود.
[/list]
[list]
[*]از منوی باز شده باید گزینه “مدیر” به عنوان نقش مدیر مدرسه انتخاب گردد.
[/list]
[list]
[*]در این مرحله، هر یک از مدیران مدرسه باید کد ملی خود را وارد کنند و بر روی عبارت “تایید” کلیک نمایند.
[/list]
پس از وارد کردن کد ملی، برای مدیر، منویی نمایان می شود که باید از آن گزینه “مشاهده لیست مدارس” را انتخاب کند. در میان اسامی که وجود دارند، می تواند نام مدرسه خود را بیابد و آن را انتخاب کند. با این کار، به صورت خودکار گروه های کلاسی مربوط به مدرسه مورد نظر تشکیل می شوند و مدیر مدرسه به عنوان مالک (Owner) گروه ها می تواند از طریق گزینه “مشاهده لیست گروه های درسی” فهرست گروه ها و داخل آن ها را بررسی نماید.
از طریق برنامه شاد ویندوز
نسخه ویندور برنامه شاد به طور مستقل وجود ندارد و تنها با استفاده از نرم افزارهای واسط می توان در سیستم های کامپیوتری به آن دسترسی پیدا کرد. این نرم افزارها با شبیه سازی محیط اندروید، امکان استفاده از برنامه شاد را در در رایانه های شخصی فراهم می کنند. دو نرم افزار صاحب نام در این زمینه BlueStacks و NoxPlayer هستد که برنامه اول تنها در سیستم عامل های ویندوز و برنامه دوم در سیستم عامل های ویندوز و مک قابل استفاده می باشد.
با توجه به این که نرم افزار NoxPlayer در دو نوع از سیستم عامل های رایانه ای کاربرد دارد در این قسمت نحوه نصب و استفاده از برنامه شاد در آن را شرح می دهیم. این برنامه را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.
دانلود مستقیم نرم افزار noxplayer
[تصویر:  noxplayer-logo.jpg]
[list]
[*]پس از دانلود نرم افزار شبیه ساز NoxPlayer از طریق لینک بالا، باید آن را از حالت فشرده خارج کنید و مطابق تصویر، بر روی فایل استخراج شده آن دو مرتبه کلیک نمایید.
[/list]
[تصویر:  The-first-step-of-entering-happiness-in-Windows.jpg]
[list]
[*]در این مرحله پس از فعال کردن تیک عبارت ” I have read and accept the Nox License Agreement” ، بر روی دکمه “install” کلیک کنید تا فرآیند نصب برنامه آغاز گردد.
[/list]
[list]
[*]پس از این که فرآیند نصب برنامه به پایان رسید، کلید “start” را بفشارید.
[/list]
[تصویر:  The-third-step-to-entering-happiness-in-Windows.jpg]
[list]
[*]توجه کنید که امکان طولانی شدن فرآیند ورود به برنامه وجود دارد. بنابراین در صورت مشاهده صفحه زیر کمی صبر نمایید.
[/list]
[list]
[*]در این مرحله وارد محیط نرم افزار می شوید و باید از منوی تعبیه شده در سمت راست صفحه، گزینه “Apk Install” را برگزینید.
[/list]
[list]
[*]در این مرحله باید به مسیری که اپلیکیشن شاد در آن ذخیره شده است، مراجعه کنید و پس از انتخاب برنامه، روی گزینه “open” کلیک کنید. بنابراین باید برنامه شاد را از طریق لینک دانلود آن در قسمت قبل دریافت نمایید.
[/list]
[تصویر:  The-sixth-step-to-entering-happiness-in-Windows.jpg]
[list]
[*]ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا برنامه شاد در داخل شبیه ساز اندروید نصب و اجرا شود، بنابراین نیاز به کمی صبر دارد. پس از نصب برنامه شاد می توانید بر روی آیکون آن کلیک کنید. مراحل عضویت در این برنامه کاملا مشابه نسخه اندرویدی آن می باشد که در قسمت قبل شرح داده شده است.
[/list]


راهنمای ورود معلمان به شبکه آموزشی دانش آموزان
معلمان مدارس مختلف، زمانی می توانند وارد سامانه شاد شوند که مدیر مدرسه آن ها، مراحل احراز هویت در سامانه شاد را برای خود انجام داده باشد و در موعد مقرر به معلمان اطلاع دهد که زمان ورود آن ها به سامانه شاد فرا رسیده است.
معلمان نیز مانند مدیران مدرسه می توانند از طریق اپلیکیشن شاد و یا نسخه تحت ویندوز آن وارد این شبکه آموزشی مجازی شوند. مراحل ورود به اپلیکیشن شاد برای معلمان و مدیران تنها در یک گام با یک دیگر متفاوت است. به این صورت که معلمان در مرحله انتخاب نقش، باید گزینه “معلم” را مطابق تصویر زیر انتخاب نمایند.
[تصویر:  The-sixth-step-is-for-the-teacher-to-ent...system.jpg]
باقی مراحل اعم از درج شماره تلفن همراه، وارد کردن کد ملی، مشاهده لیست مدارس، دسترسی به گروه های کلاسی و … کاملا مشابه مراحلی است که مدیر مدرسه طی می کند. لازم به ذکر است که هر معلم، مدیر (admin) گروه درسی خود می باشد.


نحوه ایجاد گروه ها و کانال های درسی در سامانه شاد
نحوه ایجاد گروه ها و کانال های درسی در سامانه شاد
در حال حاضر امکان ساخت کانال در نرم افزار شاد برای کاربران آن وجود ندارد و کانال ها و گروه های درسی، به صورت خودکار و از سوی مسئولین مربوطه ایجاد می شوند. با این وجود مالکین گروه های درسی مختلف، مدیران مدرسه می باشند و معلمان آن ها، به عنوان مدیر گروه، فعالیت های گروه های درسی خود را تحت نظر دارند.
مدیران و معلمان می توانند با اختیاراتی که در گروه های درسی دارند، نسبت به حذف و اضافه کردن اعضای هر گروه اقدام کنند و یا محدوده دسترسی اعضای گروه را تغییر دهند.
با توجه به نوپا بودن نرم افزار شاد، وجود چنین مسائلی در آن کاملا طبیعی است. چه بسا اپلیکیشن های معروفی که دارای باگ های نرم افزاری هستند و در نسخه های بعدی آن را اصلاح می کنند. بنابراین می توان گفت تمامی ایرادات برنامه شاد نیز در گذر زمان برطرف می گردد و ممکن است در آینده ای نه چندان دور، امکان ایجاد کانال و گروه های مختلف به صورت دستی در این نرم افزار فراهم شود.


نحوه افزودن دانش آموزان در گروه های درسی سامانه شاد توسط مدیر و معلم مدرسه
مدیر و معلمان هر مدرسه پس از ورود به سامانه شاد و تکمیل مراحل احراز هویت خود، موظف هستند که به دانش آموزان اطلاع دهند تا آن ها نیز نسبت به احراز هویت خود در سامانه شاد اقدام نمایند. در این شرایط دانش آموز می تواند پس از عضویت در سامانه شاد لیست کلاس های درسی خود را مشاهده کند و وارد آن ها شود.
یک روش دیگر برای ورود دانش آموز به گروه های درسی، افزودن او توسط معلم مدرسه می باشد که در این حالت معلم می بایست:
[list]
[*]ابتدا گروه درسی مورد نظر خود را انتخاب کند.

[*]وارد پروفایل گروه مربوطه شود و گزینه “افزودن عضو” را انتخاب نماید.

[*]در نهایت می تواند از بین مخاطبین خود، دانش آموز مورد نظر را انتخاب نماید.
[/list]
در این روش معلم می تواند لینک دعوت به گروه درسی را نیز برای دانش آموزان خود ارسال کند و آن ها با کلیک بر روی لینک مذکور، وارد گروه شوند.


ارورهایی که ممکن است مدیر و یا معلم حین عضویت در سامانه شاد با آن ها رو به رو شود
متداول ترین ارور برنامه شاد برای مدیران و معلمان، مربوط به عدم صحت کد ملی وارد شده توسط آن ها می باشد؛ در حالی که اکثریت آن ها مطمئن هستند کد ملی را کاملا صحیح در اپلیکیشن شاد، وارد کرده اند. پس این مشکل از کجا نشأت می گیرد؟
در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم که اگر مطمئن هستید کد ملی را درست وارد کرده اید، مشکل، مربوط به سامانه سناد و اطلاعاتی است که در آن وجود دارد. ممکن است به اشتباه کد ملی دیگری برای شما در سامانه سناد ثبت شده باشد و یا شماره تلفن همراهی که در سامانه سناد برای کد ملی اصلی شما درج شده است با شماره ای که در سامانه شاد وارد نموده اید مطابقت نداشته باشد.
به هر حال، این مشکل باید توسط مدیر مدرسه برطرف شود. چنان چه مدیر خودش با چنین پیغام خطایی مواجه گردد باید اطلاعاتش را در سامانه سناد بررسی کند و با آن چه در سامانه شاد وارد می نماید، مطابقت دهد. اگر معلم مدرسه با این مشکل رو به رو شود نیز باید به مدیر مدرسه خود اطلاع دهد تا پیگیری های لازم برای او انجام گیرد.
برنامه شاد تحت وب نیز راه اندازی شده است اما در حال حاضر تنها برای دانش آموزان قابل استفاده می باشد و معلمان و مدیران نمی توانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که مدیر، معلم و دانش آموزان مدرسه های مختلف می توانند پس از احراز هویت خود به بات شاد در یکی از 5 پیام رسان داخلی سروش، روبیکا، بله، گپ و آی گپ مراجعه نمایند و کلاس های مجازی خود را از طریق آن ها تشکیل دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری امتحانات در برنامه شاد و ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در اپلیکیشن شاد می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.
[تصویر:  tizhushan-nemune1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –

نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо